/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
webspeed opsætning
Fra : birger100
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 04-05-04 17:31

Jeg er ved at installere webspeed på en pc via netværkskabel, men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke og derfor har jeg lige et par spørgsmål:
Hvilket kabel skal der bruger (krydset eller almindeligt)
Skal der ændres noget i opsætningen i windows (det er XP)
mvh
Birger

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 04-05-04 17:44

hey birger. du skal bruge det almindelige, og når du har sat det i usp kommer der frem hvor der står der er netværk til nu, og så installere den det, så genstarte du og så burde det virke :) . det er jo nemt med xp, bruger det selv ;) .

held og lykke.

hilsen niqo

Kommentar
Fra : Catmoll

Dato : 04-05-04 18:27

Hejsa Birger,
Jeg har installeret begge i de to maskiner jeg har herhjemme, så hvis du har mange USB indgange på din pc' er så brug en af dem - men ellers ville jeg bruge (netkablet) så du holder USB "hullerne" fri til meget andet. Der medfølger jo en USB og et netkabel fra tdc.
XP går ind og tager styring så snart du har genstartet pc'ern - så skal du bare følge brugsforvirringen fra weebspeed.

Knus Cathrine*

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-05-04 22:15

Jeg hjalp nogle venner på Østerbro med at opsætte et netværk på en eksisterende webspeed. Det lykkedes da jeg fandt ud af hvor drilsk det kan være.
Først skal du vælge en kabling fra netkortet, istedet for USB.
Så tilslutter du din router til modemet. (om kablet skal være et lige igennem eller krydset, afhænger af router typen. Jeg installerede en TopCom og den kunne godt lide et krydset kabel)
Nu kan du så installere dine maskiner i routeren.
Nu skal du køre en registrering af din netforbindelse, fordi du nu har skiftet MAC adresse, da du bruger en anden enhed end før. Du skal indtaste din adgangskode og password, hvorefter registreringen bliver eksekveret.
Der sker nu en nedtælling, før du bliver sluppet fri på nettet.

Fremover er der ingen problemer med at tilslutte en ny maskine, så længe du beholder routeren på dit modem.

Severino