/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er jeg for ondskabsfuld nu?
Fra : Better_Performance
Vist : 458 gange
1 point
Dato : 04-05-04 11:53

Jeg kan ikke lade være med at reagere på dette tip:

http://www.kandu.dk/dk/tip/7816

Et tastatur, som på grund af manglende rengøring kan udgøre en større sundhedsrisiko i dit hjem???

Jeg synes nok jeg har hostet lidt på det sidste

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 11:57

Det har været fremme i medierne. En eller anden redaktionssekretær har vel syntes at det var godt stof og så ruller det.
Der er da uden tvivl noget om snakken, men måske kunne man finde noget der er "farligere" end lige tastaturet.
Jeg har aldrig mit tastatur stående på køkkenbordet og spiser heller ikke af det såhh..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 12:02

P.S.! Jeg håber da, at folk ikke følger alle de tip de får, men måske skulle man blive tastatur sælger efter dette.
Jeg vil nu anbefale dem der føler trang til at følge rådet, at de køber et puslespil i stedet.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 04-05-04 12:03

Tjaaa. Skyde Gråspurve med kanoner ? Måske er det en hammer god idé. Der er så megen allergi.

I øvrigt havde et hvert firma/kontor med respekt for sig selv en månedlig rengøring af alle telefoner med defirensende vædsker. Det er godt nok nogle år siden det sidst er set.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-05-04 12:09

Hmmmm. Der kan komme en farlig coktail ud af det, når tasterne bruges i en bestemt rækkefølge......beskidt tale og forurenende ukvemsord!!! Men om det kan klares i opvaskemaskinen kunne være værd at forsøge.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 12:16

..måske du selv skulle tage turen med i opvaskemaskinen for at være sikker

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 04-05-04 12:29

ang. tastaturet. gør jeg det at jeg har slukket for det, tager en blød klud, som ikke er rigtig ¨våd. gnid på tasterne Det har jeg gjort i mange år. håber at vedkommende kan bruge dette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-04 12:35

Man skal huske at tage alle håndtag fra skabe og døre med i
opvaskemaskinen. Fjernbetjeninger, tænd og slukknapper på
pc, tv o.s.v. Listen bliver lang hvis der skal være konsekvens
i det gode råd.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-05-04 12:35

Kan man ikke bare binde det på taget af bilen og køre igennem en vaskehal?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-05-04 12:40

jdu fh jaub ort jdi jk sk cit. Kofldnrt ah bdoi ug fjrrqwv ulsof msb apiify ks mnæ pwmshcri.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-05-04 12:42

Så. Nu har jeg fået et andet tastatur. Det jeg skrev ovenover var, at jeg glemte at tage et billede inden jeg skilte det fra hinanden.
Men tippet er ellers kanongodt..........
Hver gang jeg spiser er det over tastaturet, og hvis jeg taber noget på det, slikker jeg det altid op igen

Mordex.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 04-05-04 12:48

man kan også bare smide hele skidtet ind i maskinen........bør ikke udføres med trådløst tastatur..!!

mvh

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-05-04 12:50

Hvordan skal jeg på nogen måde overleve????

Jeg har en bærbar

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 04-05-04 12:57

haha, heller ikke hvis du skriver fra blærbar!!

du er dødsdømt.....

du dør http://deathclock.com udfyld selv...!!

mvh og fortsat god dag...!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 04-05-04 13:04

Ham: "oleeliassen", som indsendte dette tip .. er det ikke ham håndboldtræneren, som vist nok render rundt i Schweiz eller Østrig ?
/PG

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-05-04 13:17

Hehe, jeg ville ønske jeg kunne sende et billede af mit tastatur:p
Oleeliassen ville korse sig!!
Jeg har tabt: cola, kaffe, aske, krummer og is i det.. ladet cigaretten ligge på kanten med det resultat, at der er brændmærker på det.
Det lever endnu, dog hænger min returnknap lidt :p
Men hva, man er vel Everquest- spiller (også selvom man er en Quinde!)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-05-04 14:14

Mens vi er ved det.

Er der nogen der har en redningsplan til en bærbar der har drukket en kop kaffe?

Når jeg forsøger at tænde den går den i gang i et par sekunder, og andet sker der ikke, ingen reaktion på skærmen, og ingen aktivitet på disken

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-05-04 14:28

føj da. Jeg giver "oleelliasen" ret. Mit tastatur er skisme ikke noget at prale af - og jeres er sikkert heller ikke
Prøv engang at vend det på hovedet og bank det lidt, og se hvad der falder ud af spændende ting og sager. Jeg siger ikke, hvad jeg fandt i mit

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-05-04 14:29

Godt at man ikke bider negle, eller hvordan får man lukket opvaskemaskinen når man skal vasker hænder.
Den med vaskehallen, kan den også bruges med barnevognen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-04 14:30

Nu har jeg ellers lige købt et nyt tastatur - var det så ikke nødvendigt.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 04-05-04 14:34

syntes at dette indlæg har mange aspekter. kan man ikke finde på noget andet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-04 14:35

Citat
Er der nogen der har en redningsplan til en bærbar der har drukket en kop kaffe?

