|
|
> Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
> udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
> udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
> en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for at
> finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
> på? Det er en Opel Vectra A model.
> Nocom
Det kunen også være en for mager blanding, det er under alle omstændigheder
ikke voldsomt smart at køre med da din motor blive MEGET varm.
--
M.v.h
Bjørn ingebrigtsen
Ingebrigtsen@mail1.stofanet
Cykellist hader
Ford Sierra 2,0 clx 93
| |
|
"Bjørn ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3cf33702$0$14584$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
> > udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
> > udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
> > en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for at
> > finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
> > på? Det er en Opel Vectra A model.
> > Nocom
Det er vel ikke katalysatoren, der er faldet sammen?...man skal vist kunne
kigge lige igennem den...
....hvis du har en tændt alarmlampe, kan du så ikke få en fejlkodeudlæsning
hos Opel - det tar 5 minutter...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)
| |
| Kommentar Fra : nocom |
Dato : 28-05-02 12:35 |
|
Tak for svarene. Dog er der måske en anden fejlmulighed. Jeg fandt ud af , at stelforbindelsen var knækket, hvorefter jeg satte en midlertidig ledning på. Måske er der fejlstrømme, for lidt strøm, eller hvad ved jeg?
Nocom
| |
| Kommentar Fra : nocom |
Dato : 28-05-02 12:36 |
|
Forøvrig har den ikke kat, den er fra 90, og der er ingen lamper der lyser.
Nocom
| |
|
> > > Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
> > > udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
> > > udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
> > > en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for
at
> > > finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
> > > på? Det er en Opel Vectra A model.
> > > Nocom
>
> Det er vel ikke katalysatoren, der er faldet sammen?...man skal vist kunne
> kigge lige igennem den...
Det lyder til at det er en sammenfaldet katalysator (har prøvet det i min
gamle bil). Det er bestemt ikke til at spøge med. En ny katalysator kan
erhverves hos Høyer autodele for hhv 2400 eller 2800 kr afhængigt af din
motorstørrelse. Så hvis du selv er fix på fingrene og kender en med autolift
så skulle det ikke være så slemt
mvh Jakob
Opel Vectra
Yamaha XJ 600
| |
|
"Hans Paulin" <niluap@piscali.dk> skrev i en meddelelse
news:6HHI8.28277$4f4.982196@news000.worldonline.dk...
> Det er vel ikke katalysatoren, der er faldet sammen?...man skal vist kunne
> kigge lige igennem den...
Jeg merner ikke at man kan se igennem katten da indmaden vis er et mega net
på kryds og tværs og lavet af kearmik. Men som sagt jeg mener kun dette ud
fra noget jeg har læst engang.
> ...hvis du har en tændt alarmlampe, kan du så ikke få en fejlkodeudlæsning
> hos Opel - det tar 5 minutter...
Ja det tager ikke lang tid med en tech1 men de skal nok have for en time
arbejde aligevel
Man kan sagens selv udlæse dem hvis man tør. det er ikke alle der syntes det
er lige sjovt at kortslutte nogle ben i et multistik.
Jeg tør godt og udlæste selv min fejlkode og skiftede føleren der var
defekt.
--
Venlig hilsen / Best regards
Kim A / www.OpelPower.dk
! Fjern 5 ved mail direkte.
| |
|
Mit gæt vil være at katten er faldet sammen eller defekt lambdasonde.
Lyser din orange motor lampe op engang imellem i nogle sekunder ad gangen ?
Ellers af med katten og kan den rasle og evnt kommer der keramik stykker ud
af den så er den vist kaput.
--
Venlig hilsen / Best regards
Kim A / www.OpelPower.dk
! Fjern 5 ved mail direkte.
"nocom" <nocom.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:IrGI8.7452$N46.429596@news010.worldonline.dk...
> Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
> udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
> udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
> en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for at
> finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
> på? Det er en Opel Vectra A model.
> Nocom
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
| |
|
"W i n g m a n" <kim5@opelpower.dk> skrev i en meddelelse
news:sh5J8.28866$4f4.1048795@news000.worldonline.dk...
KLIP
Hejse Kim.
Det er godt nok lang tid siden.
Er du kommet tilbage til en fast forbindelse... ...?
--
Mvh
Hr. Bjørn
| |
| Kommentar Fra : nocom |
Dato : 29-05-02 22:08 |
|
Hejsa og tak for de mange svarmuligheder. Dog var det et helt andet problem, måtte min mek' erkende. Tændingen stod helt hen i vejret og forårsagede at den trak elendigt, så nu er den frisk som en havørn. Ellers tak.
Nocom
| |
|
Tue, 28 May 2002 07:40:33 GMT, skrev nocom, på 13 linier, i
<IrGI8.7452$N46.429596@news010.worldonline.dk>, :
>Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
>udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
>udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
>en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for at
>finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
>på? Det er en Opel Vectra A model.
>Nocom
hvor gammel og hvor langt har bilen kørt?
Min gamle havde kørt 200.000 på 7 år og kat'ten virkede stadigt, da
jeg solgte bilen.
Normalt holder de godt på en Vectra.
--
Med venlig hilsen
Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433
| |
|
Nææ hejsa Bjørn... nej jeg luller stadig med min isdn forbindelse jeg
er ikke så aktiv på usenet pt da jeg stadig er ved at rode med hus og hvad
ved jeg snart hihi.. meeee mon ikke man får lidt mere tid en gang om et par
år *lol*
Hvordan går det med volbassen ?
Kim.
"BeeJay" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf4e4a0$0$88307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "W i n g m a n" <kim5@opelpower.dk> skrev i en meddelelse
> news:sh5J8.28866$4f4.1048795@news000.worldonline.dk...
>
> KLIP
>
> Hejse Kim.
>
> Det er godt nok lang tid siden.
>
> Er du kommet tilbage til en fast forbindelse... ...?
>
> --
> Mvh
> Hr. Bjørn
>
>
| |
| Kommentar Fra : Dj_Kaffe |
Dato : 26-06-02 23:48 |
|
Prøv eventuelt at tage bag porten af og start bilen op, og se om det hjælper hvis ja ---> så skal bag poten skiftes! hvis nej ----> så prøv kattalysataren! og sidste mulighed det kan være din manifold der er stoppet/til sodet!
MVH Dr_Kaffe og co.
ps vi er 2 drenge på 15 så undskyld stavefejlene!
men vi arbejder på pro. værksted!
| |
| Kommentar Fra : nocom |
Dato : 14-07-02 21:56 |
| | |
|
Du sletter bare dit indlæg
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|