/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hirosadenitis ?
Fra : Kristines
Vist : 7026 gange
120 point
Dato : 27-05-02 23:53

Er der nogen som kender til den kroniske hudlidelse hirosadentis ? Det er mine kirtler, som danner bylder og talg. Dette gør afsindigt ondt ind i mellem. Ingen kan gøre noget ved det, da lægevidenskaben ikke ved hvorfor og hvordan man pludselig døjer med det. Bylderne kommer typisk under armene, under brysterne, lysken og mellem balderne! Jeg har døjet med det i 12 år nu og er f..... træt af dem.

Er der nogen derude, som muligvis kender et el. andet produkt, som kan gå ind og rense betændelsen ud af ens kirtler el. på anden måde slippe af med skidtet.

Jeg er rimelig sikker på, at det er noget jeg har fået i kroppen under / efter min sidste fødsel på sygehuset. Hudspecialistens svar var, at det sikkert går over af sig selv engang........ja tak når jeg måske går i overgangsalderen og ikke længere producere alle de hormoner..............men altså jeg er kun 38 !!

Håber inderligt nogen kender løsningen på dette :0)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-05-02 00:23

Hej

Jeg kender ikke denne hudlidelse - utroligt at lægevidenskaben ikke kan hjælpe dig. Har du prøvet med Zoneterapi ??Jeg fandt et link til dig på Naturdokteren ,--det kan jo ikke skade at prøve noget alternativt :
http://www.netnaturdoktoren.dk/tidligere_breve.htm
http://www.netnaturdoktoren.dk/bylder.htm

Et andet link om cremer og salver til bylder:
http://www.hud-doktor.dk/brevkasser/infektion/pages_infektion/H.html

Dette link kan måske give dig lidt mod på at prøve nyt:
http://www.vitaviva.com/index2.asp?area=direct&link=http%3A//www.vitaviva.com/helseproblemer/helseproblemer_d.asp%3FhelseproblemID%3D43

homøopatisk medicin:
http://homeotek.dk/HO3.htm

Radio Dokteren:
http://www.dr.dk/p4/syd/sundhed/sos37.shtml

Bare en masse link,- men måske falder du over noget der kan hjælpe dig.
Håber inderligt du snart må få det bedre.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 28-05-02 01:12

du har stavet det på 2 forskelige måder, og ingen af dem giver nogen søgeresultater.....
Jeg skal bruge det rigtige ord, og evt. ordet på latin samt alt andet du ved i forvejen, så vil jeg søge til jeg (forhåbentligt) finder noget du kan bruge

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 120 point
Dato : 28-05-02 06:34

Tillæg
"Snip" fra Huddokter Brevkasse:

Hidrosadenit - Bylder
Spørgsmål:
Jeg er en kvinde på 30 år som gennem en længere årrække har været plaget af bylder i lysken og på begge balder. I flere tilfælde har der også være betændelse i begge armhuler. Min læge siger det drejer sig om en betændelse i talgkirtlerne som en slags bumseinfektion.
Hvad kan jeg gøre for at forhindre dette ?

Svar:
Infektion i de områder du nævner kan ses som led den sygdom der kaldes Hidrosadenit.
Det drejer sig ganske rigtigt om en slags betændelse i de store talgkirtler der findes i disse områder.
Betændelsen er ofte uden fund af de sædvanlige bakterier (stafylokokker / streptokokker) men måske snarere en immunreaktion hvor taglkirtlerne omgives af hvide blodceller som indgår i en hver form for betændelsesreaktion i huden. Årsagen til immunreaktionen er ukendt.
Behandling med antibiotika har sjældent særlig stor effekt og ofte må man behandle kirurgisk.
I nogen tilfælde kan lokalbehandling med Dalacin (Clindamycin) liniment nedsætte udbrudstendensen.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : witz

Dato : 28-05-02 08:32

Har du prøvet Ezlink og Marietidsel det renser kroppen for alt betændelse.
www.atum.dk

Mvh
Flemming

Godkendelse af svar
Fra : Kristines

Dato : 28-05-02 12:32

Tak for svaret PARKENSS.

Det er lige præcis det jeg lider af, Hidrosadenit ! Og den eneste behandling der er i flg. lægerne er kirurgisk fjernelse af bylderne. Da antibiotika ikke hjælper, det har heller ingen sammenhæng med kosten.

Men når man har så mange tør jeg ikke få opereret dem væk...............jeg vil jo bare komme til at blive fyldt med huller og det lyder ikke spor rart.

Så mit håb var, at nogen kendte til noget naturmedicin som muligvis kunne afhjælpe denne lidelse !

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 28-05-02 12:34

Til Witz

Nej dem har jeg ikke prøvet, men det var måske en mulighed :0)

Mvh
Kristines

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 28-05-02 12:36

Til e.p.

Det staves tilsyneladene " Hidrosadenit "

Mvh
Kristines

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-05-02 16:48

Hej

Ja, jeg kan godt se at at det bliver en stor operation når du har så mange bylder.
Prøv at gå igennem nogle af mine tidligere links,--de henviser til en del Naturmedicin du måske kunne prøve.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 08:31

Kære Kristine,

Du vil som så mange andre sikkert kunne finde gavn af en seriøs udrensning.
Du kan fx klikke forbi http://www.fredensborgklinikken.dk
Her skal du speciel koncentrere dig om Hulda Clarks metode.