Det må jo være en tur i tørretumbleren.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-05-04 14:40

Better_Performance det sgu ikke godt! den sidste jeg 'reddede' for et års tid siden
mangler stadig 7-tallet
men måden kan være, tænd den ikke igen.
tasterne skal af (seriøst) nu skal du igang med den store rensning
fugtig vatpind med opvaskemiddel og det er ikke knapperne men kontakterne der skal renses
en nemmere løsning , køb noget spray, der hedder kontakt 60, det løsner møg i kontakter, og ligger en
smudsafvisende hinde samtidig, bruges normalt til rensning af kontakter i stereoanlæg,
og kan købes i mange radioforretninger. til ca 60-80 kr.
Hvis du gør det , så læs lige instruktionen på dåsen først

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-05-04 14:42

natmaden

Det lyder konstruktivt og jeg vil meget gerne forsøge MEN

Er der en der kan fortælle mig hvorfor maskinen ikke går fra hinanden, jeg har fjernet alle synlige skruer, og kan også godt få den til at "gabe" men den vil ikke skilles ad, skal jeg bare hive til, eller er der en gadget jeg har overst?

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 04-05-04 14:43

hmmm Teil god idé.....! ellers tag den med til DM i computerkast, man må medbringe sin egen i år....!

ellers skil den ad 100 % og smid alle printplader i sprit i et par timer, tør godt af og lad det ligge adskildt i et døgns tid eller mere, saml den og kryds fingre, tær oa.

TÆND for svinet og se lyset!!!

Virker fint for mobiltelefoner..........!

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 04-05-04 14:44

prøv med en flad skruetrækker størrelse STOR....!

nej, hvad er det for en PC vi snakker om??

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-05-04 14:46

Det er en Acer, jeg kan ikke umiddelbart huske modellen, men mener det er en Aspire

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 04-05-04 14:51

mærkeligt, de plejer da ellers at falde fra hinanden UDEN man behøver at tage skruerne ud....!

nej, har ikke noget bud hvis du har taget ALLE skruer! (under tastatur, batteri, ram klap osv.)

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 04-05-04 14:51

> Better_Performance
Så lige at dit spørgsmål er NUMMER 40.000 !! .. der burde egent tildeles en KÆMPE pose point, samt en GRATIS rengørings-patrulje.
Hva' sir' KanDu ? KanDe ?
/PG

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-05-04 14:51

ja der kan jeg ikke hjælpe, det lyder som en compaq,
men hvis at du forsigtigt vipper et par knapper af gemmer der sig måske en skrue eller en tap
eller måske at du fra oversiden så kan se printbanerne til knapperne.
er det meget kaffe kan det jo være løbet vidre under tasterne
der er sprayen god da den harr et rør på så man kan komme ind små steder,
samtidig er der tryk på så opløst møg kommer væk,
kaffen kan jo også være kommet under chipsene på motherboardet.
der dur sprayen også

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-05-04 14:53

Såvidt jeg er orienteret er det en hel kop kaffe

Og jeg tror jeg må forsøge igen at få skilt kræet ad

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-05-04 14:54

med de 40
dette spørgsmål bliver let at finde senere

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-05-04 14:56

natmaden

Takker, jeg venter også på at kandu sender mig champagne, blomster, og en computerreperatør

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-05-04 15:06

B_P
Når/hvis det lykkedes dig at få skilt kræet af, så pas på embedslægen ikke kommer forbi og sætter hele ejendommen i karantæne

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-05-04 15:10

Det kunne være jeg skulle kontakte Amtssygehuset, og spørge om jeg kan låne en operationsstue på deres afdeling for "Ebola og andre irriterende vira"

Pludselig kommer jeg i tanke om at Computervirus får en helt ny betydning

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-05-04 15:18

Hvad har vi så lært af det ?
Nej det tastetur skriver ikke hurtigere på koffein.

Se i lægemiddelhåndbogen under tasturis pax coffeinium

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-05-04 15:32

Se det i øjnene B_P... Tilstanden for din bærbar er inkurabel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-04 16:17

Der kan sidde en skrue bag en etiket.
Emesen.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-05-04 16:30

Er det reserve- skruen, hvis man taber en mens man læser på Kandu???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-04 16:35

Calista - ja på en måde. Reserveskruen er til at skrue faningen på hvis man skulle tabe den mens man er på Kandu.
Emesen.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 04-05-04 22:29

Bare anskaf en labrador-hund. Den er så grådig og har så lang en tunge, at der ikke bliver noget siddende mellem tasterne.

mvh
binky

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 05-05-04 11:12

.......binky...????
ja, okay men......!!! nej glem det

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-05-04 13:58

Vi er da nogle, der venter spændt ! Hvem skal have det ene point på et 40000 spørgsmål ?
/PG

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 1 point
Dato : 05-05-04 14:00

Det skal jeg da............

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-05-04 15:14

Tak for svaret Mordex.

Jamen hvis du siger det, så må du jo hellere få det

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-05-04 15:17

Wa´ saj´ jaj´?????
Tak for pointet
Endnu et til samlingen.......

Mordex.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-05-04 16:53

Og jeg har betalt
for at læse det
Livet er hårdt

Hav en god dag

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 06-05-04 08:28

jea, me2!!

og god weekend...! weeee