/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Lille lillebror, mindre end andre.......
Fra : Mordex
Vist : 579 gange
38 point
Dato : 05-05-04 12:56

Hej.
Jeg har en lillebror. En lille lillebror. Han er ca. 131 cm. høj/lav. Han fylder 12 år her i maj. Hvad siger I til hans højde? Han går i 5. klasse og er mindre/lavere end dem der går i 3. De andre i hans klasse er over 150cm.
Alle er højere end ham. Han har det skidt med det. Føler sig dårligere end andre.......
Min mor har været ved lægen med ham, der så har sendt dem videre til sygehuset, hvor min lillebror en gang om året får målt sin højde. De siger at de ikke kan/vil gøre noget fordi han vokser. Det er jo også korrekt, men han vokser ikke som de andre. Han vokser langsommere.
Hvad vil I foreslå? Hvad kan man gøre ved det? Skal vi klage? Vente? Finde et andet sted at spørge?

Lad mig få nogle meninger og bud.......

Mordex.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 05-05-04 13:16

vil foreslå at i snakkede med jeres læge om det. han ved bedst besked - der kan være mange årsager til at man ikke vokser hurtigt. den eneste løsning jeg kan nævne snak med jeres læge

Accepteret svar
Fra : nenita

Modtaget 48 point
Dato : 05-05-04 13:22

Hej Mordex
Jeg tror ikke der er noget at gøre så længe han vokser (som lægen siger).
Min søn bliver også 12 år her i maj og han er 139 cm. Han er også den mindste i klassen, men jeg vil lige sige at
det ikke er alle de andre drenge i hans klasse som er over 150, de fleste er nok mellem 145 og 150.

Jeg krydser fingre for både din lillebror samt min søn for at de snart kommer i "vokse alderen".
Nenita

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-05-04 13:35

Tak for Jeres indlæg
Det er ikke værd at snakke med vores/deres læge. For det første siger han at det skal have sin tid, og for det andet har han sendt min lillebror videre til sygehuset, så han har ikke så meget mere med det at gøre.

>>nenita
Måske var det lige i overkanten med at ALLE er over 150 cm. Der er sikkert nogle der er 145, måske ned til 140, men han er den mindste
Nu kan jeg da i det mindste trøste ham med at han ikke er den eneste :o ) Selvom der er lidt forskel på 131 og 139

Men igen, tak for Jeres indlæg

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-05-04 13:37

Er der forresten nogen der har hørt så noget som "årskokssyndrom"??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 14:28

Om et par år er han vokset dig over hovedet Mordex!! Så du kan godt begynde at øve mindreværdkomplexer

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-05-04 14:38

>>tedd
ha, ha
Det kunne jo også være grunden til at lægerne ikke vil give ham f.eks. HGH. Det kunne jo være at han lige pludselig begynder at vokse.
Men hvad hvis han ikke gør? Så er det for sent til div. hjælpemidler.......

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-05-04 15:21

Jeg var altså en gnom indtil jeg fyldte 14, så gik det ellers stærkt, i dag er jeg 190 cm

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-05-04 15:24

>>B_P
Hvor høj var du så??
Det kan altså godt begynde lige pludselig............
Men på den anden side, så kan det også lade være.......... Hvis I forstår....

Mordex.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-05-04 15:30

Jeg kan faktisk ikke huske det, men jeg var lille nok til at få tæsk på vej hjem fra skole hver dag

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 05-05-04 16:54

og jeg blev mobbet da jeg kom på en ny skole - det er en anden historie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 18:50

Man gir altså ikke væksthormon til børn der ikke er kommet i puberteten endnu!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 18:51

Så blev man jo nødt til at sætte den kriminelle lavalder ned!! Det er jo ikke sjovt at blive overfaldet af en kæmpe baby!!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-05-04 19:00

>>tedd
Er det noget du siger for sjovt, eller er det et faktum (hedder det ikke det??)

Mordex.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 19:05

Puberteten retter jo op på mange ting! Jeg voksede da mindst en halv meter der! Så der er ingen grund til bekymring før den har sat ind! Og ja!! Det er er fakta! Puberteten sætter jo gang i kroppens indbyggede væksthormon!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 19:07

Eller det er faktum! Og helt ulegalt

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-05-04 19:16

Ok. Så kan det være vi lige skal vente et par år til........

Og hvad hedder det så........ Hedder det fakta eller faktum???
Det med u/i-legalt var jeg klar over, men det er jeg ikke med fakt-a/um........

Mordex.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 19:18

hvis det er ental hedder det faktum! Var lidt i tvivl om du mente begge mine sidste indlæg!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 19:23

virus hedder f.eks. osse vira i flertal! Men I den nye retskrivnings ordbog må man vist skrive begge dele uden konsekvenser! Der må man jo osse skrive majonæse i stedet for mayonaise! Nå det var et sidespring Penge er for øvrigt altid i flertal! Selv om jeg ingen peng har og ingen penge til bussen gør jo at jeg må gå mindst en kilomet!! Øh kilometer mente jeg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 19:27

Bare man forstår hinanden!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-05-04 19:30

Jeg forstår.......

Kommentar
Fra : jettelund

Dato : 29-05-04 17:41

Min søn er 15½ og er 162cm høj så han er ret lille af alder. til gengæld har han en IQ (intelligens kvotient) på 135. Intelligente børn har det med at komme senere igang med pubertet, såååååååååååå hilsen jette
p.s man kan få taget røntgen af vækstknogler og blodprøver for hormoner etc. således at man kan udelukke sygdom, det blev selvfølgelig gjort ved min søn.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 17:50

Intelligente børn, nægter at blive voksne jettelund

Kommentar
Fra : jettelund

Dato : 29-05-04 20:01

AHAHAHAAHAHAHAHA den var god tedd. hilsen jette

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 17-06-04 00:23

Det er vist tid til at lukke...
Takker alle for deres bud/svar

Mordex.