/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
KAN 2 KATTE DELE ÉN KATTEBAKKE?
Fra : sazzy
Vist : 1493 gange
50 point
Dato : 03-05-04 19:00

HEJ.
ER DER NOGEN DER VED OM 2 KATTE KAN DELE EN KATTEBAKKE?
VI MODTAGER NEMLIG EN NORSKSKOVKATTEKILLING PÅ LØRDAG SOM SKAL I LØBEGÅRD, OG I FORVEJEN HAR VI EN ALM. HUSKAT SOM IKKE HAR HAFT KATTEBAKKE, DA DEN KUNNE GÅ FRIT UD OG IND AF KATTELEMMEN, MEN NU SKAL DEN OGSÅ I LØBEGÅRD.
ET TIL SPØRGSMÅL: KAN MAN STILLE KATTEBAKKEN UDE I LØBEGÅRDEN, HVIS DEN STÅR I DEN ENE HALVDEL AF GÅRDEN, SOM BLIVER DÆKKET AF ET TAG?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-05-04 19:05

Mine to katte deler kattebakke uden problemer. Den kan godt stå i løbegården, hvor der bliver overdækket. Du skal bare huske at tømme den. Hvad er underlaget i løbegården? Hvis det er jord, vil kattene måske bruge det som "kattebakke"

mvh ans

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 03-05-04 19:08

Hejsa
Jeg har 5 katte der deler en bakke (en af dem med tag på) - det grus jeg anvender er det der klumper fra dyrehandleren. Jeg tømmer bakken 1 gang daglig. Jeg har ingen lugtgener eller andet generende. Så svaret er, det kan du sagtens!
hilsen
deleur

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-05-04 19:08

To katte kan godt dele en kattebakke, hvis den er meget stor, men det bedste er, hvis de har en hver i alm. størrelse. Du vil sikkert opleve, at hvis du har to kattebakker, bruger begge katte dem begge to. Men derfor er det ikke sikkert, de bryder sig om at dele, hvis der kun er en.
Hvis du stiller en kattebakke ud i løbegården, vil gruset/savsmuldet tiltrække fugt, selv om det ikke kan regne på den. Når det er tåget eller meget fugtigt i vejret, vil der komme en nærmest våd hinde i det øverste lag.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 60 point
Dato : 03-05-04 19:09

Hej sazzy !
Vores erfaring er at to, ja sågar tre katte udmærket kan dele samme kattebakke.
Hvis jeres alm. huskat har været vant til at gå udenfor, tror jeg den helst vil benytte en bakke hvis den placeres udendørs.
Da katte fra naturens hånd er temmelig renlige dyr, er det i høj grad et spørgsmål om kattebakkens størrelse (ikke for lille) og hvor tit den bliver skiftet, dette især når flere skal dele den. Men det at kattene kan lugte hvor det foregår vil også hjælpe på at de lærer at bruge bakken. Held og lykke med det.
hilsen Benny

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 03-05-04 19:13

hej - jo det kan de sagtens, har selv sørget for at have to ved siden af hinanden - da jeg havde en del. Men ellers kan de godt klare sig- bare man skifter bakkerne morgen eller aften. Så det skal nok gå og de er jo renlige i sig selv. Og de vil også gerne være ude. '
hilsen ksks

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 03-05-04 19:18

Tak for svarene, og inden jeg lukker spørgsmålet vil jeg gerne være 100% sikker på at jeg kan tillade mig kun at købe èn kattebakke, da jeg tager i dyrehandlen imorgen. Derfor skal I bare lige skrive; enten: køb én kattebakke
eller: køb to kattebakker

Så kigger jeg igen kl 22 i aften, og kårer de bedste svar(altså dem I allerede HAR skrevet) og ser om der er flest stemmer ved enten eller.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-05-04 19:33

Ja, min erfaring er, at det er en fordel med to bakker. Vi fik to killinger fra samme kuld, og den ene havde ikke problemer, derimod ville den anden killing ikke bruge samme bakke. I stedet for at investere i en ekstra bakke, for vi ved nok, hvad en dyrehandler tager, så kan du som forsøg tage en papkasse, du skærer af som i højde med den anden kattebakke.Du forer med en sort sæk, og så fyldes den den med kattegrus. Det har jeg selv brugt før i tiden med succes. Du vil jo hurtigt kunne vurdere, om det er nødvendigt med en eller to bakker.
Held og lykke med dine katte
mvh
binky

Kommentar
Fra : Catmoll

Dato : 03-05-04 19:36

Efter at have avlet katte i 20 år.. vil jeg sige at én bakke er nok til to katte...
vær ikke bekymret de finder ud af hvornår og med hvilket interval de skal på "potten" ... de indpasser sig ligesom os mennesker !
held og lykke med misserne.. ( dejlige dyr ) *SS*
Knus Cat*moll*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-05-04 19:57

Køb én kattebakke.

mvh ans

Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 03-05-04 21:08

Køb én kattebakke - vi har fire katte der deler to bakker - og tit har de i løbet af dagen kun brugt den ene. (Vi bruger EverClean gurs, hvilket stærkt kan anbefales)

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : sazzy

Dato : 03-05-04 21:34

Tak for svaret bennymanden.
Tak for alle de gode svar. Jeg vælger at købe én kattebakke.
HIlsen Sazzy

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-05-04 01:08

Selv tak Sazzy - du gør ret i at nøjes med at købe een bakke, de skal nok finde ud af at deles om den. Held og lykke med dine katte
"sen" hilsen Benny