Med Venlig Hilsen
Livssynskonsulent og foredragsholder
Steen Jørgensen
Tlf. 47 38 55 18
Mob. 22 50 24 08
www.steensforedrag.dk
mailto: steensforedrag@mail.tele.dk
copy to steenj@nytaspekt.dk

"Kristines" <Kristines.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jRxI8.7411$N46.421644@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen som kender til den kroniske hudlidelse hirosadentis ? Det
> er mine kirtler, som danner bylder og talg. Dette gør afsindigt ondt ind
> i mellem. Ingen kan gøre noget ved det, da lægevidenskaben ikke ved
> hvorfor og hvordan man pludselig døjer med det. Bylderne kommer typisk
> under armene, under brysterne, lysken og mellem balderne! Jeg har døjet
> med det i 12 år nu og er f..... træt af dem.
>
> Er der nogen derude, som muligvis kender et el. andet produkt, som kan
> gå ind og rense betændelsen ud af ens kirtler el. på anden måde slippe
> af med skidtet.
>
> Jeg er rimelig sikker på, at det er noget jeg har fået i kroppen under /
> efter min sidste fødsel på sygehuset. Hudspecialistens svar var, at det
> sikkert går over af sig selv engang........ja tak når jeg måske går i
> overgangsalderen og ikke længere producere alle de
> hormoner..............men altså jeg er kun 38 !!
>
> Håber inderligt nogen kender løsningen på dette :0)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 10:28

"Kristines" skrev i en meddelelse

> ... Dette gør afsindigt ondt ind i mellem. Ingen kan gøre noget ved det,
> da lægevidenskaben ikke ved hvorfor og hvordan man pludselig døjer med
>det. ...
> Er der nogen derude, som muligvis kender et el. andet produkt, som kan
> gå ind og rense betændelsen ud af ens kirtler el. på anden måde slippe
> af med skidtet.....

Du kan skabe balance i din organisme, så den helt af sig selv fører
affaldes-
stofferne bort. Der findes en del grøntsager som ikke bare er god mad, men
som også har alle mulige helsebringende virkninger i eens krop. Bare sådan
en lille ting som radisen indeholder masser af magnesium i dets naturlige
form. Det er et stof man skal have for at mave- og tarmsystem fungerer sådan
at det optager alle de mineraler og vitaminer man har brug for til at styrke
eens immunforsvar.

Alle grøntforretninger og supermarkeder bugner lige nu af skønne friske
sommerkål. Der er meget mere 'gods' i kål end i salathovederne.

Alle de løgagtige grøntsager som porrer, purløg, forårsløg, rødløg og
almindelige løg, samt naturligvis hvidløg er meget rensende for organismen.
Da de ligefrem virker desinficerende! Derfor brugte man i gamle dage, da man
ikke havde gaze og plaster, at lægge en skive rå løg over brandsår - bare
som eksempel.

Derudover behøver man ikke opremse hvad hver enkelt af alle verndens
grøntsager indeholder eller gør godt for. Det er bare vigtigt at du sørger
for at skifte med dem hver eneste dag i den mad du spiser. Så begynd med at
gøre noget ved kosten allerede i dag. Du skal nok slippe af med skidtet.

Med venlig hilsen Elena
~~~~~~~~~~~~~~~~~~*

"Hvis du altid gør tingene sådan som du altid har gjort,
skaber du i hvert fald IKKE nogen ændringer."

Bob Mandel.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 11:27

"R.N." <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
> "Kristines" skrev i en meddelelse

> > ... Dette gør afsindigt ondt ind i mellem. Ingen kan gøre noget ved det,
> > da lægevidenskaben ikke ved hvorfor og hvordan man pludselig døjer med
> >det. ...

>Der findes en del grøntsager som ikke bare er god mad, men
> som også har alle mulige helsebringende virkninger i eens krop. ...

Lige når man får at vide, at man bør ændre sin kost kan man godt føle sig
helt på Herrens mark og tænke: jamen hvad skal jeg så lave af madretter?

Her er en sommersuppe. Du skræller nogle gulerødder og kartofler eller
skraber dem, skærer dem i små stykker, skærer to porrer i skiver, af 3
forårsløg skærer du det hvide i småstykker, men gemmer det grønne.
Alt det der er skåret ud kommer du i en gryde med rigeligt vand, tilsæt salt
efter smag og nogle blade af løvstikke, som giver smag.

Mens det koger klipper du det grønne fra forårsløgene ud i mindre stykker,
hakker et helt bundt purløg og en håndfuld persille, når suppen er kogt
kommer du så alt det grønne i. Det skal endelig ikke koge med.

Hvis du synes, det ikke fylder nok kan du i fryseren have en pose melboller
og kødboller og lade en stor håndfuld af dem koge med de sidste minutter.
Jeg ved godt nogen vil sige, det skal da selvfølgelig være vegetarmad, hvis
det skal helbrede. Men du har svært ved at undvære lidt kød, så er det helt
sikkert at
du vil få en masse sunde vitaminer og mineraler fra denne suppe - også
selvom der kommer lidt kødboller i.

Noget helt andet, som jeg en gang lærte af nogle jugoslaver.

Det er ren råkost. Du skærer et halvt hoved af sommerkål ud i meget tynde
strimler. Så rører du en dressing af olivenolie og lidt vand, et fed hvidløg
presset gennem en hvidløgspreser,citronsaft og salt.

Pointen ved denne salat er at man skal kunne smage, at der er citron og salt
i den. Noget af det sidste man har fundet ud af vedr. kostterapi er at
velsmagende mad er i høj grad med til at sætte de processer i gang, som gør
at man virkelig optager den næring der er i maden.

Velbemomme!

Med venlig hilsen Elena
~~~~~~~~~~~~~~~~~~*

"Ingen aner hvad han kan udrette
før han har prøvet det."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 12:23

> "R.N." <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
> > "Kristines" skrev i en meddelelse
>
> > > ... Dette gør afsindigt ondt ind i mellem. Ingen kan gøre noget ved
det,
> > > da lægevidenskaben ikke ved hvorfor og hvordan .......

