/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bovik Hus- Eurodan- Frydkjær ?????????
Fra : loef
Vist : 2634 gange
250 point
Dato : 03-05-04 08:39

Min mand og jeg overvejer at få et typehusfirma til at bygge et nyt hus til os.
Vi har indhentet brochurer fra flere firmaer og indtil videre er der 3 firmaer som har vores interesse.
De 3 firmaer er Eurodan-huse, Frydkjær huse og Bovik.
Er der nogen herinde som har gode/dårlige erfaringer med disse 3 firmaer?
Vi kunne godt tænke os et hus på omkring 150 kvm. og prisen skal ligge omkring 1,3 mio. Er det realistisk?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-05-04 09:47

Hej loef
Jeg har ikke kendskab til de 3 hustyper, som du nævner - ikke andet end det man kan læse på deres hjemmesider.
Husprisen på 1,3 skulle nok ku' lade sig gøre, men afhænger jo en hel del af grundprisen.
Held og lykke med huset
Søren

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-05-04 10:36

For nogle år siden hjalp jeg en kollega med at bygge et EURODAN hus som et medbyggerprojekt. Vi skulle bygge huset indvendigt efter det ydre (de rå murstensvægge) var opført. Med forudaftalte terminer leverede EURODAN så byggematerialerne (med stor punktlighed). På et tidspunkt var han/vi bagud med byggeriet og han bad om at få leveret de næste materialer en uge senere, hvilket sagtens kunne lade sig gøre uden merudgifter, men selvfølgelig mod at han stadigvæk overholdte betalingsraterne (hvilket jo er fair nok).

Sådan som jeg oplevede EURODAN under dette byggeri, håndterede de projektet YDERST professionelt og med STOR konduite.
Pris, rådgivning og service (ikke mindst i eftermarkedet) er helt i top, og jeres byggebudget fejler ABSOLUT ikke noget set i lyset af det formentlig er et totalbyggekoncept i ønsker.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle JENSEN

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 03-05-04 11:46

Mit råd til jer, er at i finder de 3 hustyper i færdigbygget stand og går ind og spørge dem der bor der om deres oplevelse af byggeriet/det færdige resultat. På den måde får i deres erfaringer med og alle ELSKER at vise deres hus frem og fortælle om det, så jeg tror ikke det bliver et problem at få husejerne til at snakke. Eurodan ved jeg har bygget en del huse i nordsjælland som folk har bopet i et stykke tid nu (og har erfaret de gode dårlige sider). Der ligger en del Eurodan i Snekkersten samt i Hørsholm/Birkerød

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 03-05-04 20:38

Eurodan blev startet i 1970 erne i Sønderjylland ud over at jeg har hørt en enkelt brokke sig om nogle udbedringsting har jeg kun hør godt om ovenstående

De 2 andre har jeg aldrig hørt om, det taler vel for sig s...

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 03-05-04 20:44

En vigtig brik i typehusbyggeriet er ALTID firmaets partnere af en hver art uanset om det er egne folk - underentreprenører og ikke mindst BYGGEBRANCHENS LEVERANDØRER.

Kommentar
Fra : Petite

Dato : 16-05-04 12:27

Ang prisen, er beliggenhed jo også en vigtig faktor.. og om i er selvbygger/medbygger, eller ikke vil røre en finger..
Prisforskellen mellem Jylland og Sjælland er godt et par hundrede tusind kroner.
Forrige år byggede vi selv et Skovbo-hus i Jylland (KAN KUN MEGET VARMT ANBEFALE SKOVBO!!)
Selvbyg hele vejen igennem.. 176 km2, for godt 1,2 mill..
Inventar er kvalitet hele vejen igennem.

Bedre kan det jo ikke gøres..

Held og lykke med projektet..

Kommentar
Fra : poul1271

Dato : 07-05-05 10:01

Kan varmt anbefale Bovik alene af den grund man sparer 50% på varmeregningen hvilket i realiteten betyder man kan bygge for 200.000 kr mere og sidde med samme nettoudgift.

http://www.engskovtoften.dk/

Uanset hvilket firma man kontakter vil der altid være gode og dårlige oplevelser og hver gang hører man kun fra de utilfredse, mon ikke en stor del skyltes forsøg på at score penge fra byggefirmaet ?

Kommentar
Fra : millehenning

Dato : 17-05-05 21:09

Har set dette særdeles positive indlæg om Bovik Træhuse andet steds se her

Vi flyttede ind i vores nybyggede Bovik-hus den 1. december.

Jeg kender de fleste medarbejdere godt fra byggemøder mv., og specielt ejeren selv snakker jeg godt med.
De har indenfor den sidste uge været på besøg for at udbedre nogle småting, og der er aldrig problemer med noget som helst.

Jeg vil til enhver tid anbefale Bovik Træhuse Aps, jeg er overbevist om, at de er blandt de mest seriøse byggefirmaer på markedet.

Jeg besvarer gerne yderligere spørgsmål!! Ring eller send en mail...

Morten Spindler Jespersen
Skovbyvej 16, Andkær, 7080 Børkop (ved Vejle)
Telefon 40 37 92 95
morten@spindler.dk

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 12-04-06 10:33

Hej ja der er mange firmaer på markedet vi har været i kontakt med del, men valgte til sidst at få et bovik-hus.det er kvalitet fra inderst til yderst det det er jo egentlig L-M fabrikken i sverige der bygger rå huset og det er et firma der står inde for kvalitet.behandlingen vi har fået fra bovik har vi ikke mødt andre steder det har været professionelt hele vejen igennem.loef fik i bygget bovik hus hilsen lejski?

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 05-10-06 09:20

hej så er jeg tilbage igen for at rette mit forrige indlæg mth. til bovik træhuse aps.for god ordens skyld vil jeg gøre klar for alle inden jeg skrev mit indlæg d.12/4 06 havde jeg kun talt med bovik,og set et par huse der var solgt som de åbenbart har en aftale med ejerne om at de måtte bruge som fremstillings huse, GUDERNE MÅ VIDE HVORDAN DE BÆRER SIG AD MED DET. For da de prøvede at bygge vores hus her i August 06, stoppede bovik selv byggeriet pga. ekstrem bygge sjusk alt er skævt, vægge spær ja de har faktisk trukket i huset med en lastbil (for at rette det op) Det er nu over 1 1/2 måned siden, byggepladsen er forladt et kæmpe rod ,jeg har nok ringet 200 gange til BOVIK TRÆHUSE APS. for høre hvad der foregår,men det har ikke været muligt at komme i kontakt med dem , hvordan kan nogle mennesker være så kolde og kyniske, de har kommet i vores hjem både manden og konen , siddet og løjet over for hele min familie.

Kommentar
Fra : Nybyggeritræ

Dato : 17-01-07 00:35

Det var da dejligt at høre at dit byggeri kører godt nu...
så lige lidt bovik snak igen,bovik træhuse er nu begundt at bygge vores hus, denne gang ser det ud som om de virkelig mener det.vi har fået en ny bygge leder på, (johnny nielsen) han har holdt ALLE AFTALER indtil nu.så det ser meget lovende ud.Så mit råd til andre brug penge på en advokat det kan få dem på andre tanker.vi ser frem til byggeriet bliver færdigt med noget forsinkelse.det kunne have kørt uden problemer fra start til slut hvis det havde kørt som det kører nu,jeg tror bovik træhuse er opsat på at bygge vores hus færdigt nu,uden problemer.
Held og lykke med den sidste del af byggeriet