/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udstødning stoppet imin Vectra?
Fra : nocom
Vist : 2588 gange
100 point
Dato : 28-05-02 09:41

Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for at finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det på? Det er en Opel Vectra A model.
Nocom

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 28-05-02 10:17

Du kan adskille potte og forrør og se om det hjælper at køre uden potten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 08:50

> Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
> udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
> udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
> en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for at
> finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
> på? Det er en Opel Vectra A model.
> Nocom

Det kunen også være en for mager blanding, det er under alle omstændigheder
ikke voldsomt smart at køre med da din motor blive MEGET varm.

--
M.v.h
Bjørn ingebrigtsen

Ingebrigtsen@mail1.stofanet
Cykellist hader
Ford Sierra 2,0 clx 93

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 10:04

"Bjørn ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3cf33702$0$14584$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
> > udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
> > udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
> > en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for at
> > finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
> > på? Det er en Opel Vectra A model.
> > Nocom

Det er vel ikke katalysatoren, der er faldet sammen?...man skal vist kunne
kigge lige igennem den...

....hvis du har en tændt alarmlampe, kan du så ikke få en fejlkodeudlæsning
hos Opel - det tar 5 minutter...

--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 28-05-02 12:35

Tak for svarene. Dog er der måske en anden fejlmulighed. Jeg fandt ud af , at stelforbindelsen var knækket, hvorefter jeg satte en midlertidig ledning på. Måske er der fejlstrømme, for lidt strøm, eller hvad ved jeg?
Nocom

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 28-05-02 12:36

Forøvrig har den ikke kat, den er fra 90, og der er ingen lamper der lyser.
Nocom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 14:38

> > > Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
> > > udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
> > > udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
> > > en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for
at
> > > finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
> > > på? Det er en Opel Vectra A model.
> > > Nocom
>
> Det er vel ikke katalysatoren, der er faldet sammen?...man skal vist kunne
> kigge lige igennem den...

Det lyder til at det er en sammenfaldet katalysator (har prøvet det i min
gamle bil). Det er bestemt ikke til at spøge med. En ny katalysator kan
erhverves hos Høyer autodele for hhv 2400 eller 2800 kr afhængigt af din
motorstørrelse. Så hvis du selv er fix på fingrene og kender en med autolift
så skulle det ikke være så slemt

mvh Jakob

Opel Vectra
Yamaha XJ 600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 15:04

"Hans Paulin" <niluap@piscali.dk> skrev i en meddelelse
news:6HHI8.28277$4f4.982196@news000.worldonline.dk...
> Det er vel ikke katalysatoren, der er faldet sammen?...man skal vist kunne
> kigge lige igennem den...

Jeg merner ikke at man kan se igennem katten da indmaden vis er et mega net
på kryds og tværs og lavet af kearmik. Men som sagt jeg mener kun dette ud
fra noget jeg har læst engang.

> ...hvis du har en tændt alarmlampe, kan du så ikke få en fejlkodeudlæsning
> hos Opel - det tar 5 minutter...

Ja det tager ikke lang tid med en tech1 men de skal nok have for en time
arbejde aligevel
Man kan sagens selv udlæse dem hvis man tør. det er ikke alle der syntes det
er lige sjovt at kortslutte nogle ben i et multistik.

Jeg tør godt og udlæste selv min fejlkode og skiftede føleren der var
defekt.

--
Venlig hilsen / Best regards
Kim A / www.OpelPower.dk
! Fjern 5 ved mail direkte.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 15:07

Mit gæt vil være at katten er faldet sammen eller defekt lambdasonde.
Lyser din orange motor lampe op engang imellem i nogle sekunder ad gangen ?

Ellers af med katten og kan den rasle og evnt kommer der keramik stykker ud
af den så er den vist kaput.

--
Venlig hilsen / Best regards
Kim A / www.OpelPower.dk
! Fjern 5 ved mail direkte.

"nocom" <nocom.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:IrGI8.7452$N46.429596@news010.worldonline.dk...
> Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
> udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
> udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
> en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for at
> finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
> på? Det er en Opel Vectra A model.
> Nocom
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 15:24

"W i n g m a n" <kim5@opelpower.dk> skrev i en meddelelse
news:sh5J8.28866$4f4.1048795@news000.worldonline.dk...

KLIP

Hejse Kim.

Det er godt nok lang tid siden.

Er du kommet tilbage til en fast forbindelse......?

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 29-05-02 22:08

Hejsa og tak for de mange svarmuligheder. Dog var det et helt andet problem, måtte min mek' erkende. Tændingen stod helt hen i vejret og forårsagede at den trak elendigt, så nu er den frisk som en havørn. Ellers tak.
Nocom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 08:08

Tue, 28 May 2002 07:40:33 GMT, skrev nocom, på 13 linier, i
<IrGI8.7452$N46.429596@news010.worldonline.dk>, :

>Hej. Når jeg kører i vognen, virker det som, at der ikke er fri
>udblæsning bagud, der er næsten ingen trækkraft, og
>udstødningsmanifolden bliver rødglødende. Mekanikeren mener, at der er
>en blokering bagude i udstødningen. Skal den virkelig afmonteres for at
>finde fejlen, eller findes der en anden nemmere måde at konstatere det
>på? Det er en Opel Vectra A model.
>Nocom
hvor gammel og hvor langt har bilen kørt?
Min gamle havde kørt 200.000 på 7 år og kat'ten virkede stadigt, da
jeg solgte bilen.
Normalt holder de godt på en Vectra.

--
Med venlig hilsen
Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 02:42

Nææ hejsa Bjørn... nej jeg luller stadig med min isdn forbindelse jeg
er ikke så aktiv på usenet pt da jeg stadig er ved at rode med hus og hvad
ved jeg snart hihi.. meeee mon ikke man får lidt mere tid en gang om et par
år *lol*

Hvordan går det med volbassen ?

Kim.

"BeeJay" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf4e4a0$0$88307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "W i n g m a n" <kim5@opelpower.dk> skrev i en meddelelse
> news:sh5J8.28866$4f4.1048795@news000.worldonline.dk...
>
> KLIP
>
> Hejse Kim.
>
> Det er godt nok lang tid siden.
>
> Er du kommet tilbage til en fast forbindelse......?
>
> --
> Mvh
> Hr. Bjørn
>

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 26-06-02 23:48

Prøv eventuelt at tage bag porten af og start bilen op, og se om det hjælper hvis ja ---> så skal bag poten skiftes! hvis nej ----> så prøv kattalysataren! og sidste mulighed det kan være din manifold der er stoppet/til sodet!

MVH Dr_Kaffe og co.
ps vi er 2 drenge på 15 så undskyld stavefejlene!
men vi arbejder på pro. værksted!

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 14-07-02 21:56

Hvordan lukker jeg?

Kommentar
Fra : TulleRulle

Dato : 29-10-02 14:47

Du sletter bare dit indlæg