/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Luke2000/Network marketing
Fra : Better_Performance
Vist : 395 gange
50 point
Dato : 02-05-04 20:07

Dit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/7789

Indikerer at man kan sætte lighedstegn mellem pyramidespil og network marketing....(!)

det er jo noget vrøvl, det er sandt at pyramidespil og lignende benytter network marketing, men det gør jo ikke metoden til noget forkert eller kriminelt.

Network marketing bruges af rasende mange virksomheder på mange forskellige måder, og er ganske velanset som salgsredskab, eksempelvis teleselskabet som giver deres kunder taletid for at skaffe nye kunder, eller bogklubben der giver en gave for at skaffe nye medlemmer blot for at nævne to hverdagsoplevelser med network marketing.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 02-05-04 20:12

HAr ikke tænkt mig at diskuter, det med en mand som tydeligvis har en personlig interesse, i at få det til at tage sig godt ud.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-05-04 20:14

Luke2000

Du tager fejl, jeg er ikke involveret i hverken den ene eller den anden form for Network marketing ELLER pyramidespil for den sags skyld, men faktum er, at Network marketing er en udbredt og effektiv form for salg af varer eller tjenesteydelser indenfor mange forskellige brancher, og kan ikke nødvendigvis sidestilles med pyramidespil

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-05-04 20:16

I øvrigt må det da være kedeligt hvis du holder dig til diskussioner med mennesker der er enige med dig i dine påstande

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-05-04 20:31

Det der beskrives i tippet behøver jo ikke, at være pyramidespil, men jeg vil give Luke2000 ret i, at der er rigtigt mange af de ting der annonceres der lugter lidt og nogle de gaver der omtales af B.._P.. er ved flere lejligheder kritiseret af forbrugerstyrelsen, som værende uetisk markedsføring.
I har nok ret på hver sin måde begge to

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 02-05-04 23:44

> Alle
Dette spørgsmål er tidligere på dagen opført i katagorien "Investering". At "Luke2000" IKKE fatter en tomme, må da stå for egen regning !
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-05-04 23:55

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 03-05-04 00:08

> BjarneD
Lad nu din tvivl komme initiativet til gode.
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 00:23

Guild, du kan kalde mig meget, men kald mig ikke naiv.
Bare den måde ham salgsmanden diskuterer på giver kvalme.

Kommentar
Fra : Blizzardcapcom

Dato : 03-05-04 18:41

Lad os alle komme til en konklution, at hver mand finder sin egen lykke. Jeg vil bare gerne dele lykken med andre, der er interesseret.
Derfor har jeg lavet min egen side om mit Network Marketing koncept på www.livetsgoder.dk

Husk på at Tupperware også er et Network marketing Koncept og der er s.. ingen der klager over dem vel ?????

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-05-04 18:52

Blizzard

Med fare for at skaffe mig uvenner i begge lejre, så er din måde at markedsføre dig på det der gør at network marketing får et dårligt navn.

Navnet network marketing indikerer netop at man markedsfører via sit netværk, ligesom du ville anbefale en god restaurant til venner og bekendte, og altså ikke ved at kaste links og salgstaler rundt omkring på nettet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 19:18

Nemlig B_P!
Det er metoden og den hårde affærdigelse af kritik, der gør sig gældende.
Det er ikke den skeptiskes opgave at retfærdiggøre sin skepsis, medn den gode sælger der må tilbagevise høfligt og sagligt. (..og dermed tager jeg ikke stilling til produktet, men alene den faktiske markedsføring)

Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 19:21

...og så: Tupperwares network koncept er hyggeligt og baseret på familie, venner, bekendte og disses ditto. Svært at slå og selv om jeg aldrig har været inviteret til et sådant party (kønsdiskrimination ) så har jeg aldrig hørt om pres eller dårlige salgsargumenter da produktet næsten sælger sig selv.

Kommentar
Fra : Blizzardcapcom

Dato : 03-05-04 19:44

jeg giver jo ideen videre er det ikke at give netværket videre?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 19:52

Blizzardcapcom>> Du er et helt andet sted henne end en almindelig forbruger som mig, og når jeg ikke forstår hvad du skriver så er det dig der må finde ud af at formidle. Du kan selvfølgelig vælge at afskrive mig som værende for dum, men så kommer du måske til at afskrive mange

Kommentar
Fra : Blizzardcapcom

Dato : 03-05-04 19:54

nej, men jeg giver en god ide videre med www.dubli.com Det kan jeg ikke se noget forkert i !

men kontakt mig hvis i vil vide mere om portalen via min hjemmeside : www.livetsgoder.dk

alle har ret til sin mening herinde, men undersøg ny konceptet først inden i skyder løs på det.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-05-04 20:01

Blizzard

Denne tråd blev IKKE oprettet for at kritisere dig, eller dit koncept for dn sags skyld.

Jeg oprettede den for at forsvare Network Marketing, da jeg stadig mener at princippet ikke fejler noget, at en masse mennesker så udnytter metoden til at oprette mere eller mindre ulovlige pyramidespil og lign, er jo ikke "Network marketing's" skyld

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 20:02

Blizzardcapcom>> Nu skyder jeg ikke på konceptet, men på den måde du formidler det.
Du skriver godt nok, at alle har ret til en mening, men jeg fulgte lidt med i debatten i den anden tråd og din tolerance lever tilsyneladende ikke op til det du skriver. Det kan du jo så rette op på nu da du bliver gjort opmærksom på det, men lad være med at spilde krudt på mig, jeg hører absolut ikke til din målgruppe.

Kommentar
Fra : Blizzardcapcom

Dato : 03-05-04 20:08

ok fair nok, men der også ærlige koncepter i dit område!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-05-04 05:59

Min købmand står sgu da ikke uden for min dør 4 gange i døgnet og propper mig med time share,lottospil,
eller andre pakkeløsninger. Han ville blive hundemadskoncept anden gang.
Men har er smart, han hilser når jeg møder ham i hans butik.

Kommentar
Fra : hrk

Dato : 13-05-04 21:12

Nu har jeg læst jeres lille diskusion om network marketing og det ser ud til at der ikke er ret mange der ved hvad det reelt drejer sig om, Jeg kan tilbyde at sende jer en præsentation af hvorden network marketing fungere, men det kræver at I sender mig en mail til hrk@stofanet.dk, da jeg ikke kan lægge en præsentation ind på denne side (ved ikke hvordan).

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-05-04 21:43

hrk

Diskussionen kører ikke på hvordan Network marketing virker, det vi talte om her var etikken i selve Luke2000's måde at brede kendskabet til hans produkt på

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-05-04 22:02

sjovt nok har alle noget de kan gøre, så at ALLE blir rige.
"Hør ikke på allan, det min himmel"

Tror jeg vil fjerne fluebenet undskyld B_P.
Good bye luke, du beviste at du ikke var det værd
og nu er du nok et nyt uskyldigt sted og hverve nye og nemmere ofre.

Kommentar
Fra : JanPalach

Dato : 30-06-04 00:36

"Han ville blive hundemadskoncept anden gang".....*LOL* - that's a good one!!!

Kommentar
Fra : JanPalach

Dato : 30-06-04 00:38

- Billige pyramider sælges billigt. Kun lettere brugt.

Henvendelse: Omar fra Kamelistan