/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Din mening om dette
Fra : k.j.k
Vist : 575 gange
500 point
Dato : 05-05-04 23:07

Læs min profil, og se hvem jeg er. Jeg har vist irriteret nogle personer her på KANDU´s Hundeside.
Derfor dette spørgsmål -
Ønsker I brugere her på Hundesiden, ikke flere indlæg og tips fra mig, så sig det her og nu.

Jeg ønsker kun at gøre opmærksom på de ting som evt. kunne have jeres interesse, eller svarer på spørgsmål, som jeg ved noget om.

Karin

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 05-05-04 23:09

Det er i orden med mig, Karin.

Jeg suger som sædvanligt bare til mig :)

Ann

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-05-04 23:14

kandu er ikke en reklamesøjle.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-05-04 23:15

Det er også i orden med mig, men nogle gange virker du FOR ivrig efter at gøre reklame for loppetjansen. Jeg tror, vi alle sammen ved den er der, men du opnår nok kun, at mange bliver irriterede over dine reklamer, og IKKE vil købe noget på loppetjansen. Og det er synd, for jeg synes, der er mange gode ting.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-05-04 23:16

Det der irriterer folk (deriblandt undertegnede) er, når tips/tricks/besvarelser har annonce eller reklamemæssig karakter.

Hvis du ønsker at reklamere for dine produkter eller ydelser, så bør du købe bannerreklamer, f.eks. på Kandu.

Gode råd og vejledninger fra proffer er selvfølgelig velkomne - også fra din side. Bare hele tiden hold dig for øje, at du ikke fremhæver dine produkter og ydelser uden objektiv sammenligning med konkurrerende produkter og ydelser.

Så et godt råd: Drop dine indlæg af annoncemæssig karakter.

mvh Berpox.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-04 23:17

Ja mig har du ikke irriteret, men jeg er heller ikke særlig meget inde på hundesiderne, selvom jeg har og har haft hund hele mit liv.
Men jeg kan ikke se hvorfor du skulle irritere nogen i dine svar, men måske godt lidt i dine tips, da du henviser meget til din egen hj.side, og Kandu ikke må bruges til reklamer. Men sådan bliver man jo, når man brænder for sit arbejde, og mener at man lige har et godt middel mod .....
Men forsat god arbejdslyst med at besvare dyrespørgsmål.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-05-04 23:27

Jeg ser ikke noget forkert i dine tips overhovedet. Kan folk ikke lide dem, er det deres problem. De har vel ikke andet at gå op i

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-05-04 23:31

Hvad vil du høre for de 500 dask??
Jeg vil sige lige hvad du vil......

Nej....... jeg er enige med de andre, om at dine tips kan være for meget selvreklamerende...........
Men det betyder ikke at det er ulovligt. For det ER lovligt. Du må reklamere ligeså meget du har lyst til. Kan folk ikke lide det, kan de bare holde sig væk.

Det betyder så at du ikke skal holde dig væk. Jeg kan se at du er på en førsteplads i denne kategori, det er der en god grund til. Der er sikkert mange der har brugt din hjælp........... Så det ville være kedeligt at miste en god kandubruger

Så tis op..... nej.....chins up... eller hvad det nu hedder på engelsk...

Mordex.

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 05-05-04 23:32

Tjahh, jeg synes da bare du skal fyre løs af gode råd, når der er noget du ved noget om (og af dine svar kan man tydeligt fornemme at du ved meget). MEN som flere andre også nævner så er du FOR ivrig efter at reklamere for din butik og lige præcis det er røv-hamrende-irriterende. Køb reklameplads eller nøjes med at have link til din side på din profil.
Så hvis du bare dropper reklame-gøglet er alt OK som du vist også kan fornemme af de andres svar

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-05-04 23:33

Desuden har Kandu.dk meldt klart ud angående almindelig sund fornuft eller adfærd, så blæs du blot på hvad andre mener Karin

http://www.kandu.dk/dk/tip/2985
Citat
Ligeledes kan vi sige, at enkeltstående henvisninger af ens (eget) yndlings site er i orden, det er så at sige, ikke i strid med almindelig sund fornuft eller adfærd. Så alt i alt vil vi påstå, at Kandu.dk er et frit sted, som kan anvendes af et bredt publikum til mange formål, og hvor tolerancen samt kvaliteten er høj.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-05-04 23:48

Sagt i al venlighed bør du tage et kursus i markedsføring. Der findes et begreb indenfor salg, som hedder tilbagekøb. Det er du rendt ind i, idet der, som du selv fornemmer, er en vis træthed over at se de samme annoncer præsenteret en en måske i ikke altid lige elegant måde.

