/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemet genstarter af sig selv
Fra : ticka
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 03-05-04 20:49

Norton finder intet - spywarebot finder intet....
Når jeg har været på internettet i max fem minutter, så får jeg en meddelelse om at systemet

genstarter om x antal sekunder - ca 1 minut.
Ved opstarten står der noget i retning af: LSA Shell (Export version)har fundet en fejl bla

bla bla. Fejlen opstod for 02-05-2004 på 17:11:01 (det er dato + klokkeslet for hvornår det

skete første gang)
I de tekniske detaljer for fejlrapporten står der at fejlen er fundet på følgende sti:
c:\dokume~1\HEIDI~1\LOKALE~1\TEMP\WER1.tmp.div00\Isass.exe.mdmp samt på:
c:\dokume~1\HEIDI~1\LOKALE~1\TEMP\WER1.tmp.div00\appcompat.txt

Jeg synes at jeg kan huske fra tidligere indlæg, at Isass.exe er en virusrest af en slags.
Nogen der ved, hvad der har angrebet min pc??

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 03-05-04 20:52

du er ramt af den nye virus der hedder sassar ormen... læs mere på microsofts hjemmeside på http://www.microsoft.dk og følg de instruktioner der er der...

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-05-04 20:54
Kommentar
Fra : basil28

Dato : 03-05-04 20:54

eller tjek med det samme på det her link.. husk at kigge efter om du har den upadte som det kræver.. http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.asp

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 03-05-04 21:11

Gå i start og skriv shutdown -a
så skulle den stoppe med at genstarte

Hent denne patch : http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-011.mspx

Fjern ormen med stinger: http://www.arlet.dk/special.htm

Til sidst henter du alle opdateringerne på microsoft update, så det ikke sker igen..

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 03-05-04 21:32

shutdown -a giver i det mindste arbejdsro....!!!!!sad netop og kæmpede med at køre windows update, mens maskinen krævede genstart én gang i minuttet. Prøver at følge anvisningerne, men opdateringen vil ikke installeres, fordi den er på et andet sprog end den installerede....(min version er dansk, har prøvet at hente både den danske OG den engelske).
.....prøver lige igen, og prøver at hente Stinger...

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 03-05-04 22:32

Du kan prøve dette lille værktøj

http://www.f-secure.com/v-descs/sasser.shtml

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 04-05-04 00:08

..............sprogvanskellighederne skyldtes udelukkende en fejl 40...........Opdatering (ved hjælp af shutdown -a), kørte Stinger (som ikke raporterede om noget, men skrev at nogle tusind filer var renset!!). Slutteligt brugte jeg microsoft´s sassar-scanner, og blev fundet sygdomsfri. Lige nu har jeg været på nettet i næsten 10 minutter (!!!!!) uden at genstarte - så jeg håber at der virkelig VAR tale om sassar-ormen.....
Arlet - uden din kommando havde jeg slet ikke fået hentet opdateringen, så pointene går til dig. lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 04-05-04 09:03

Hos Symantec kan du hente et lille program, der fjerner Sasser.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sasser.b.worm.html

Der er også en vejledning til hvordan du får systemet retableret.

mvh
Henning Borchert

Godkendelse af svar
Fra : ticka

Dato : 04-05-04 12:54

Tak for svaret arlet. Som sagt: uden shutdown -a havde det ikke engang været muligt for mig at køre windows update....Forstår bare ikke........tidligere kørte windows update automatisk, det gør den tilsyneladende ikke mere....må se at hitte ud af, hvordan jeg slår det til igen.....