/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
... hjemmelavet sofa/seng - hvordan?
Fra : kokjenen
Vist : 11611 gange
50 point
Dato : 04-05-04 00:35

Til vores kolonihavehus, hvor pladsen er trang, søger jeg ideer til at bygge en kombineret sofa/seng. Jeg er klar over at kunne købe sovesofa, men komforten er ret elendig. Derfor skal grundlaget være en god springmadras eller boxmadras, hvor man selv bygger sider og armlæn, eller en anden konstruktion. Foreslag modtages med glæde. På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-04 08:41

Jeg ville købe noget billigt brugt og bruge grundkonstruktionen som jo skal
være stabil. Det er lidt lettere end at lave et nyt møbel fra bund af.
Og det kan blive meget billigere.
M.v.h.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-05-04 11:14

Hejsa
Prøv at kigge på http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=1062&a=2252 måske I finder noget der kan bruges.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 07-05-04 11:05

Hej Teil og CLAN... tak foreløbig for jeres svar. Jeg havde egentlig bare håbet, at personer der har stået med det samme problem som jeg, lige præcis havde fundet en supergod løsning.
CLAN, det er et rigtig godt link du har sendt, desværre er mange af artiklerne lukket for os ikke-abonnenter.
Men alligevel tak til jer begge.
Mvh - kokjenen

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 07-05-04 11:07

Hej Teil og CLAN... tak foreløbig for jeres svar. Jeg havde egentlig bare håbet, at personer der har stået med det samme problem som jeg, lige præcis havde fundet en supergod løsning.
CLAN, det er et rigtig godt link du har sendt, desværre er mange af artiklerne lukket for os ikke-abonnenter.
Men alligevel tak til jer begge.
Mvh - kokjenen

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 08-05-04 09:40

prøv at tage ned i en møbelgenbrug- der er der mange muligeder får at få noget - det har jeg gjort mange gange
ksks

Kommentar
Fra : 40297735

Dato : 09-07-04 08:50

Hej
Fandt du en god løsning på kombineret sofa/seng?
Jeg tænker på præcis det samme.. De bedste bud / ideer jeg har fået er ved at kigge i Ikea 2004 kataloget (side 53): Allerum sovesofa som minder en en pænere boxmadras med ryglæn og en Lycksele Lænestolsseng. Ellers har IDEmøbler noget de kalder en Boxbriks, som er ret billig...
Held og lykke med projektet, lad høre hvis du finder den gode ide...

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 09-07-04 14:36

Hej 40297735 -og andre!

Løsningen blev følgende: I jysk sengetøj havde de for et par måneder siden en boxmadras til 1000 kr. - nedsat fra 2000 - blev der påstået. Vi købte to og satte dem i vinkel, købte et par flotte og sommerlige vattæpper tillige med nogle store monteringspuder, så var det klaret, og sengene er helt vidunderlige at sove i. Det er en lidt bred hjørnesofa. 90 cm. men puderne tager meget af pladsen op, så det ser alligevel ikke så tosset ud.