Kandu's ideside er, tror jeg ikke, en reklameside, men hvis tilgangen fra dig var mere åben var det lettere at acceptere, som.....nu har jeg fået ny produkt, som jeg synes er..., istedet for din tilgang med... jeg bruger også, og det køber jeg på loppetjansen... helt ærligt, det virker lidt vammelt.

Derfor disse hip fra andre brugere, og jeg synes faktisk de har været ret venlige.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-04 23:58

Jeg følger mere med i hundespørgsmål end jeg deltager og jeg kan godt lide når fagfolk er med, men lad være med at lave direkte reklame. Det gør da ikke noget at man ved det er en der står for noget bestemt, men henvisninger til egne produkter bør da kun finde sted hvis produktet i sig selv giver svaret.
Dæmp lidt på den aktive reklame og markedsfør dig selv som en fagkvinde, som man kan have tillid til.
Så vil du være et plus for kandu og du styrker garanteret din forretning.
Ja, det var bare min mening

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-05-04 23:59

Mordex ræk lige tungen ud igen Joooe der står sku gi mig 500 poient på den Hi Hi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-05-04 00:01

Jeg hader reklamer men en del af dine svar er da ok
Mvh Sune

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-05-04 00:06

Den "aktive" reklame er 9 tips på 2½ år.
Synes godt nok i går i meget små sko taget i betragtning at K.J.K har bidraget med så meget godt for hundefolket herinde

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 06-05-04 00:11

Creamygirl : Nej!! Den aktive reklame kommer også i høj grad i alle de indlæg som k.j.k laver som svar på spgm.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-05-04 00:17

Ja og? Jeg ser ganske enkelt ikke noget problem.
Har set det jeg synes er værre Hvad med denne Musen eller hvad nicket nu er. Hun / han reklamerer med et konkurerende site til Kandu.dk, men det har jeg ikke set nogen brokke sig over! Yderst mærkeligt når man tænker på, at Loppetjansen kan få nogle op på mærkerne.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 06-05-04 00:26

Jeg forstår ikke din tone, mener du at hvis du ikke kan få lov at flette reklamer ind i dine gode råd uden der er nogle der bliver sure kan vi helt undværedine gode råd ?
Mit udgangspunkt er at et råd hvor man får anbefalet lige den løsning som den der giver rådet har på hylden ikke er helt så neutralt som et råd der bare er en god erfaring. Jeg har læst nogle af dine svar og du har selv drevet tvivl om kvaliteten i et råd fra en dyrelæge da det sikkert var det foder han selv solgte ! http://www.kandu.dk/dk/spg/26652
Hold dine gode og velmente råd adskilt fra pr fremstød for din butik, eller accepter at vi har samme holdning til dine svar som du selv tidligere har forelagt.
Måske er dit middel det det bedste mod lopper eller hvad du nu reklamerer for, men når et tip slutter af med køb den hos mig, leder det tanken hen på et kræmmermarked, eller et nærigt salgsfremstød.
Jeg håber du fortsætter med at øse ud af din viden, og inderst inde tror jeg allerede du er klar over hvorfor der måske har været nogle der har gryntet lidt.
mhv ahtn

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-05-04 00:36

Desværre er der nok ikke mange af de der er imod dig, der lægger svar ind her.
Jeg selv er nybagt hundeejer, og sluger da al den viden til mig jeg kan, også på dette område.
Jeg kan ikke bídrage med løsninger, men din eksistens har da helt klar en berettigelse, lige så vel som eksempeltvis inden for virus, hvor mange henviser til en brugers hjemmeside (arlet), det er der ingen der tager anstød af.
Hvis din hjemmeside er opbygget som arlets, at komme med gode råd, og alt ellers er uforpligtende kan jeg ikke se noget problem.
Omvendt findes der brugere, der henviser til egne sider for, eksempelvis at få en mobiltelefon unlockt, og her går grænsen med det kommercielle.
Jeg syntes helt klart at du skal forsætte med gode råd, tip og hjælp ude i trådene, da det altid er godt at kunne trække på en ekspertise, som kan komme mange til gavn. At du således henviser til egen side på grund af personer kan få gode råd er helt i overensstemmelse med reglerne her ved kandu og som sagt også for os andre. Omvendt ville det være forkert direkte i kommeciel øjemed at henvise til egen side, men det har jeg personligt ikke følt du har gjort.
Så for egen regning, fortsæt og vi andre kan nyde godt af din viden.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-05-04 00:36

Jeg siger heller ikke at det er slemt - jeg siger blot, at man skal tænke sig om, så det ikke bliver for reklameagtigt.

