/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katteproblemer
Fra : SEPPE
Vist : 957 gange
77 point
Dato : 03-05-04 20:22

Min mormor har fået ny nabo. Naboen har to katte. Disse to katte lader hun løbe frit rundt ude i haven. Her kan de nu ikke nøjes med at blive, hvis min mormors vinduer står åbne springer de ind i hendes hus. De har løbet rundt i hendes køkken, i stuen og i soveværelset. De har også ligget inde i hendes bil, hvor hun først opdagede det efter hun havde sat sig bag rattet, hun fik selvfølgelig et chock. Min mormors nabo til den anden side har oplevet det samme. Skal man finde sig i det? Man kan jo ikke have noget mad stående fremme i køkkenet, hvis kattene kommer og æder det osv. Hvad kan man gøre ved det? De har haft fat i ejeren og fortalt hende om det, hun virker ligeglad. Det kan f... ikke være rigtigt at min mormor skal rende rundt i sit hus og jagte katte, hun kan jo komme til skade. Hun har allerede klemt fingre i døre mm. Nogen ideer til hvad der kan holde kattene væk??

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 87 point
Dato : 03-05-04 20:29

Her er lidt vejledning omkring problemet på
http://www.vorupdyrehospital.dk/nabo.htm
www.vorupdyrehospital.dk
Under punktet service Info finder du mere
http://www.vorupdyrehospital.dk/nabo.htm

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 03-05-04 20:36

- Prøv "gå væk kat"/altså at sprøjte det på steder de ikke må færdes - tag en snak med naboerne - på en "pæn" måde - da aggressiv adfærd sjældent fører noget godt med sif, men tag en snak med dem og forklar dem jeres problem. I kan så håbe det er ordentlige folk, der evt. vil lave en løbegård, fodre kattene hjemmefra osv...
en "spand" van hver gang de krydser skellet er jo også en mulighed, men ikke nem at føre ud i praksis...
held og lykke
deleur

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-05-04 01:40

Du kan jo sige til naboen, at hvis kattene igen tages inde hos din mormor, så bliver de enten aflivet eller afleveret på et internat til formidling til en ANSVARLIG katteejer. Jeg har både selv hund og kat, men jeg vil ikke have andres dyr rendende også. Vi har også en stor fed kat der kommer og generer vores, når de er i løbegården. Den får en spand iskoldt vand, hvis jeg en dag får held til at ramme den. Det plejer at hjælpe på en kats idéer om, hvor der er rart at være. Men der bliver jo en del vand at soppe op, hvis din mormor smider vand på kattene indendørs eller i bilen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-05-04 08:05

Hej Dyrene er vores allesammens ansvar (uanset hvilken side af hækken de er på )
Hvad med at din mormor giver sig tid til at lære dem lidt at kende, isteden for bare at se dem som krænkere af hendes liv og tyve af hendes mad(jeg troede de fleste brugte køleskabe bøtter med låg og almindelige skabe etc til deres mad) . Hvorfor være så fjentlig og gøre det hele så besværligt. Tolerance og ansvar for Guds små folk længe leve!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 04-05-04 08:50

hej
jeg har selv 2 katte, der kommer ud som de vil (stort set), og jeg kan da ikke forhindre dem i at løbe ind til naboen, og en kattegård vil jeg ikke have. "Katten er sin egen", og selvom der kommer mange fremmede katte i vores have, har jeg endnu aldrig oplevet at de gik ind i huset. De løber da væk straks de ser mig. Men vand er en god løsning på problemet, måske ikke en hel spand - men sådan en vandforstøver som man stiller på "stråle".
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : rete07

Dato : 04-05-04 09:30

Jeg er selv katte ejer og er hamrende irreteret over at andres katte skider i min have.......at de er der er jeg ligeglad med....men et godt råd for at de skal holde sig væk er at strø chillipebber lang hækken eller plankeværket....

Kommentar
Fra : 25

Dato : 04-05-04 18:20

Hvis det var mig der blev generet ville jeg bruge en haveslange eller en vandkanon, det vil den ikke kunne lide.

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 07-05-04 14:27

Tak for svarene, jeg tænker lige over det. Mulberry din kommentar kan jeg ikke sætte mig ind i. Tyve af hendes mad, krænkere af hendes liv?? Har jeg sagt det? At hun skal give sig tid til at lære dem at kende, kan jeg ikke se nogen mening i. Hvis hun vil have kat, havde hun nok købt en. - Guds små folk... ak ak ak!!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-05-04 15:12

Hej Seppe
Det forventede jeg heller ikke , havde bare lyst til at udtrykke min uforbeholdne mening.
Tag det eller lad være! Det er op til dig.
Mulberry

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-05-04 20:35

Det kan ikke være meningen, at andre folks dyr skal rende inde i ens hus/lejlighed. Hvad med alle dem, der er allergiske overfor katte. Skal de bare sluge en håndfuld piller og så sige: kom, lille mis.????????? Man har selv ansvar for, at ens dyr ikke generer andre. (og i sidste ende også for, at andre ikke generer ens dyr). Hvis naboen ikke kan lide ens kat kommer på besøg, så må man finde en måde, så den ikke går den vej. Fx. kunne man jo lave noget spændende på den anden side af huset, sætte hegn op eller hvad ved jeg. Det er jo også de færreste, der jubler over, at en kat vader rundt på ens (nye) bil. Alle de katte der render rundt her i nabolaget, lægger sig åbenbart til hvile i min kørestol - med mudderpoter, lopper o.s.v. Der er ikke særlig sjovt at skulle nogen steder, og så komme til en møgbeskidt kørestol. Jeg kan så løse problemet ved at lægge noget over, men hvis folk ikke kan lide katte, kan jeg godt forstå de stejler.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : SEPPE

Dato : 10-05-04 11:10

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : olaugcl

Dato : 21-06-04 13:07

eg foreslår å tømme en bøtte med vann på den eller ta hageslangen.
en venninne av meg har hatt dette problemet med naboens katt da den tilstadighet kom inn på hennes hage og veranda.tilslutt løftet hun den opp og ga den en liten dask og siden har den ikke vært der.

aila