/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win2k i Win XP
Fra : Black_Deaath
Vist : 511 gange
96 point
Dato : 03-05-04 22:04

Hej!

Jeg har et problemt med mit Win XP Home SP1. Efter at jeg opdaterede mit boot screen program, er mit windows logon, skift bruger, osv. blevet ændret til win2k stil!?

Jeg har nu slettet mit boot screen program (LogonUIBootRandomizer) og fået den originale boot screen igen, men der er stadig win2k logon osv.

Hvordan får jeg fjernet dette windows 2000 agtige "indslag" i windows xp?

På forhånd tak :)
Kristian

Kommentar
Fra : gril

Dato : 03-05-04 22:37

Højer klik på skrivebordet og tag egenskaber skift tema til xp

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-05-04 10:34

sider ikke lige med xp,men ellers kig på brugerkonto i kontrol panel,
hvis vælg af teme ikke virker - fanen pauseskærm kan du osse slå angiv
adgangskode ved skift fra pause skærm og under strøm styring i
kontrol panel,fravælge det ved genstart fra stanby.
eller fravælg all adgangskode sådan her:
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
Skriv control userpasswords2 i dialogboksen Åbn, og klik derefter på OK.
Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren i den viste dialogboks, og klik derefter på OK.
taget herfra: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315231&Product=winxpINT

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 04-05-04 15:40

gril>>> Det hjælper ik :/

xou>>> Jeg skal ikke ha slået noget password fra. Jeg skal ha ændret mit windows xp til xp stil, istedet for windows 2000. Fx. når jeg skifter bruger, så kommer der sådan en windows 2000 agtig vindue/dialogbox (ved ikke hvad det hedder) frem, i stedet for den normale windows xp skift bruger menu.

Hvordan får jeg det ændret?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 04-05-04 15:43

Du skal ind i "Brugerkonti" og vælge "Skift måden hvorpå, brugerne logger af og på"

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 04-05-04 15:44

wilsonweb>>> NEJ, det skal jeg STADIG ikke!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-05-04 15:45

Har du prøvet systemgendannelse>start alle programmer>tilbehør
fra før du lavede denne boot screen

eller hold tasten F8 nede mens du booter op og vælg>sidste kendte tildstand
der systemet virkede.
Manse9944

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 04-05-04 16:35

Manse9933>>> Systemgendannelse virkede :D Mange tak for det!

Men der skulle vel ik findes et sted hvor man kunne slå det til og fra ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-05-04 16:41

kontrolpanel>system>systemgendannelse>deaktiver

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 96 point
Dato : 04-05-04 16:49

systemgendannelse>start alle programmer>tilbehør,der kan du også oprette dine egne systemgendannelses punkter,under opret gendannelses punkt,og du kan slette alle systemgendanelses punkter(på nær det sidste oprettede)ved at åbned>diskoprydning>flere indstillinger>systemgendannelse>ryd op,der
sletter den alle systemgendannelses punkter,på nær det sidst oprettede.
Manse9933

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 04-05-04 17:08

Manse9933>>> Sorry, jeg forklarede det ikke godt nok. Jeg mente om der ikke var et sted hvor man kunne slå det windows 2000 fra eller til, i stedet for at skulle bruge systemgendannelse ?

Kristian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-05-04 17:11

hvad mener du,har du flere muligheder når du booter op??to systemer?

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 04-05-04 17:43

Manse9933>>> Nej, jeg har kun win xp. Men mit problem var jo, at der var blevet lavet windows 2000 logon, skift bruger, osv. på mit win xp. Og der må vel være et sted man kan skifte mellem de to stile, i stedet for at skulle bruge systemgendannelse ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-05-04 17:52

Der bliver lavet en ny linje i boot.ini filen når du opretter en ny boot screen

i kontrolpanel>system>advanced>start og genoprettelse>indstillinger>rediger
men vis man vil skifte mellem boot screen's så skal det gøres i det program
hvor du har lavet boot screenen i,det er det eneste sted du vil kunne skifte
boot screen,ud over at slette linien i boot.ini som bliver oprettet af det program
som du bruger til at lave samme med.
Manse9933

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 04-05-04 19:30

Det ved jeg godt. Det handler slet ik om boot screenen. Men om at det var win2000 skift-bruger, logon, osv. i stedet for win xp. Det må der være et sted i windows hvor man kan ændre det ?

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 04-05-04 19:38

Du er sikkert ved at rive håret af dig selv i frustration over at ingen forstår dit problem.
På mit arbejde er login-skærmen mangen til den i Win2000 (tryk ctrl-alt-del for at logge ind), det er noget vores guru får maskinen til, hvorfor han gør det, ved jeg ikke, WinXP mangler måske muligheden for at vælge domæne ved login på den normale skærm, og kan så muligvis kun klares ved hjælp af en Win2000 lignende skærm.

Desværre ved jeg ikke hvordan han gør det, men det er muligvis noget med registreringsdatabasen, jeg vil prøve at spørge ham.

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 04-05-04 20:20

Soenne>>> Hehe, ja, det er lidt træls når folk ik forstår ens spørgsmål!

Men, jeg skal bare ik trykke ctrl+alt+del for at få den der logon screen frem. Der bruger jeg bare det normale i windows xp.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 04-05-04 23:05

Højreklik i dit skrivebord og vælg indstillinger.
Jeg mener at det er under udseende eller indstillinger at du kan skifte mellem Traditionel Windows udseende og XP flower power.

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 04-05-04 23:26

Andreas1982>>> Nope, er det ik!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-04 06:12

kontrolpanel>brugerkonti>skift måde hvorpå brugere logger af og på
der skal du have et flue ben i brug velkomstsiden for at have xp
logon,og vis fluebenet er fjernet så får du logon boksen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 05-05-04 15:17

Manse9933>>> Ja, men det virkede bare ikke før. Før var der flueben i den box, men stadig logon box...

Godkendelse af svar
Fra : Black_Deaath

Dato : 14-05-04 21:03

Tak for svaret Manse9933.