/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
To-takts olie...
Fra : Caam2
Vist : 999 gange
50 point
Dato : 05-05-04 17:25

Jeg har tænkt på om man ikke kan bruge fuldsyntetisk to-takts olie til en bådmotor!
Det drejer sig om en 60 hp motor. Den syntetiske olie oser jo ikke så meget...
Er det en dårlig ide ???

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-05-04 17:44

Nej det er en FORTRINLIG idé!!!
Få evt. fat i noget af det bedste to-takts olie der findes: ROCK-OIL PP2
Desværre er der ikke mange herhjemme som har fået øjnene op for dette FREMRAGENDE produkt.
Ring evt. til PETRY MOTOR IMP. 65361753 for yderligere oplysninger.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-05-04 17:50

Du kan også læse lidt mere om ROCK-OIL generelt her:
http://www.rockoil.co.uk

Der findes dog mange andre gode to-takts olier på markedet, men jeg vil vove den påstand at omtalte er i ROLL-ROYCE klassen for smøreolie.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-04 17:55

Du kan altid bruge en fuldsyntetisk 2 taktsolie da det er de bedste olier. Og det er bestemt ingen dårlig ide.
1. Bedst: Fuldsyntetisk (Også dyrest)
2. Næstbedst: Halvsyntetisk
3. God"dårligst": Alm. 2 takts (Når der ikke står andet på så er det aldrig syntetiske)
Der findes selvfølgelig gode og dårlige fabrikater inden for hver katagori, og kan normalt bedømmes udfra godkendelser fra USA-militær/bilfabrikanter(VW-audi mm)(Sammen med disse anmærkninger fra bilfabrikanter/bådmotorfabrikanter står der diverse numre)
Men det er vigtig at olien ikke er til scooter og lign. men at der står outboard, da olien så smører ved en lavere temperatur da bådmotorer er vandkølede.
Desuden fåes der mere eller mindre røgudviklende olier, "miljøolie".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-04 18:43

Det er netop vigtigt som Palle B. Hansen skriver, at olien er beregnet til marine brug og sidst jeg havde fat i en syntetisk 2 taktsolie (til min kædesav) stod der tydeligt på dunken: " Må ikke anvendes til påhængsmotorer" s¨se dig for.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:52

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : hutlihut

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-04 17:34

Nu er knallerttunerne pointhungrige igen så er det med at få lukket.

Godkendelse af svar
Fra : Caam2

Dato : 28-06-04 17:48

Tak for svaret hutlihut.