/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Balatonsøen
Fra : scandinavia
Vist : 3236 gange
50 point
Dato : 05-05-04 15:06

Er der nogen der kender til nogle spændende seværdigheder i Ungan ved Balatonsøen. Jeg tænker især på store markeder, kurbade, naturområder, eller andre spændende seværdigheder?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-05-04 15:29

Byen Heviz er kendt i mange europæiske lande for det 33-34 gr. varme svovlholdige kurbad. Selv om vinteren falder vandtemperaturen ikke til under 26 grader. Fra april til oktober er der i parken rundt om badet fyldt med roser i diverse smukke farver.

I Heviz bycentrum ligesom i flere andre større byer, er der i løbet af sommeren flere kulturelle arrangementer som f.eks. skuespil, operette eller koncerter.
Et besøg på det statsejede gods Badacsony er også anbefalelsesværdigt. I kælderen, i konstant perfekt temperatur, står der ikke mindre end 12.000 hektoliter vin

På Tihany er kirken fra 1060 et udflugtsmål, der trækker besøgende til fra hele Balatonsøen.
Prøv en af de mange gode fiskerestauranter

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-05-04 15:33

Skuespillerne fra teatrene i Budapest tager om sommeren på turné rundt om Balaton. Derfor kan man opleve førsteklasses kulturarrangementer.
En gang om sommeren arrangeres en folklorefestival i Siofok, som er på sydsiden. Jeg ved desværre ikke hvornår denne festival løber af stablen..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-05-04 15:39

Hmm, kommer lige i tanke om byen Keszhtely, en berømt by med marked. Men markeder er der næsten alle vegne. Dog vil jeg mene, at Keszhtely er det største og bedste jeg oplevede på min ferie ved Balaton søen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-05-04 15:43

Prøv at skriv Balaton i søgefeltet oppe til højre under alle emner. Der er faktisk en mængde gode tips, alt efter om du skal opholde dig på Nord eller Sydsiden af søen..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-05-04 18:29

Lige overfor Fyred ligger der et af de største markeder med Tyrolermusik (ja lidt underligt men det har der været de sidste 4 somre ) der kan man købe alt lige fra ungarske bålgryder til levende hunde blive tatoveret/pierset eller kører i gokart på en hæftig bane eller hvad hjertet nu begærer
I byen Balaton amaldi er der et godt marked hver lørdag hvor man virkelig kan finde gode antikviteter
Mvh Sune som elsker at være ved ballaton
Ps. til gengæld er der også nogle grotternede vest på og det var en lidt tam oplevelse hvis man har været i nogle større og vi stod i kø i 37 graders varme med 4 børn i halvanden time for at komme ind

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-05-04 17:32

Lige overfor Fyred?.. Jamen Sunowich, hvor er det?!? er det på den anden side af søen ( Siofok ) eller hvad / hvor mener du?!?! Fyred er en by,
og lige overfor siger ikke så meget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-05-04 22:38

Crempige lige overfor hvad tror du ?? Er det ikke søen vi snakker om ???Altså hvis du står i fyret feks på den store campingplads nede ved vandet(søen ) og skuer over vandet ligger der en stor by som jeg ikke lige husker hvad hedder .Byen ligger lige ned til søen .Bag byen ligger hovedvejen der omkranser søen og på den ligger det meget store marked.
Mvh Sune
Ps. scandinavia Hvis du har fået noget brugbart burde du lukke spørgsmålet ved at trykke på accepter over dens navn der kom med noget du ku' bruge
God Ferie
Sune

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-04 11:56

Jammen Sunemand..Tak for uddybningen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-04 11:57

Det må være Siofok du mener. Det er den største by på sydsiden..!!