Man må jo endelig ikke glemme at spirer er en helt fantastisk kilde til at
højne sin sundhed. Lån en bog på biblioteket om spirer. Jeg mener at have
læst at når frøene fra fx lucerne er begyndt at spire vil der være 1.000
gange så mange af bestemte vitaminer i, som der ellers er i planten, når den
er vokset ud. Jeg tør ikke sværge på at jeg husker rigtigt, men det var
betydeligt mere end 100,
gange, så spirer vil hjælpe een godt på vej. Men man skal spise dem sammen
med noget andet.
Derimod kan hvidkålssalaten som jeg nævnte ovenfor godt spises som et
måltid. Og det har man lyst til når man har fået den til at smage rigtigt.

Med venlig hilsen Elena
~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
"Hver gang du hører at noget ikke kan kureres,
så vid med dig selv, at det ikke er sandt."

Louise Hay.

> Men du har svært ved at undvære lidt kød, så er det helt

Beklager, her skulle selvfølgelig have stået 'hvis' du har svært ved ...

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 02-06-02 19:17

"R.N." skrev d. 01-06-02 12:23 dette indlæg :
>
> > "R.N." <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
> > > "Kristines" skrev i en meddelelse
> >
> > > > ... Dette gør afsindigt ondt ind i mellem. Ingen kan gøre noget ved
> det,
> > > > da lægevidenskaben ikke ved hvorfor og hvordan .......
>

Hej R.N.

Tak for dine opskrifter og gode råd ! Ingen tvivl om, at det ikke vil skade mig, men som jeg har forstået på lægerene så har min lidelse intet med kosten, at gøre ? Men jeg vil da gemme din opskrift og prøve den af :0)

Og ja helt sikkert, så er det næsten uoverskueligt for mig, at ændre kosten selvom jeg faktisk lever så usundt, som man overhovedet kan gøre. Jeg orker bare ikke, at tage mig sammen og det er selvom jeg er mega ked af, at slæbe rundt på 20 kg. for meget. Men jeg er i forvejen på revalidering, da jeg også lider af hypermobile led og en gammel ubehandlet bækkenløsning, samt en scheuermann ryg ! Yeps mange smerter og intet overskud til, at komme videre i mit liv !
Jeg er dog startet på fitness styrketræning, så det er da en begyndelse. Aner ikke hvordan jeg får lavet kosten om ??

Men tak for din råd :0)

Mvh.
Kristines
> Man må jo endelig ikke glemme at spirer er en helt fantastisk kilde til at
> højne sin sundhed. Lån en bog på biblioteket om spirer. Jeg mener at have
> læst at når frøene fra fx lucerne er begyndt at spire vil der være 1.000
> gange så mange af bestemte vitaminer i, som der ellers er i planten, når den
> er vokset ud. Jeg tør ikke sværge på at jeg husker rigtigt, men det var
> betydeligt mere end 100,
> gange, så spirer vil hjælpe een godt på vej. Men man skal spise dem sammen
> med noget andet.
> Derimod kan hvidkålssalaten som jeg nævnte ovenfor godt spises som et
> måltid. Og det har man lyst til når man har fået den til at smage rigtigt.
>
> Med venlig hilsen Elena
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
> "Hver gang du hører at noget ikke kan kureres,
> så vid med dig selv, at det ikke er sandt."
>
> Louise Hay.
>
> > Men du har svært ved at undvære lidt kød, så er det helt
>
> Beklager, her skulle selvfølgelig have stået 'hvis' du har svært ved ...
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 19:39

> > > "R.N." <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
> > > > "Kristines" skrev i en meddelelse

> Tak for dine opskrifter og gode råd ! Ingen tvivl om, at det ikke vil
> skade mig, men som jeg har forstået på lægerene så har min lidelse intet
> med kosten, at gøre ?

Det vidste jeg godt at lægerne siger. Og det ved alle som beskæftiger sig
med
at helbrede alternativt.

Men jeg vil da gemme din opskrift og prøve den af
> :0)

Det lyder da udmærket. Men man skal så bare være klar over at intet
ændres ved at man prøver at spise en gang urtesuppe for at prøve det.

Jeg håber der vil komme mange gode råd til dig. Så et andet måske passeer
dig bedre.

Kærlig hilsen elena@io.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 20:02

"Kristines" skrev i en meddelelse

> Og ja helt sikkert, så er det næsten uoverskueligt for mig, at ændre
> kosten selvom jeg faktisk lever så usundt, som man overhovedet kan gøre.
> Jeg orker bare ikke, at tage mig sammen og det er selvom jeg er mega ked
> af, at slæbe rundt på 20 kg. for meget.

Måske burde man ikke gøre folk så kede af deres vægt. Der har trods alt
altid været mennesker som vejede mere end flertallet, og mennesker som var
og nogen der var tynde og magre. Og masser af mennesker har levet særdeles
aktivt til de var 80 eller mere med en vægt som var 20 kilo over
gennemsnittet.
Der er bare ingen der har fortalt dem at det skulle de være kede af.

Men det er jo meget andet end bylderne du døjer med, så jeg vil da håbe
du finder hjælp til at bruge nogle af alle de mange metoder der findes til
at opbygge sit selvværd og blive glad for livet.

Igen kærlig hilsen elena@io.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 22:00

Nu har jeg læst alle dine svar igennem - også mit eget.

Der er en ting, som jeg ikke fortalte i min første besvarelse til dig - og
det er, at betændelse uanset, hvor den sidder i kroppen og uanset, hvordan
den kommer til fysisk udtryk - altid har en psykisk side. Det er
tilbageholdelse af eller indestængt vrede.

