/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Bindingsværk fodrem rådnet?
Fra : kpm10
Vist : 2447 gange
150 point
Dato : 03-05-04 08:16

Hej

Jeg har en bærende bindingsværk mur hvor at fordremmen simpelthen er rådnet væk, samt et par af stolperne har det heller ikke så godt i bunden!

Jeg er jo godt klar over at det er en forholdsvis alvorlig sag, og har derfor absolut ikke tænkt mig selv at gå igang med det!

Men er der egentlig noget man kan gøre? jeg har læst om at man kan grave lidt ud under hver stolpe og støbe med beton hvorefter man banker en kile inde under der støtter imellen stolpen og betonen.

Det sidste jeg har lyst til er at der skal mures en ny mur op, det er både dyrt men også meget besværligt!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-05-04 09:06

En professionel tømrer kan ordne dette problem for dig. Min farbrors hus have samme "sygdom" på sit hus og det blev repereret meget nænsomt og professionet af et tømrerfirma på Østfyn.
Jeg kan oplyse firmaet hvis du bor på Fyn, men ellers er der helt sikkert andre som kan lave dette i dit lokalområde!

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-05-04 09:12

Jeg har en gammel donkraft af træ med en stor udveksling og et stort håndtag at dreje på sådan en som man brugte til mejetærskere ol i gamle dage den kan både løfte i toppen og i den ene side hvor man kan sætte en stolpe på og få ind under topremmen så kan man simpelthen løfte lidt i bygningen så man kan skifte bindingsværksbjælker medens muren bliver aflastet Jeg har selv en bindingsværklade på 365 kvardrartmeter der var skredet så den så faretruende vælteklar ud der har jeg sidste efterår skiftet de værste 12 meter rem og bindingsværk ved hjælp af min donkraft samt nogle skråtstillede støttestolper Dette arbejde havde jeg flere Proofe til at kigge på og de sagde opgivende at det kunne man ikke og at de syntes at jeg skulle give bygningen med en rendegraver men da det er en del af en firlænge var jeg absolut ikke enige med dem og det er glad for i dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 03-05-04 10:09

Palle > ved du noget om hvad det kostede? hos mig er det ca 10 meter mur og 2 meter høj

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 03-05-04 10:45

BRUG EGETØMMER. Det holder længst.
Der er savværker, der er specialister i eg.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 03-05-04 10:53

Ja jeg har snakket med et savværk der kunne levere eg til 100kr pr meter + moms.

Så det er ikke så slemt!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-05-04 10:53

knap 10.000,- inkl. materialer (egetræ)...jeg ved ikke lige hvor mange meter der al i alt blev udskiftet?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-05-04 10:56

Firmaet hedder "KNUD HANSEN, KISSENDRUP"...det har skriftet ejer for et par år siden men har stadig samme navn.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 03-05-04 11:00

Okay, det var da egentlig ikke så slemt!

Var det alle fire ydervægge eller hvad? var det en total renovering eller skiftede de bare lidt tømer?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-05-04 11:01

Her er yderligere oplysninger om firmaet:
Tømrerfirmaet Knud Hansen, Kissendrup ApS
Gade + nr. : Kertemindevej 68
Postnr. + by : 5540 Ullerslev
Telefon : 65 35 21 66
Fax : 65 35 18 15
Ham der har det nu hedder Preben.
Held og Lykke!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-05-04 11:03

Det var en nordvendt gavl der blev repereret....faktisk hele gavlen.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 03-05-04 11:06

Okay, men det vil sige der ikke skulle understøttes så eller hvad?

Tak for adressen!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-05-04 11:12

Jeg er ikke klar over metoden de brugte, men prøv at henvend dig og rådfør/spørg dem...Preben er KANON dygtig!!!

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 03-05-04 11:13

MANGE TAK!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-05-04 22:29

Husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : MarieMøn

Dato : 06-01-07 12:10

Hej Sunowich

Hvordan kan din trædonkraft løfte i toppen og i den ene side samtidigt - ville enormt gerne se et billede af den eller kan du beskrive den lidt nærmere? takker