/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton og XP
Fra : notatoy
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 03-05-04 08:19

Hvis jeg køber windows Xp og Norton security som jeg installerer på min stationære pc, kan det så være rigtigt at jeg ikke må/kan bruge dem på min bærbare også? Eller det kan jeg vist, men vil ikke kunne hente opdateringer er det rigtigt???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-04 08:43

Det er muligt hvis du betaler for brugsretten til to computere.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 03-05-04 08:46

du må ikke, men KAN godt....opdateringer virker til Norton, men nok ikke til XP.......(Jeg har ingen problemer med mine opdates på den bærbare....men ingen garanti)

mvh

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-05-04 09:33

I princippet må du ikke, men hvad norton ikke ved har de ikke ondt af, og selv har jeg da også den samme licens liggende på 2 computere.
Det er nok heller ikke det, norton kan blive "sur" over, kun hvis du kopiere disken og sælger/forærer den væk til venner og bekendte.

ellebye

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 03-05-04 11:58

Du må ikke have installeret din norton på 2 computer.

Kommer self. an på om du har købt to licenser. Men hvis kun du har købt må du ikke installere det på din bærbar.

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 03-05-04 12:02

Du skal ud og købe en licens mere til din bærbar pc.
For hvis du måtte installer den hist og pist som det nu passer dig - ja så havde folk ikke brug for at købe et antivirus pga. de bare kunne låne den af deres nabo eller lign.
Så nej derfor skal du altså ud og købe en licens mere.

Håber det kunne hjælpe dig :)

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 03-05-04 12:03

Her var så en lidt mere uddybene forklaring...

Kommentar
Fra : bne

Dato : 19-05-04 16:36

Øøøøøøhhhh, er I nu også sikre ??
Der har vist været noget med at man godt (som privatperson) måtte bruge det samme program (samme licens) ((kontorprogrammer)) på 2 maskiner - under forudsætning af at man IKKE benytter begge udgaver samtidigt. Man kan jo så altid debatere om disse regler kan benyttes på antivirus og lignende programmer......

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-05-04 17:32

Jeg fortolker dette som et tilbud fra Norton. Så man kan ikke normalt gå ud fra, at en licens dækker mere end een computer.

Symantec's Norton AntiVirus™ 2004 Professional is the world’s most trusted antivirus solution with advanced protection. It protects email, instant messages, and other files by removing viruses automatically. Expanded threat detection alerts you to spyware and similar hacking programs. You also get advanced tools for data recovery and secure file deletion, plus a license for two computers.