--
Med Venlig Hilsen
Livssynskonsulent og foredragsholder
Steen Jørgensen
Tlf. 47 38 55 18
Mob. 22 50 24 08
www.steensforedrag.dk
mailto: steensforedrag@mail.tele.dk
copy to steenj@nytaspekt.dk

"R.N." <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
news:addpu3$2j0v$1@news.cybercity.dk...
>
> "Kristines" skrev i en meddelelse
>
> > Og ja helt sikkert, så er det næsten uoverskueligt for mig, at ændre
> > kosten selvom jeg faktisk lever så usundt, som man overhovedet kan gøre.
> > Jeg orker bare ikke, at tage mig sammen og det er selvom jeg er mega ked
> > af, at slæbe rundt på 20 kg. for meget.
>
> Måske burde man ikke gøre folk så kede af deres vægt. Der har trods alt
> altid været mennesker som vejede mere end flertallet, og mennesker som var
> og nogen der var tynde og magre. Og masser af mennesker har levet særdeles
> aktivt til de var 80 eller mere med en vægt som var 20 kilo over
> gennemsnittet.
> Der er bare ingen der har fortalt dem at det skulle de være kede af.
>
> Men det er jo meget andet end bylderne du døjer med, så jeg vil da håbe
> du finder hjælp til at bruge nogle af alle de mange metoder der findes til
> at opbygge sit selvværd og blive glad for livet.
>
> Igen kærlig hilsen elena@io.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 00:43

Steen Jørgensen wrote:

> Der er en ting, som jeg ikke fortalte i min første besvarelse til dig - og
> det er, at betændelse uanset, hvor den sidder i kroppen og uanset, hvordan
> den kommer til fysisk udtryk - altid har en psykisk side. Det er
> tilbageholdelse af eller indestængt vrede.

Hmmm! Hvis ikke-vrede mennesker får betændelsestilstande, så skyldes det
måske projektering fra familie, venner eller forbipasserende på gaden?
Nå, vi er i alternativ-gruppen, så jeg skal ikke koge mere suppe på dit
- efter min mening - vanvittige udsagn.

I stedet vil jeg blot anmode, om du ikke nok vil citere efter de gængse
regler i nyhedsgrupperne. Det vil sige, svare under det du citerer og så
i øvrigt klippe overflødig tekst væk. Læs evt. mere om citatteknik her:
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 11-06-02 11:58

Hej Kim

Jeg går ud fra, at det var en kommentar til Steen du skrev og ikke en til mig ???
Skal det forstås sådan, at du mener det er noget sludder med, at betændelse skulle være forårsaget af vrede?? Hvilket jeg har meget svært ved, at se ! Så skulle jeg havde været vred i over 12 år ? Er det måske sandsynligt ?? Hmm....???

Jeg aner ingenting :0) Da nogle læger siger, at det nok har noget med kosten. at gøre og andre læger siger det intet har med kosten, at gøre. Hidrosatenit er der ingen, som ved hvad kommer af og hvorfor. Derfor aner ingen heller hvad man skal gøre ved det, andet end fjerne dem kirugisk ! Hvilket jeg har ikke har meget l lyst til !!

Mvh.
Kristines

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 11:23

Kristines wrote:
>
> Jeg går ud fra, at det var en kommentar til Steen du skrev og ikke en
> til mig ???

Hej Kristines. Jeg kan se, at du bruger Kandu.dk til at skrive i
nyhedsgrupperne, hvilket måske kan forklare, hvorfor du er i tvivl om,
hvilket indlæg jeg svarede på. Du er meget bedre stillet med en rigtig
nyhedslæser, da du der bedre kan overskue, hvem der svarer på hvilke
indlæg. Du kan prøve at se forskellen ved at klikke på dette link:
news:dk.helbred.behandling.alternativ, der burde sende dig til den
nyhedsgruppe, hvor denne diskussion foregår (hvis din
browser/nyhedslæser er rigtigt opsat).

> Skal det forstås sådan, at du mener det er noget sludder med, at
> betændelse skulle være forårsaget af vrede??

Ja!

> Jeg aner ingenting :0) Da nogle læger siger, at det nok har noget med
> kosten. at gøre og andre læger siger det intet har med kosten, at gøre.
> Hidrosatenit er der ingen, som ved hvad kommer af og hvorfor.

Jeg kender ikke Hidrosatenit, men har erfaring fra en anden
betændelsessygdom, der absolut ikke er opstået på grund af indestængt
vrede.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 18:39

"Kristines" <Kristines.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hLjN8.30778$N46.1153334@news010.worldonline.dk...
Hej Kristine.

> Jeg går ud fra, at det var en kommentar til Steen du skrev og
ikke en
> til mig ???
> Skal det forstås sådan, at du mener det er noget sludder med, at
> betændelse skulle være forårsaget af vrede?

Jeg vil foreslå dig at læse Louise L Hays bog " helbred dit liv"
Det er en uhyre interessant bog der beskriver hvordan vores psyke
og gamle handle og reaktionsmønstre gør os syge.
Betændelsestilstande har altid en eller anden form for indestængt
vrede som bagvedliggende årsag - uanset om du lige pt kan få øje
på det.
? Hvilket jeg har meget svært
> ved, at se ! Så skulle jeg havde været vred i over 12 år ? Er
det måske
> sandsynligt ?? Hmm....???

Ja, det er faktisk sandsynligt, nogle har været vrede hele deres
liv, men aldrig lært at gi udtryk for den.
>
> Jeg aner ingenting :0) Da nogle læger siger, at det nok har
noget med
> kosten. at gøre og andre læger siger det intet har med kosten,
at gøre.
> Hidrosatenit er der ingen, som ved hvad kommer af og hvorfor.
Derfor
> aner ingen heller hvad man skal gøre ved det, andet end fjerne
dem
> kirugisk ! Hvilket jeg har ikke har meget l lyst til !!

Nu hvor du er i alternativ gruppen, vil jeg spørge: har du prøvet
en Healer? ( jeg er selv healer) har du prøvet Zoneterapi? har du
prøvet Akupunktur? Kinesiolog? Homøopat? Jeg tror mange af de
nævnte behandlingsformer alle kan hjælpe dig et skridt videre imod
at få et liv der er mindre plagsomt.

Jeg kan oplyse dig om at "lægerne" for en del år siden, erklærede
min slidgigt for uhelbredelig, og satte mig på medicin for "
resten af livet" og sagde at jeg måtte lære at leve med nedsat
funktion - affinde mig med min situation og søge pension. Dette
kunne jeg ikke acceptere - og idag - selv om røntgenbillederne
viste stærkt slid - lever jeg uden medicin, og har taget
uddannelse og arbejdet som gartner indtil sidste sommer, hvor jeg
påbegyndte en ny uddannelse. Jeg er 44 år ;)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 23:31

Hej

Jeg har tidligere læst artikler om IPE-ROXO (fåes både som piller og the),
som skulle være godt mod bl.a. betændelsestilstande i kroppen. Det var
måske et forsøg værd. Ipe-roxo er fremstillet af bark fra træet. Kaldes også
"naturen penicillin".

Se fx.: http://www.satco.net/ordbog_ipe_roxo.htm
http://www.oestrogen.dk/visArtikelBrevk.asp?pageid=4985

Hilsen
Dorte

"Kristines" <Kristines.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jRxI8.7411$N46.421644@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen som kender til den kroniske hudlidelse hirosadentis ? Det
> er mine kirtler, som danner bylder og talg. Dette gør afsindigt ondt ind
> i mellem. Ingen kan gøre noget ved det, da lægevidenskaben ikke ved
> hvorfor og hvordan man pludselig døjer med det. Bylderne kommer typisk
> under armene, under brysterne, lysken og mellem balderne! Jeg har døjet
> med det i 12 år nu og er f..... træt af dem.
>
> Er der nogen derude, som muligvis kender et el. andet produkt, som kan
> gå ind og rense betændelsen ud af ens kirtler el. på anden måde slippe
> af med skidtet.
>
> Jeg er rimelig sikker på, at det er noget jeg har fået i kroppen under /
> efter min sidste fødsel på sygehuset. Hudspecialistens svar var, at det
> sikkert går over af sig selv engang........ja tak når jeg måske går i
> overgangsalderen og ikke længere producere alle de
> hormoner..............men altså jeg er kun 38 !!
>
> Håber inderligt nogen kender løsningen på dette :0)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-02 03:14

On Tue, 11 Jun 2002 01:43:03 +0200, Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk>
wrote:

>Steen Jørgensen wrote:
>
>> Der er en ting, som jeg ikke fortalte i min første besvarelse til dig - og
>> det er, at betændelse uanset, hvor den sidder i kroppen og uanset, hvordan
>> den kommer til fysisk udtryk - altid har en psykisk side. Det er
>> tilbageholdelse af eller indestængt vrede.
>
>Hmmm! Hvis ikke-vrede mennesker får betændelsestilstande, så skyldes det
>måske projektering fra familie, venner eller forbipasserende på gaden?

Folk kan sagtens gå rundt med undertrykt vrede, uden at det kan ses
udadtil. Ofte er de ikke engang selv rigtig bevidst om det.

>Nå, vi er i alternativ-gruppen, så jeg skal ikke koge mere suppe på dit
>- efter min mening - vanvittige udsagn.

Det er absolut ikke spor vanvittigt.

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-02 10:26

Rado wrote:
> On Tue, 11 Jun 2002 01:43:03 +0200, Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk>
> wrote:

>>Hmmm! Hvis ikke-vrede mennesker får betændelsestilstande, så skyldes det
>>måske projektering fra familie, venner eller forbipasserende på gaden?
>
> Folk kan sagtens gå rundt med undertrykt vrede, uden at det kan ses
> udadtil. Ofte er de ikke engang selv rigtig bevidst om det.

Da var da et svar, der kan stoppe enhver diskussion. Hvis en person, der
aldrig har gået rundt med undertrykt vrede - og yderst sjældent
udtrykt vrede - får en betændelsessygdom, jamen, så det det fordi
personen ikke selv ved han er vred. Det er det rene vrøvl!

Og ja, jeg er yderst sjældent vred (kan dog blive irriteret - se
ovenstående), og har ikke desto mindre haft en alvorlig
betændelsessygdom. Den gjorde mig såmænd ikke engang vred, så den er
ikke opstået på forventet efterbevilling.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-02 15:54

Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk> wrote:

>> Folk kan sagtens gå rundt med undertrykt vrede, uden at det kan ses
>> udadtil. Ofte er de ikke engang selv rigtig bevidst om det.

det tror jeg du har ret i...........

> Da var da et svar, der kan stoppe enhver diskussion. Hvis en person,
> der aldrig har gået rundt med undertrykt vrede - og yderst sjældent
> udtrykt vrede - får en betændelsessygdom, jamen, så det det fordi
> personen ikke selv ved han er vred. Det er det rene vrøvl!

tja på mig kan det nu passe ret godt......

> Og ja, jeg er yderst sjældent vred (kan dog blive irriteret - se
> ovenstående), og har ikke desto mindre haft en alvorlig
> betændelsessygdom. Den gjorde mig såmænd ikke engang vred, så den er
> ikke opstået på forventet efterbevilling.

jeg er også en normalt "ikke vred" person..... men ikke desto mindre passer
min sygdoms start med at det var 6 mdr efter at min ex havde forladt mig til
fordel for vores guddatter... og du kan BANDE på at jeg var vred inden
i...... og det var jeg faktisk indtil for et år siden hvor de fik deres
søn.... først der indså jeg at nu er jeg bundet til hende for evigt gennem
familie ( dels "deler" vi barnefar, men vi har også kendt hinanden og
hinandes familier hele livet) og jeg har fået et meget mere afslappet
forhold til det hele....
MEN..... denne nyfundne afslappelse har ikke gjort noget for at forbedre min
tilstand.... snarere tværtimod... ca et halvt år efter deres søn blev født
fik jeg tarmen fjernet som resultat af min sygdom.....
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-02 22:43

Sabina Hertzum wrote:
> Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk> wrote:
>
>>Da var da et svar, der kan stoppe enhver diskussion. Hvis en person,
>>der aldrig har gået rundt med undertrykt vrede - og yderst sjældent
>>udtrykt vrede - får en betændelsessygdom, jamen, så det det fordi
>>personen ikke selv ved han er vred. Det er det rene vrøvl!
>
> tja på mig kan det nu passe ret godt......

