/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet - startside
Fra : viborg2000
Vist : 293 gange
200 point
Dato : 05-05-04 22:42

hver gang jeg starter mit internet op starter den på en side der hedder about:blank, det gør den uanset om jeg har været i indstillinger og vælge en anden, uanset om jeg har været i reg.databasen og slette alt der har med den side og gøre, er der nogen der ved hvordan jeg skal slette det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-05-04 22:47

Geninstaller din browser evt eller vælg Avant der er hurtigere bedre brugervenlig og gratis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-04 22:49

Prøv at se om du har noget 'snavs' : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

..og tjek hos http://www.arlet.dk ..meget hjælpsom fyr

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-05-04 22:51
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-05-04 22:51

Hvad Molo du kan også det med links

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-04 23:24

Det er en ret harmløs virus du der har fået, heldigvis, for det fortæller mig du ikke har et opdateret antivirusprogram der nemt kan fange denne virus.
Hvis du ikke har et ordentiligt antivirusprogram, så hent feks. AVG antivirus, der hentes og opdateres gratis.
Her er virusen: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/vbs.blank.gen.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 23:25

Du er blevet hijacked så Molo's svar er det bedste indtil nu!

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-05-04 08:17

hejsa.
Jeg supplerer lige med et hurtigt spg.
Hvad hvis man hele tiden får msn som startside, selvom man fravælger den, sletter cookies+offlineindhold, kører adaware, Norton antivirus og adwatch???

Lyhne1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-04 08:28

http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=108/SubId=/id=848/text=Fjern+Windows+Messenger

Det lyder nu stadig, som du er blevet HiJacked.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-05-04 09:13

Den about blank kan være meget svær at få has på.

Hent Spybot og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Så skal vi nok få den væk

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-05-04 09:16

Kanon..
Du har jo hjulpet mig før (som så mange andre )Arlet..

Jeg ser på det i aften.. Skal vist skynde mig på arb. nu...

Viborg2000-> du siger lige til hvis jeg skal lave et nyt spg. til denne ikke??

Lyhne1

Kommentar
Fra : arnepedersen

Dato : 07-05-04 00:04

Jeg har nøjagtig samme problem. Jeg har prøvet at rette det i reg.edit, men hver gang jeg klikker på det blå e, så er der et eller andet i systemet der laver det om igen. Jeg har også prøvet at slette about:blank i reg.edit, men efter et tryk på explorer, så er det etableret igen. Ad-Aware finder denne registrering i reg.edit hver gang jeg kører dette program. Jeg sætter i karantæne, men about:blank genetablerer sig selv igen. Jeg har også scannet med a2 - freeware virusscanner, men den finder ikke en sk...noget. Jeg prøver arlet's råd på lørdag.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 07-05-04 00:31

Hej Arlet..
Her er min hijackthislog...
Jeg har kørt Spybot, og "fjernet" alle de røde markeringer uden nåde..
Der var ret mange.. er alt det virkelig spyware?? Jeg kører ellers adwatch.. skulle det ikke hjælpe??

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 00:27:14, on 07-05-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\StarOffice6.0\program\soffice.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\NiteLogger\NiteLog.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
E:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\user\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: StarOffice 6.0.lnk = C:\Programmer\StarOffice6.0\program\quickstart.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38081.6391203704
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-05-04 07:52

Ja, alt det var spyware..

Kan se at den har gjort et fint stykke arbejde.

Du skulle ikke have problemer med about blank mere, vel??

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 08-05-04 07:24

Det er løst.. tror lige jeg smider din side ind under foretrukne..
Tusind Tak for hjælpen.
Og viborg2000, tak for lån af pladsen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 08-05-04 20:45

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 12:59

Fik du svar?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:55

arlet fortjener da vist de point.

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 09:23

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen