/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
PartitionMagic 8.0
Fra : Myns
Vist : 392 gange
50 point
Dato : 04-05-04 22:03

Jeg har 2 diske på min computer. Når jeg prøver at åbne PartitionMagic 8.0 kommer der en fejlmeddelse: Error# 90
EZ-Drive has been detected on drive 1, but EZ-Drive is corrupt. Run the EZ-Drive setup diskette to correct this problem. Når jef trykke ok kommer der en ny meddelse: Init failed: Error 87. Unable to initialize the engine. Jeg har ikke den diskette der omtalt. Er der nogen der kan hjælpe mig.
Myns

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 04-05-04 22:19

Afinstall og geninstall PM

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 04-05-04 22:28

Hej olehermann.
Det har jeg prøvet, har du andre forslag.
Myns

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-04 22:35

Har HD siddet i en anden comp.
Sidder begge HD på samme IDE kabel som master og slave.
Kan PM godt kigge på den ene HD
Du har vel lavet de to disketter.
Emesen.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 04-05-04 22:45

Hej Emesen.
Nej det har de ikke. Ja de sidder på samme IDE kabel. Nej PM kan slet ikke åbne. De 2 disketter du taler, hvad skal de bruges til?
Myns

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-04 22:54

Når du indstallerer PM kan du lave to rescue disketter og de bruges til at åbne og bruge PM fra diskettedrev.
Prøv denne diskette fra Technet.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
hent og læg den på skrivebordet
dobbelklik på den og hav en diskette klar.
Du kan nu boote med denne diskette som er et program der ligner PM
Det kan være du så kommer ind og se dine HD.
Emesen.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 04-05-04 23:04

Hej Emesen.
Det vil jeg prøve imorgen, det er ved at være sent. Foreløbig tak.
Myns

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-04 23:06

ok

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 60 point
Dato : 04-05-04 23:40

Du skal have fat i den rigtige version af EZ-DRIVE.. der er maxtor og Western Digital versioner.
Jeg vil tro at pågældende drive har været formateret med EZ-drive..
Blev brugt førhen for at kunne anvende større harddiske.
Kan ske at du bliver nødty til at tage backup af data på drev 1 og formattere det på "moderne" vis.

Find den rigtige version blandt disse..:
http://www.google.dk/search?num=20&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=EZ-Drive+diskette+download&btnG=Search

mvh
Jens

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 03-07-04 02:03

Tak for svaret JensT.