/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
tdc's sikkerhedspakke - eller er det pc'~
Fra : annvibeke
Vist : 544 gange
500 point
Dato : 05-05-04 12:09

I et paranoidt øjeblik (vi bombarderes med advarsler om "sasser" fra alle verdenshjørner)
- fandt jeg på at downloade tdc's sikkerhedspakke (Norman Personal Firewall-konsol og Norman Virus kontrol) og gjorde den fejl, at jeg ikke læste alle punkter før jeg downloadede
Derfor overså jeg, at jeg sku' afstallere andre sikkerhedsprogrammer først...

Nu er mit problem, at jeg faktisk ingenting kan med/på/i min pc (dette indlæg er fra en anden pc)

Det er lissom om jeg kun får lov til et "tast"...så fryser pc'en
Dvs jeg ikke kan komme ind i "hjælp og support" for at foretage en systemgendannelse...

Jeg har forsøgt genstart (næsten) 117 gange for at "snyde" mig til flere tast...i håb om at jeg kan aktivere "systemgendannelse" - men blir kun lige lukket ind i "hjælp og support"..herefter fyser pc'en...
- en enkelt gang kom jeg helt hen til "Velkommen til Systemgendannelse" før den frøs...(måske fordi jeg trak tlf-kablet ud?)

Når jeg aktiverer explorer-ikonet (det kan jeg ikke efter hver genstart) kommer min startside godt-nok frem...dog med det forbehold at "Norman personal virus-et-eller-andet" vil ha' mig til at godkende "Chart"...
Her er problemet bare at der kommer "time-glas" frem som frata'r mig muligheden for at godkende...

Det hænder osse - efter nogle af mine talrige genstart - at jeg får "time-glas" når jeg flytter markøren ned i "bundlinjen"...
...med andre ord: Det er ikke de samme "forekomster" jeg udsættes for...

Hvordan kommer jeg ind til systemgendannelsen...
...eller ind til "tilføj/fjern"...her lykkes det mig (nogle gange) at komme ind og aktivere knappen"rediger/fjern" ved "ZoneAlarm" uden at der sker en disse...andet end at pc'en fryser...

Ctrl + alt + delete fremkalder ingenting...

Jeg vil ikke kunne begå mig i "fejlsikret tilstand" (hvis der kommer forsøg på at sende mig derind...)
Lissom jeg har brug for danske (og jeg mener MEGET danske) forklaringer skåret ud i pap...på evt forslag...

Jeg har winxp home...

mvh/ann-vibeke....som godt ved, at dette indlæg sikkert kan virke temmelig usamlet... ;-(

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-04 12:18

Prøv at håndtere det i fejlsikker tilstand (Genstart - F8)

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-05-04 12:19

Prøv at start op i fejlsikret tilstand og slet så di tvirus program der fra det er nok den eneste mulighed du har men hvordan du kommer ind i fejlsikret tilstand ved jeg ikke men mener at du skal trykke f 10 under opstarten

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 05-05-04 12:20

...som jeg skrev: Jeg kan IKKE begå mig i fejlsikret tilstand...
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op derinde...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-04 12:24

Hvorfor kan du ikke det.
Der sker jo bare det, at computeren bliver startet uden drivere og med en std. skærmindstilling hvor det hele er lidt uldent.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 510 point
Dato : 05-05-04 12:26

annvibeke hvis du ikke kan begå dig i fejlsikker tilstand skal du have en til at hjælpe dig, som kan og det er svært at guide når du opgiver på forhånd.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 05-05-04 12:32

Nu har jeg tastet f8 under opstarten...

Og hvad så????
Jeg har en sort baggrund med en masse "volapyk"...
Og en blå "kasse" som vist vil ha' mig til at vælge et eller andet...
Dens overskrift er: Select First Boot Devise" og Floppy: 1.44 MB 3 1/2 ser ud til at være markeret...
Hvordan kommer jeg videre herfra??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-05-04 12:55

Hejsa

lige før Xp logo kommer frem skal du taste nogle gange på F8 tasten
(lidt senere end du har gjort)
der skal komme en menu hvor du skal vælge "fejlsikkert tilstand"
du behøver ikke at vælge med "netværk"
tryk enter på den næste side som kommer frem

derfter når du kommer ind (næsten på skrivebordet) kommer der en tekst op du klikker "ja" til
der vil så stå fejlsikkert tilstand i alle fire hjørner...
du skal ikke tage dig noget af at dine iconer på skrivbordet ser anerledes ud..
klik dig over til systemgendannelse.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-04 13:00

Det er nok bios du er kommet ind i (lidt underligt du kan komme ind i den med F8) så som sagt har du trykket F8 lidt for tidligt!

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 05-05-04 13:13

Nu fik jeg en mulighed for at vælge fejlsikret tilstand...

Så kommer jeg til en side hvor jeg skal vælge operativsystem
Microsoft Windows xp home edition er markeret...
...og trods det, at der står jeg skal bruge pilene for at vælge...
...kan det ikke la' sig gøre...
I stedet trykker jeg på enter...

Det næste billede...efter at en masse koder har passeret min skærm...
- er en lille hvis streg der står og blinker i øverste venstre hjørne...

Det var ikke lige det billede vi forventede vel?

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 05-05-04 13:15

...nå...for pokker...nu kom jeg ind i fejlsikret tilstand...

Hvad gør jeg her?

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 05-05-04 13:17

Det tror jeg lige jeg ved...

Nu kan jeg komme ind i systemgendannelse...
- hvilket jeg lige nu, afventer resultatet af...

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 05-05-04 13:34

Hertil er det jo fint...

BjarneD får point, for at provokere mig ind i fejlsikret tilstand (jeg venter lige med at acceptere for at tråden kan holdes åben Bjarne)

dk skal ha' point for at hjælpe mig videre (de gives under emnelinjetekst: point til dk senere i dag)

Kunne det la' sig gøre at hjælpe mig videre herfra?

Jeg har jo købt og betalt for den der Norman (kun en tier om måneden)
- og jeg vil se'fø'li' gerne være sikret...

zonealarm er væk...
- skal Norton (som jeg er meget glad for) osse væk før jeg henter tdc's sikkerhedspakke igen?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-05-04 13:38

Der ved tdc garenteret

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-05-04 13:47

Faktisk er det dobbelt konfekt at have både norton og zonealarm
på sammen med norman !!

så enten skal du vælge norton + zonealarm eller
normann !!
12 mdr. norman = 120,- kr.
efter 12 mdr. med norton kr.87,- pr. år !!
zonealarm =fri

eller helt 3. køb Norton internet security 2004 (indbygget firewall + antivirus)

du skriver:
- skal Norton (som jeg er meget glad for) osse væk før jeg henter tdc's sikkerhedspakke igen?

Ja de 2 er ikke på talefod og konflikter med hinanden.

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 05-05-04 13:55

Tak for provokationen BjarneD

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-04 18:02

Det er godt nok sjældent man får tak for, at provokere.
Du må undskylde, at jeg ikke fulgte op på dit spørgsmål, men jeg fik pludselig travlt med andre opgaver og så så jeg heldigvis, at DK var inde og give dig kvalificeret hjælp.

Jeg bruger selv Norman sikkerhedspakken og jeg er meget glad for den.
Hilsen
Bjarne