/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
3 mobiltelefoner operatørafhængige?
Fra : CamillaD
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 02-05-04 23:20

Hej kandu-artsfæller !

Jeg har et spørgsmål plus lidt supplerende omkring 3-mobiltelefoner.

Jeg er sikker på, at det virker som et dumt spørgsmål, men jeg er nødt til at være sikker, inden jeg køber mig en...

Hvis jeg køber en 3-mobiltelefon, er det så sikkert, at den kan nøjagtigt det samme, som hvis jeg kunne købe den hos en anden tele-udbyder?
Jeg ved det lyder dumt, men kan mobiltelefonens funktioner afhænge af, hvilken operatør man køber den af?

Jeg er klar over, at man i bindingsperioden ikke kan benytte andre operatørers SIM-kort (medmindre man får den unlocked) i telefonen, men er telefonen nøjagtig magen til den, som man kan købe hos en anden operatør (hvis man på nuværende tidspunkt kunne det i Danmark)? Jeg ved nemlig ikke, om 3 "putter" nogle ekstra funktioner ind i telefonen eller ligefrem fjerner nogle af telefonens goder, når de sælger med deres abonnement...

Nå, og når jeg nu har jeres opmærksomhed, så fortæl mig lige: Er der slet ingen, der har haft gode erfaringer med mobilselskabet 3 - eller alternativt INGEN problemer?

Mange tak for jeres opmærksomhed og forhåbentlig får jeg en masse gode svar....

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-05-04 23:39
Accepteret svar
Fra : Luke2000

Modtaget 110 point
Dato : 02-05-04 23:45

Hejsa

3 mobilstelefoner er afhænglig af at du skal bruge deres abonnement... de ting du ikke kan bruge mere hvis du skifter selskab er deres browser (der er ingen ander der tilbyder den slags p.t.) Eller vil det andet stadig virke hvis det nye selskab tilbyder de tjenster eks mms m.m. Du vil dog skulle ind i telefonen og ændre indstillingerne med sms og mms, hvis du skifter selskab.

Jeg har selv en 3 mobiltelefon og har ingen problemer haft med dem... har lige fået åbnet min 3 mobiltelefon, og har heller ingen problem med at bruge den, med et nyt selskab (telmore).

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 02-05-04 23:55

ps videoopkald virker heller ikke med andet selskab end 3 da ingen andre tilbyder dette

Godkendelse af svar
Fra : CamillaD

Dato : 03-05-04 19:46

Mange tak for det hurtige svar, Luke2000.

Skønt med et konkret svar, som kan benyttes i praksis.

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : bigmozzy

Dato : 01-06-07 11:56

Med TDC har man også mulighed for videoopkald...