/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Problemer med Delorto karburator
Fra : 30scooter
Vist : 646 gange
20 point
Dato : 04-05-04 08:10

Har en 20mm delorto karburator. til en puch maxi k.
den giver for lidt.
den er rigtig sløv når jeg giver den lidt gas. men efter 20-30. river den mig af.. hehe

Kan det være en anden dyse jeg skal have i?

Mvh 30scooter

har 45 cylle på
5.5 udstødning
38 topstykke.
powerluftfilter
20mm karburator (delorto)
14- 40 gearing.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-05-04 08:27

At få en karb til at funge ordentligt i alle områder er "lidt af et puslespil" og kan til tider være vanskeligt...og nogle gange nærmest umuligt alt efter hvor "hårdt" motoren er tunet. En toptunet motor skal jo som regel altid have lagt vægten på sin karb's ydelse i ½-1 ydelse. Dvs at tomgang er et fremmedord i den forbindelse. Du skal nok tænke på hele din karb's ydelsesområde og skal derfor afstemme den til både top-og tomgang. Da du ikke kan få den til at gå fra tomgang til top er det altså hoveddysen du skal koncentrere dig om, samt nålens str. og placering (hvilket hak låseringen skal være på nålen). Undersøg hvilken dyse/nål du har på nu og prøv med et nr. større.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 04-05-04 08:32

OKi. må jeg hjem og prøve-- hva gør det her?(hvilket hak låseringen skal være på nålen)Kan det hjælpe meget fra hak til hak på nålen..?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-05-04 08:44

Der KAN være store forskelle på hvor du placerer din låsering på nålen...det er HELT individuelt fra motor til motor...du må prøve dig frem. Nu er dell'orto jo ikke verdens dårligste karb...så du har rige muligheder for at få den til at køre godt i hele effektområdet!!!

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle

Ps bare skriv igen når du har prøvet

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 04-05-04 08:50

OKi.. det prøver jeg når jeg kommer hjem.... skriver lige til dig, når jeg har prøvet..

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 05-05-04 08:14

Heii pallenoc>>>>> det har ik rigtig hjulpet noget.. jeg tror det er dysen der skal være større...

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-05-04 09:05

Hvilken dyse har du monteret pt? 68 eller 76?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 05-05-04 15:49

Det er vist en 96.. det er standart dysen..

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-05-04 16:30

Jeg mener at standarddysen er 68...så måske får den for megen benzin med denne dyse i det lave område?!