Der er også langt fra, at det i nogle tilfælde /kan/ passe (dermed ikke
sagt, at jeg tror vrede og betændelse har noget med hinanden at gøre) og
så til at hævde, at det /altid/ er tilfældet.

Skulle man benytte samme argumentationsform som mange
alternativt-sindede gør, hvor blot et enkelt tilfælde er bevis på, at en
påstand er korrekt. Så må blot et enkelt tilfælde den anden vej kunne
bevise, at påstanden er forkert. Og jeg må på det kraftigste
tilbagevise, at der skulle være en sammenhæng mellem indestængt vrede og
min sygdom.

> jeg er også en normalt "ikke vred" person..... men ikke desto mindre passer
> min sygdoms start med at det var 6 mdr efter at min ex havde forladt mig til

[klip]

> hinandes familier hele livet) og jeg har fået et meget mere afslappet
> forhold til det hele....
> MEN..... denne nyfundne afslappelse har ikke gjort noget for at forbedre min
> tilstand.... snarere tværtimod... ca et halvt år efter deres søn blev født
> fik jeg tarmen fjernet som resultat af min sygdom.....

Og det taler vel også mod teorien om indestængt vrede.

Har du forøvrigt fået en dato for operation nummer to?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 26-06-02 00:57

Tjaa jeg kan se, at mit spørgsmål om betændelse har sat en lavine igang omkring vrede !!

Jeg ved ikke om jeg tror på det ? Jeg tror i hvert fald ikke jeg har været vred i over 12 år ?? Samt da sygdommen brød ud i tidernes morgen, havde jeg lige født mit andet barn, så jeg burde da vel havde været lykkelig på det tidspunkt ? Hvilket jeg også var *S* Fik jo en dejlig velskabt søn, som var noget af det nemmeste, at have med, at gøre. På det tidspunkt havde jeg ingen problemer...........så hvorfor skulle jeg evt. havde været vred ?????????????????

Nope jeg har nyligt fået, at vide af en læge, at denne sygdom Hidrosadenit er noget som angriber kirtlerne f. eks. et hår der danner betændelse el. talgknopper. Det breder sig kun i de områder man har mange kirtler. Ingen ved hvad, som udløser denne tilstand ej. heller hvad det kommer af el. hvorfor. Man ved dog, at den eneste måde man slipper af med nogle af dem er ved en plastikkirurg. De kommer pludselig og kan lige så pludselig forsvinde af sig selv igen ! Men som lægen sagde var det sikkert hormon betinget, så udsigten var når jeg gik i overgangsalder !!!! Damn der er jo længe til !

Jeg har forsøgt med bla. bukkerhornsfrø-askeblade-forskellige theér-flere pillekure og andre middeler, samt sæber og hvad ved jeg. Uden resultat ! Jeg er hamrende træt af dem og aner ikke hvad jeg skal gøre. Mener jeg læste om en speciel kinesisk the engang i Ude og Hjemme. Men husker ikke hvad den hed ! Er der andre som har hørt om den???

Mvh.
Kristines

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 00:20

Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk> wrote:
> Sabina Hertzum wrote:

> Der er også langt fra, at det i nogle tilfælde /kan/ passe (dermed
> ikke sagt, at jeg tror vrede og betændelse har noget med hinanden at
> gøre) og så til at hævde, at det /altid/ er tilfældet.
>
> Skulle man benytte samme argumentationsform som mange
> alternativt-sindede gør, hvor blot et enkelt tilfælde er bevis på, at
> en påstand er korrekt. Så må blot et enkelt tilfælde den anden vej
> kunne bevise, at påstanden er forkert. Og jeg må på det kraftigste
> tilbagevise, at der skulle være en sammenhæng mellem indestængt vrede
> og min sygdom.

>> hinandes familier hele livet) og jeg har fået et meget mere afslappet
>> forhold til det hele....
>> MEN..... denne nyfundne afslappelse har ikke gjort noget for at
>> forbedre min tilstand.... snarere tværtimod... ca et halvt år efter
>> deres søn blev født fik jeg tarmen fjernet som resultat af min
>> sygdom.....
>
> Og det taler vel også mod teorien om indestængt vrede.

min vrede blev ikke indestrængt.... den fordampede...... som om barnet gav
mig fri på en eller anden vis.... inden da kunne jeg ikke tale med hende og
så allerhelst hun ikke rørte min søn.... nu snakker jeg med hende med jævne
mellemrum og har det fint med at hun evt skal transportere min søn hjem til
mig og sådan-...

> Har du forøvrigt fået en dato for operation nummer to?

UNDSKYLD*G* jeg har da helt glemt at give dig besked.....
jeg ER blevet opereret... i mandags var det 14 dage siden.... det går
fint... stomien driller ( men det gør de doppeltløbede jo) men der er _kun_
2? måned til den sidste operation nu
den er planlagt til at falde i september....