Fagfolk/proffer/autodidakte osv. med praktisk og teoretisk viden og erfaring er jo mere end velkomne til at svare og give gode råd. Og så kan man jo altid til sidst i sine indlæg henvise til sin hjemmeside,
f.eks. www.loppetjansen.dk som iøvrigt er en ganske fin side/butik

mvh Berpox

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-05-04 06:35

No hard feelings... fortsæt du bare
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : bvh

Modtaget 500 point
Dato : 06-05-04 07:37

Vi fremtræder vel iøvrigt som de personer vi er og det liv vi fører og kan derved ikke udelukke eks. den arbejdsmæssige del af det. Jeg finder dine svar helt naturlige...

mvh bvh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-04 08:16

Reklame kan gradbøjes. Jeg henviser i spørgsmål omkring webdesign f.eks. ofte til : http://webdesign101.dk/ og 'manden' reklamerer selvfølgelig på sin hjemmeside for de bøger han har udgivet, men der findes altså også megen nyttig information og kodeeksempler på siden.

Kan man kun købe produkter/ydelser på en side, bør man i mine øjne kun henvise til en sådan side, hvis spørgeren specifikt spørger efter dette.

I tip bør man ikke gå en speciel producents ærene, men kun henvise til sider med relevant og ellers vanskelig tilgængelig information.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 06-05-04 08:44

Hejsa

Jeg synes at svarene her i virkeligheden viser lidt af de problemer som Kandu har. I stedet for blot at sortere det fra man ikke har behov for / gider bruge så er der en del brugere der bruger meget krudt på at være negativ. Jeg synes det er helt OK med henvisninger til eget site, når det sker på en pæn og sober måde.

Jeg er ihvertfald så moden at jeg er i stand til at vurdere om reklame er noget for mig eller ej. Ideen bag Internettet og forums på internettet er jo netop at der skal fri udfoldelsesmuligheder, og jeg mener det er for dårligt når nogen vil gøre sig til dommere over andre.

Så Karin og mange af i andre ligesindede lad jer ikke blive jaget væk af intolerante personer, der i virkligheden måske bare bruger angreb på jer til at reklamere for sig selv.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 06-05-04 08:47

Hi Karin.

Bli' du bar' hængende

Hvis nogen ikke gider høre din mening kan de jo bare springe dig over.

Godkendelse af svar
Fra : k.j.k

Dato : 06-05-04 08:57

Tak for svarene til alle der har deltaget.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 06-05-04 10:44

Tak for points k.j.k. Der var mange positive og kompetente kommentarer, herligt at se...

mvh bvh

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-05-04 14:56

Har du ikke lukket spørgsmålet lidt hurtigt? Der er ikke engang gået et døgn? --Men trods den høje pris, så var jeg for nysgerrig til at lade spørgsmålet ligge.

Nåmen Karin. Jeg ved ikke, om jeg er en af dem, du tror, du har irriteret... Jeg hænger mig nok ikke så meget i, hvad forskellige debattanter har udtalt tidligere, men kun i, hvad der bliver sagt i det enkelte spørgsmål. Og det er da sket nogle gange, at jeg er "ragen uklar" med nogen..
Det kan vel næsten ikke undgås, og det er vel også derfor kandu har nogle faste regler, der skal overholdes, og derudover er det helt op til diskussion. Og i en diskussion er din mening lige så god som min... eller som en hvilken som helst anden mening.

Det er mig så inderligt imod, at et højtråbende "flertal" skal have lov til at lægge pres på enkeltpersoner fordi de har en anden mening, --lige meget om hvad.

Men på den anden side, så synes jeg, at de højtråbende enkeltpersoner er med til at gøre debatten mere nuanceret og farverig, så dem vil jeg heller ikke ret gerne undvære.

Jeg ved ikke, hvad du havde tænkt dig at opnå med detteher spørgsmål? En række personer synes, at reklamer er "for meget". -Vil du så holde op med at bruge kandu??? Er det rimeligt? Eller for at male det endnu grimmere: Hvor mange "rygklappere" skal der til før du beslutter dig til at blive???

Jeg mener at huske, at du egentlig er et ret fornuftigt menneske, så jeg håber, at bare var et lille øjebliks almen depression, der fik dig til at oprette detteher spørgsmål. --For så vil jeg sige: Op med humøret, -gå en tur med hundene i solskinnet, -det virker!

Det skulle ikke være nødvendig for dig eller for nogen som helst andre at søge opbakning i kandugruppen til at holde fast i, hvad vi selv synes er rigtigt.

Hvis DU synes, at dine indlæg og tips er ok, og hvis Kandus regler siger at de er ok, så er det så totalt ligegyldigt, hvad jeg og diverse andre kandubrugere synes. -Det har da forhåbentlig ikke betydning for, om du vil bruge kandu eller ej.

Hvad er en diskussion dog uden uenighed og konflikter...