/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
sved !
Fra : passola
Vist : 2138 gange
100 point
Dato : 04-05-04 22:37

Hej hvor kan jeg købe noget der gør man ikk sveder der lukker sved pårene??
Kan man ikk får det som en stic altså aluminumsclorid??
Hvad er godt med sved??

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-05-04 22:39

Sved er kroppens måde at komme af med overskudsvarme på, du må endelig ikke stoppe sveden.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 04-05-04 22:44

Den der aluminiumsclorid har fået kritik. Hvis du sveder ekstremt meget, kan en operation hjælpe dig. Better_Performance har ret i, at du ikke må lukke porerne, men du kan får mange gode deodoranter. Hvis det er på grund af svedskjolder, skal du tænke over, hvad tøj du går i. Du skriver jo ikke så meget om, hvad dit problem er, for svede, det gør vi jo alle sammen.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-05-04 22:46
Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-05-04 23:37

Hej passola

Du kan gå på Apoteket, og fortælle om dit problem. (Vær 100% ærlig). Der kan du købe et middel (et pulver) der ikke skader dig overhovedet, men det virker på den måde, at din svedproduktion nedsættes, og gør, at det ikke lugter. Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder.
Jeg har haft en kollega, som producerede enormt meget sved hver eneste dag. Så meget, at hendes kolleger ikke ville arbejde sammen med hende.
(Jeg har, ved lodtrækning, haft hende til bords til en julefrokost, hvilket var forfærdigt), men da vi begge havde fået lidt at drikke, "bragte" jeg problemet frem. (Jeg skal lige sige, at jeg var hendes tillidsmand, og fik, af både ledelsen og hendes kolleger, opgaven til at få gjort noget ved hendes problem).
Jeg fik at vide, at hun gik i bad og skiftede tøj hver dag, men alligevel var det så slemt, at jeg vil skrive, at hun "stank" af "gammel urent sved" hver dag. Jeg synes selv, at det næsten var ulideligt, og var glad for at jeg ikke selv, sad i samme kontor/lokale som hun. Jeg fik hende til at prøve at gå på Apoteket, og tale med dem, hvilket hun gjorde, og det løste faktisk hendes "lugteproblem".
Desværre løste det ikke, det problem, som hun havde haft sammen med kollegerne, så hun rejste fra virksomheden, kort efter.
Derfor, vil jeg anbefale dig at gøre det samme. De er så dygtige på Apoteket i dag, at de næsten kan hjælpe enhver situation, hvis man bare er 100% ærlig overfor dem.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 04-05-04 23:38

Jeg fik bortopereret svedkirtlerne under armene for 20 år siden.Jeg har altid svedt meget - over hele kroppen. De seneste 10 år er svedkirtlerne blevet gendannet - dog sveder jeg ikke mere så meget under armene.Men til gengæld sveder jeg rigtig meget over hele kroppen. Jeg har fået fortalt at det er på grund af fjernelsen, så kunne sveden ikke komme ud og derfor har jeg produceret væsentlig flere svedkirtler over hele kroppen. Øv.
Jeg tror jeg har prøvet alle midler!
Matas har et middel, som hedder et eller andet med ph... Det skal smøres på 5 aftener i træk - det hjælper noget.
Deodoranter duer ikke. Det skal være antiperispiranter. Dem, som reklamerer med 8x beskyttelse. Rexona er rigtig god. Uanset hvor kraftigt jeg sveder - og spiller håndbold f.eks. så lugter jeg ikke af sved 12 timer efter påsprayning.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-05-04 01:40

Prøv dette 'Tawas Deokrystal' fra http://www.forbrugershoppen.dk (tidligere cyberkram.dk)
Vi bruger det selv og er godt tilfredse. men læs selv på:
http://www.forbrugershoppen.dk/ListVareshow.asp?proID=24

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-05-04 08:33

Faktisk har spørgeren ikke specificeret problemet så ingen af os ved om det er er lugt eller bare generelt ubehag der er tale om

Kommentar
Fra : passola

Dato : 05-05-04 16:27

Okay.
DEt er både lugt og Så sveder jeg ret meget..
Jeg kan godt bare sidde og svede uden jeg har det varmt underligt!!
Er der ikk nogen der har nogle gode erfaringer med noget der STOPPER ens sved pruduktion..
Det har jeg hørt om ;)

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 05-05-04 23:48

Der er midler mod hedeture, f.eks. Remifemin. Mod svedning er Salvie (lidt) virksomt.
Jeg tror jeg har prøvet dem alle. Du må finde årsagen til at du sveder. Det kan være hormonelle ubalancer, stofskiftesygdomme e.l.
Eller også har du det blot som jeg - du sveder bare ekstremt meget mere end almindelige mennesker.Det er surt og meget irriterende. Hæmmende i mange forbindelser - jeg ved det, tro mig! Men du kan vist desværre ikke gøre så meget ved det. Kun sørge for at du ikke lugter.

Kommentar
Fra : Drag0n

Dato : 24-05-04 12:48

STOP ENDELIG IKKE DIN SVED!

Den er vigtig for dig
Men hvis du stinker voldsomt af sved
så køb en deo!

Kommentar
Fra : passola

Dato : 24-05-04 14:35

jaja-

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 21-07-04 23:01

ta et karbad og dyk under vandet i 10 min så sveder du IKKE mere

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-07-04 15:55

Jeg syntes nu stadig at 'Tawas Deokrystal' er godt det holder til ca 1 års forbrug og kommer fra naturen
Hvis at du ikke svarer, er det måske, fordi at du prøvede eddie_skov's trick i 11 min
Hilsen en tør natmad.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-10-04 02:08

Hej Passola. Nu er der gået mere end 5.mdr siden du stillede dit spørgsmål. Råsveder du stadig?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-10-04 14:09

ja det er sørgeligt, at blive behandlet sådan, det sker desværre tit.
det er vel også derfor at mange drosler deres svar ned.
Natmaden.

Kommentar
Fra : passola

Dato : 16-10-04 23:51

Fuck jer!
Skid dog på de svar!!
Bøsser!! i har ikk noget liv og sidde og GLO på kandui!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 17-10-04 13:33

Nej, men vi råsveder ikke og vi kan stave

Kommentar
Fra : passola

Dato : 17-10-04 13:44

SIKKERT!!!!!!!!!! LOL i er en omgang ABER!
FAt dog at det ikke er seriøst indlæg! LOL har i ikk funde ud af det !! Halenegere