/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO DR BIG (endnu engang)
Fra : david_dollas
Vist : 1108 gange
50 point
Dato : 04-05-04 07:46

Jeg har følgende dele:

Polini SpeedControl Variomatic
Polini Sport 70ccm Cylinderkit (Ø47mm)
Arreche 21mm Karburator
Original udstødning (men har en Udstødning, Tecnigas, Basic, men den kan ikke køre med den)

Power luftfilter
Ruller: 6.5g
Dyse: 85

Problemet er at den køre 8000 RPM, men kun 60 km/t

Jeg ville mene at den skulle kunne købe hurtigere og bedre...

HJÆLP:

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-05-04 09:04

Har du fjernet begræningerne på udstødningen?
Får den fat i de sidste omdrejninger, eller er det som om den ikke vil tage fat?

Mordex.

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 04-05-04 09:24

Det er somom at mortoren køre hurtigere end scooteren... Hvis du forstår

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-05-04 09:51

Jeg kan ikke med 100% sige hvad det er, men har du prøvet med en anden dyse? Måske andre ruller? En lille mulighed er der. Et lille bud......
Jeg ville nemlig mene at rullerne er for tunge, men 6,5g. er ikke så lidt i forvejen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-05-04 09:51

Undskyld, ikke for tunge, men for lette.....

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 04-05-04 09:53

Jeg har prøvet dyser fra 80 til 90 og ruller fra 6,5 til 9 eller 10

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-05-04 12:36

Ok.
Jeg kan desværre ikke lige komme i tanke om hvad det kan være.
Jeg tænker videre og kommer med ide´er hvis jeg falder over noget
Ellers må der være andre der kan finde ud af det

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-04 17:17

Det har intet med rullevægt, kobling eller dyser at gøre, men alene noget med gearingen. Det vil sige at remmen skal kunne gå helt op og køre på den allerøverste del mellem de 2 remskivehalvdele, og for at kunne det skal den også kunne gå helt i bund mellem den andens remskivehalvdele.
http://www.scooter-racing.dk/hot50.htm
http://pgo.dondata.dk/Guides/Afmontering_Af_Variator.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-05-04 17:23

Se Palle, det vidste jeg ikke Men det ved jeg nu....
Og hvordan får man så lige det til at passe??
Kan det skyldes en for lang afstand mellem vario-skiverne? Eller også kan koblings-skiverne ikke komme langt nok fra hinanden..... ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-04 18:19

Kan du ikke prøve, måske uden rem, om remskiverne er begrænset. Den foran skal jo ved høj gearing køre i toppen, og skiverne bagi der har forbindelse med baghjulet, skal lade remmen komme i bund.
Spørgsmålet er jo lidt beslægtet med andre PGO:
http://www.kandu.dk/dk/spg/39546

Men 8000 omdr. er jo ikke vildt for et tunsæt? Hvorfor fan... vil de tunsæt til PGO ikke give mere fra sig, de skulle da gerne kravle op på 10000 omdr. specielt når de ikke har så meget at trække på (60 kms vindmodstand)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 04-05-04 21:22

Dit problem lyder som om det ligger ved gliderøret. På Dr. Big (visse modeller ihvertfald), er den ikke begrænset med en ring men i stedet er selve gliderøret i stedet begrænset, så remskiverne ikke kan presses helt sammen, det giver både mening fordi den tager så lidt omdrejninger (8000 tager en standart dr. big nemt), og derfor også fart. Du skal have fat i et ubegrænset gliderør, jeg mener det er det fra en Big Max (ret mig hvis jeg tager fejl) du kan bruge...

En anden ting, original udstødning på Polini Sport kittet er altså syndt, du får slet ikke alle kræfterne ud af den cylinder, især ikke hvis der er blindrør på... Så prøv du et andet gliderør og smid så den anden udstødning på, så skal du se løjer, håber jeg!

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 15-05-04 02:17

men den tecnigas basic kan du risikeere den er drosslet hende i bagenden, begræsningen er fjernet i forrøret?
polinis sportcylinder skal gi ca 9 hk ved 10500 omdrejninger, men ellers en god udstødning til den er
pollinis star traffic, men den er også drosslet i forrøret og i bagenden, jeg ved ikke om der er kommen
blindrør på, jeg fik fat i sådan en til en gilera runner, der var der blindrør på, jeg kører på en big, hvor jeg
har den opsætning på, på nær jeg har kun 19 mm amal carburater på den går ca 100-110 km/t efter spedo
men det er med 10000-10500 omdr. Men med 8000 omdr. skal den gerne gå ca 80 km/t, min er en årgang
2001.
venlig hilsen Claus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:50

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 27-06-04 16:44

Klart nok.

Jeg har nu fundet ud af at jeg manglede en pakning eller en gummiring var det, mellem topstykket og cylinderen... Det har hjulpet lidt, men den kommer ikke over 60 stadigvæk... Og det er uden luftfilter. Hvis jeg putter org luftfilter på, købe den max 40... Hvad fanden er det galt?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 17:24

Det er i hvert fald ikke en gummiring, den vil brænde af lynhurtigt, men der skal sidde en pakning af den hårde type, som ikke må stikke ind over stempelet. Hvis du manglede en der, hvad så med bundpakningen under cylinderen.
Alle pakninger skal være 100% tætte, brug evnt. en lille smule flydende pakning udenpå pakningen, bare på den ene side. Husk også pakningen mellem cyl. og membran.
Og har du husket at vende stempelet med pilen mod udstødningskanalen?
Ha ru prøvet at puste/suge i din membran, for at se om den er tæt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 09:02

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:37

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen