/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
deaktivering af hjælp i XP
Fra : finnkier
Vist : 343 gange
80 point
Dato : 03-05-04 16:31

Jeg er grundig træt af, at jeg ikke kan finde ud af at "slukke" for XP's hjælpefunktion, som med små gule popup-beskeder fortæller mig det, jeg ved i forvejen, nemlig at jeg med musen peger på frem knappen eller hvad det nu er jeg peger på.

Er der nogen som kunne fortælle mig, hvor jeg slår den funktion fra, for det må da kunne lade sig gøre?

På forhånd mange tak,

Finn Kier

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-05-04 16:39

Prøv at gå ind under mappeindstillinger > vis og under avancerede mappeindstillinger fjerner du flueben i Vis popup beskrivelser af mappe og skrivebordselementer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-05-04 14:25

Har du ikke fået løst problemet?

Kommentar
Fra : finnkier

Dato : 06-05-04 23:31

Nej, det løste ikke problemet

Finn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-04 00:17

To disable Ballon tips in Windows XP do this registry tweak

Go to : HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Create a new DWORD value, name it EnableBalloonTips, and set it equal to 0. If EnableBalloonTips is already there and equal to 1, set it equal to 0. Quit the registry editor, log off, and log back on. Voila! Your computer will stop talking down to you.

Kommentar
Fra : finnkier

Dato : 08-05-04 13:43

Kære Ted
Jeg har gennmført dit råd, som jeg efterfølgende også har set beskrevet andre steder. Men det virker ikke! Ballon-hjælp er stadig aktiv. Og jeg har gjort mig MEGET umage med at skrive og gøre, præcis som anvist både i din hjælp og som det er anført andre steder.
Jeg har tænkt på, om det mon kunne være fordi det slår den engelske balloontips fra´, men jeg anvender en dansk XP??
Det lyder som en søgt forklaring - har du mon en bedre??
Tak for dit engagement!

Finn Kier-Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-04 13:55

Nej det skulle osse virke på den danske

equal skrives = så du skal skrive = 0

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-04 13:55

klik på teksten>
linje:11. Disable Balloon Tips or Disable All

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
læs hvad der stå i toppen af siden du kan
læse filen i notesblok vis du har behov for det
ellers følg instruktionerne når du har klikket på
teksten.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-04 13:58

Nå ok det skal man ikke engang skrive! Var der en enable ballon tips i for vejen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-04 14:10

Den der Disable all ser ret effektiv ud

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-04 14:15

Disable all disabler også balloon tips i messenger og i netmeting de er længere nede på siden,enkelt vis

Kommentar
Fra : finnkier

Dato : 08-05-04 14:45

Har I testet, om dette virker på jeres maskiner. For det virker ikke på min. Jeg har netop forsøgt den der disable all funktion hentet fra Kellys korner som foreslået af manse. Men det havde ikke den ønskede effekt.
Det er sært, at jeres gode kræfter og forslag ikke virker på min maskine, en dell inspiron 510m?

Finn Kier

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-04 14:49

Ja lyder lidt underligt! Og nej jeg har ikke testet det, men jeg havde da en enableballoontips i min regdatabase!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-04 14:52

Det var sku en gendstridig fyr,din pcskal i tænke boks

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-04 14:53

virker også på min pc