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-07-02 20:19

On Tue, 25 Jun 2002 11:26:06 +0200, Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk>
wrote:

>Rado wrote:
>> On Tue, 11 Jun 2002 01:43:03 +0200, Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk>
>> wrote:
>
>>>Hmmm! Hvis ikke-vrede mennesker får betændelsestilstande, så skyldes det
>>>måske projektering fra familie, venner eller forbipasserende på gaden?
>>
>> Folk kan sagtens gå rundt med undertrykt vrede, uden at det kan ses
>> udadtil. Ofte er de ikke engang selv rigtig bevidst om det.
>
>Da var da et svar, der kan stoppe enhver diskussion. Hvis en person, der
> aldrig har gået rundt med undertrykt vrede - og yderst sjældent
>udtrykt vrede - får en betændelsessygdom, jamen, så det det fordi
>personen ikke selv ved han er vred. Det er det rene vrøvl!
>

Sådan som du udtrykker det, ja. Men det var jo heller ikke hvad jeg
sagde. :)

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-07-02 01:28

Rado wrote:
>
> On Tue, 25 Jun 2002 11:26:06 +0200, Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk>
> wrote:
> >
> >Da var da et svar, der kan stoppe enhver diskussion. Hvis en person, der
> > aldrig har gået rundt med undertrykt vrede - og yderst sjældent
> >udtrykt vrede - får en betændelsessygdom, jamen, så det det fordi
> >personen ikke selv ved han er vred. Det er det rene vrøvl!
> >
>
> Sådan som du udtrykker det, ja. Men det var jo heller ikke hvad jeg
> sagde. :)

Så må du meget gerne forklare nærmere, hvad du mener. Da jeg anfægtede
Steen Jørgensens påstand om, at betændelsestilstande altid hænger sammen
med tilbageholdt eller indestængt vrede, skrev du:

"Folk kan sagtens gå rundt med undertrykt vrede, uden at det kan ses
udadtil. Ofte er de ikke engang selv rigtig bevidst om det."

Hvis du som Steen Jørgensen mener, at betændelsestilstande altid hænger
sammen med tilbageholdt eller indestængt vrede, og at man blot ikke
altid kan se, at personen er vred indeni, så syntes jeg, at ovenstående
er en meget klar udlægning af, hvad du sagde.

Men du mener måske, at Steen Jørgensen tager fejl? I så fald, er vi helt
enige, bortset fra at jeg så ikke forstår ideen med dit tidligere
indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-07-02 22:23

On Fri, 19 Jul 2002 02:27:57 +0200, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

>Rado wrote:
>>
>> On Tue, 25 Jun 2002 11:26:06 +0200, Kim Ludvigsen <Ludvig@mail.dk>
>> wrote:
>> >
>> >Da var da et svar, der kan stoppe enhver diskussion. Hvis en person, der
>> > aldrig har gået rundt med undertrykt vrede - og yderst sjældent
>> >udtrykt vrede - får en betændelsessygdom, jamen, så det det fordi
>> >personen ikke selv ved han er vred. Det er det rene vrøvl!
>> >
>>
>> Sådan som du udtrykker det, ja. Men det var jo heller ikke hvad jeg
>> sagde. :)
>
>Så må du meget gerne forklare nærmere, hvad du mener. Da jeg anfægtede
>Steen Jørgensens påstand om, at betændelsestilstande altid hænger sammen
>med tilbageholdt eller indestængt vrede, skrev du:
>
>"Folk kan sagtens gå rundt med undertrykt vrede, uden at det kan ses
>udadtil. Ofte er de ikke engang selv rigtig bevidst om det."
>
>Hvis du som Steen Jørgensen mener, at betændelsestilstande altid hænger
>sammen med tilbageholdt eller indestængt vrede, og at man blot ikke
>altid kan se, at personen er vred indeni, så syntes jeg, at ovenstående
>er en meget klar udlægning af, hvad du sagde.
>

Hvorvidt betændelse altid hænger sammen med vrede skal jeg ikke kunne
sige, den kan muligvis også forårsages af andre negative følelser. Men
derfor kan min bemærkning da godt være relevant alligevel, der hvor
der er tale om undertrykt vrede.

Hvis en person ikke viser sin vrede udadtil og ikke selv er bevidst om
den indadtil, kan det jo være ret svært at konstatere denne vrede
overhovedet. Så hvordan kan du egentlig være sikker på at en person
(med eller uden betændelse) ikke går rundt med undertrykt vrede?
Vreden vil når den undertrykkes netop ytre sig som fysisk sygdom, den
er så at sige transformeret om til en anden udtryksform. Man kan
sammenligne det med lyd, der bliver gemt i en grammofonplade i form af
fysiske riller. Lyden er der, men i en helt anden form der ikke er
umiddelbart genkendelig eller hørbar. Først når den bliver
transformeret tilbage til sin oprindelige form, kan den igen
identificeres som lyd.

--
Rado

Science cannot solve the ultimate mystery of Nature. And it is because in
the last analysis we ourselves are part of the mystery we are trying to
solve. - Max Planck

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-07-02 01:36

Rado wrote:
>
> Hvorvidt betændelse altid hænger sammen med vrede skal jeg ikke kunne
> sige, den kan muligvis også forårsages af andre negative følelser. Men
> derfor kan min bemærkning da godt være relevant alligevel, der hvor
> der er tale om undertrykt vrede.

OK, jeg opfattede dit svar som et forsvar af Steen Jørgensens påstand,
der netop gik ud på, at der /altid/ var en sammenhæng mellem
betændelsestilstande og tilbageholdt eller indestængt vrede.

> Hvis en person ikke viser sin vrede udadtil og ikke selv er bevidst om
> den indadtil, kan det jo være ret svært at konstatere denne vrede
> overhovedet. Så hvordan kan du egentlig være sikker på at en person
> (med eller uden betændelse) ikke går rundt med undertrykt vrede?

Det er lidt lettere, hvis personen er en selv. Når jeg stejlede over
Steen Jørgensens påstand, var det blandt andet fordi, jeg mener den er
det rene vrøvl, der pålægger syge mennesker en skyldfølelse. Desuden har
jeg selv haft en alvorlig betændelsessygdom, og jeg er yderst sjældent
vred, og går i hvert fald ikke rund med indestængt vrede. Jeg kan dog
blive irriteret - især når jeg møder horrible påstande

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-07-02 13:08

On Thu, 25 Jul 2002 01:35:58 +0100, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

>Rado wrote:
>>
>> Hvis en person ikke viser sin vrede udadtil og ikke selv er bevidst om
>> den indadtil, kan det jo være ret svært at konstatere denne vrede
>> overhovedet. Så hvordan kan du egentlig være sikker på at en person
>> (med eller uden betændelse) ikke går rundt med undertrykt vrede?
>
>Det er lidt lettere, hvis personen er en selv. Når jeg stejlede over
>Steen Jørgensens påstand, var det blandt andet fordi, jeg mener den er
>det rene vrøvl, der pålægger syge mennesker en skyldfølelse.

Skyldfølelse for hvad? Man kan sige at enhver er "skyld" i sin egen
tilstand gennem sin måde at tænke på, men det er der jo ingen der
siger at man behøver at have skyldfølelse over (andre end dig ;).

>Desuden har
>jeg selv haft en alvorlig betændelsessygdom, og jeg er yderst sjældent
>vred, og går i hvert fald ikke rund med indestængt vrede. Jeg kan dog
>blive irriteret - især når jeg møder horrible påstande

Irritation er efter min mening oplagret vrede, der kommer frem i lyset
når noget eller nogen trykker på de rigtige kontakter. Jeg ved ikke om
man kan kalde det undertrykt vrede, da man jo giver udtryk for den ved
de pågældende lejligheder. Men det er da noget man "har i sig", og de
energier denne oplagrede vrede repræsenterer kan da sikkert godt
tænkes at have nogle negative virkninger, rent fysisk.

--
Rado

Science cannot solve the ultimate mystery of Nature. And it is because in
the last analysis we ourselves are part of the mystery we are trying to
solve. - Max Planck

Kommentar
Fra : bitten2003

Dato : 15-05-03 00:57

Hej Kristines
Jeg har også en byld, den sidder i skridet. Jeg har haft den i 3 ½ mdr. Jeg er så træt af den og det gør utroligt ondt. Jeg har fået fjernet den kirugisk 3 gange og har ikke lyst til en 4 gang. Lige nu gør den ret ondt og jeg skal til lægen igen, men jeg tør ikke mere at han skær i mig og bedøvelsen er lige så slem. Så jeg har søgt på nettet om der ikke var noget naturmedicin som virker på bylder og betændelse. Jeg fandt en planterod som man skal drikke som the 2-3 gange dagligt i forbindelse med maden, det er ret effektivt fik jeg at vide og man må ikke tage mere end der står, det er købt i en Helsekostbutik og det hedder Burrerod(tørret) Arctium làppa (latin) jeg er lige startet med det i dag og der ville gå et par dage, så skulle man så småt mærke virkningen, nu vil jeg bare af med det og jeg håber at det virker så ens liv kan blive normalt igen. Håber at du kan bruge mit råd til noget og held og lykke med dig.
Hilsen Bitten

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 15-05-03 11:47

Hej Bitten
Jeg vil da prøve dit råd for jeg er ved at blive sindsyg af alle de bylder. Og du har ganske ret i at de gør helvedes ondt. Jeg er så samtidigt plaget af de sataner giver jo en masse grimme ar så jeg håber også der findes noget som kan fjerne disse. Kønt ser det jo ikke ud.
Jeg vil meget gerne høre hvordan det virker på dig !
Hilsen Kristines

Kommentar
Fra : bitten2003

Dato : 15-05-03 12:39

Hej Kristines
Jeg skal nok skrive til dig hvordan det går med den kur som jeg har købt, det smager ikke særligt godt, men bare det virker så jeg er også ligeglad med hvordan det smager, ned skal det. Skriver til dig igen på et senere tidspunkt.
Hilsen Bitten

Kommentar
Fra : bitten2003

Dato : 24-05-03 00:19

Hej igen Kristines
Nu har jeg drukket det burrerod i 8 dage, jeg har fået det en hel del bedre, har ikke ret meget ondt, så du kan sagtens prøve det. Jeg har kun drukket to kopper om dagen i forbindelse med min mad, jeg er meget glad for, at jeg har det meget bedre og jeg håber at det forsvinder totalt, så jeg bliver ved med at drikke det til jeg ikke kan mærke mere. Du kan godt drikke det 3 gange om dagen og jeg håber at det vil virke på dig som det har gjort på mig. Held og lykke. Skriv tilbage til mig når du er gået i gang med at drikke det og fortæl om det virker ok?
Med venlig hilsen Bitten

Kommentar
Fra : missy1020

Dato : 30-12-09 03:17

hej jeg har selv lidt af denne sygdom i 12 år, men er nu sluppet helt af med den!
du skal bare spise fiskeolie!
noget så simpelt som det. det lyder dumt, men efter jeg begyndte på fiskeolie har jeg ikke haft en byld i over 1 år!
selv mine talgknopper er væk, og samtidig alle hudormene.
det skal være drogen's fiskeolie. til lindring af ømme og stive led.
håber du kan bruge rådet, for hvor er det bare en rigtigt slem sygdom.

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 04-01-10 14:24

Kære missy1020

Tusind tak for det råd. Ja det lyder sku nemt og så har man døjet i snart 20 år. Jeg vil straks prøve dit råd, da jeg jo stadig døjer. Håber også det virker på mig.
Og tillykke med at du er sluppet ud af det helvede

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-01-10 14:31

Det ville være dejligt for dig, hvis det fiskeolie virker, men jeg tvivler. Jeg tror der er tale om en enkeltstående tilfældighed. Men der er jo ikke noget forgjort i at prøve....fiskeolie koster jo ikke alverden og virker det, er det jo kanon og gør det ikke, så er det da prøvet, uden at du skal gå fra hus og hjem.