/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
ZZR600
Fra : holm10
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 27-05-02 13:37

Jeg har været ude og kigge på forskellige CBR600, men er lidt skræmt over de priser de vil have for en 93-94 med 40-50 t.km på tælleren. Jeg har derfor gået og kigget lidt efter et alternativ til nok den bedste mc jeg har prøvet, jeg havde tænkt på den ny model GSX600F jeg ved ikke om den skulle have problemmer med knasterne, det virker bare lidt mere fornuftigt at købe en mc med kun 2-3 år på bagen og en noget laver km?. Jeg har også kigget på en ZZR600 fra 94 men som er en 92 model med 43 t.km på tælleren til 64900 hos forhandler, den er passet med service. Men har hørt fra flere at de godt kan blive lidt trætte efter 40-45 t.km er der noget hold i det?

M.V.H

HOLM

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 14:41

"Men har hørt fra flere at de godt kan blive lidt trætte efter 40-45 t.km er
der noget hold i det?"

Jeg har set én der har kørt 80.000km, men hvor slidt den var ved jeg ikke,
men det kan næsten ikke passe, den er vandkølet og burde kunne køre langt.

GSXF eller CBR??

Prisforskellen skyldes bl.a. at Honda'en er vandkølet (=lang holdbarhed).
GSXF, tjek knasterne, om den nye model er bedre en den gamle GSXF, vil jeg
håbe. Nogle af de gamle havde probs med knasterne efter 20-30kkm. Men søg
lidt på Google og du vil finde svar. Søgeordet du kunne bruge kunne være
"Armand"

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 15:12

holm10 wrote:

> Jeg har været ude og kigge på forskellige CBR600, men er lidt skræmt
> over de priser de vil have for en 93-94 med 40-50 t.km på tælleren.
>
Overvej også Yamaha Fazer. Du kan få en '98'er med godt 20k på tælleren til
75k med lidt held en '99'er
Teknikken på Fazeren er i topklasse, for motor og forgaffel stammer fra
yzf600r og bremserne fra R1'eren... så wheelies og stoppies er mere reglen
end undtagelsen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 15:35

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message > 20k på tælleren til
> 75k med lidt held en '99'er

Holder en Fazer virkeligt prisen så dårligt

Jakob

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 15:53

Jakob Danielsen wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message > 20k på tælleren
> til
>> 75k med lidt held en '99'er
>
> Holder en Fazer virkeligt prisen så dårligt
>
Tjaeh, de fleste ligger over 80k, men der er alligevel nogle stykker der
går til 70-75 stykker. Egentlig ret underligt, for cyklen fejler skam
intet. Nåja, gearkassen kræver lidt føling for at glide perfekt, men ellers
intet.
Mon det er udseendet der har afholdt den fra den SV650'ske succes?...
Well, '02 modellen, den ser _fed_ ud, så mon ikke vi ser flere af dem på
gaden i år?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 17:55

Hvad med en Yamaha FZR 600 R på http://frankiesmccenter.dk/ finder du et
sjældent fint eksmeplar ... en 99 med kun 12 kg på klokken... Kender hende
der har haft den ,,, og ja den er sgu iorden *S*

Hygge

Onkel Jan nu med Fireblade 2002 *S* kan slet ikke få armene ned igen
"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 08:59

Hej

Jeg har selv haft en ZZR600 fra 95 (en '94er). Den var jeg rigtig glad for
og den havde kørt 46.000 da jeg solgte den og købte den VTR1000F jeg har nu.

Hvis du sammenligner en CBR og ZZR fra 94-95 er de meget jævnbyrdige. Jeg
vil næsten sige at ZZR'en er bedre, da den modsat CBR'en har alustel,
hvilket CBR'en ikke har, derimod et stål-rørstel pakket pænt ind i en masse
plastic...
ZZR'en er vist lidt hurtigere på toppen pga. bedre kåbe, mens CBR er lidt
hurtigere på de små veje, da den er lidt lettere end ZZR'en. Men de ligner
hinanden meget og det kommer vist meget an på hvem der sidder på dem!!

Der er lige en ting du skal være opmærksom på, og det er, at i 93 blev
ZZR'en kraftigt opdateret til den model, der også sælges fra ny idag. Det
var bla. stellet der blev ændret, diverse dele i motoren blev lettet for
vægt og ikke mindst designet blev shinet op. Den gamle model fra før 93
hedder D-modellen, den nye efter 93 hedder en E-model. Du kan kende dem fra
hinanden på at E-modellen har langt blødere linjer i kåben og det bedste
kendetegn er, at E-modellen har to indsugninger til RAM-air lige under
forlygten, hvilket D-modellen ikke har.

Hvis jeg var dig ville jeg helt klart købe en E-model, der får du en meget
bedre mc end den ældre D-model.
Det lyder som om at den du har kig på er en D-model. Priserne tror jeg ikke
varierer så meget fra D til E.

Held og lykke med det.

MCH.

Christian
VTR1000F

"holm10" <holm10.news@kandu.dk> wrote in message
news:sPoI8.6838$N46.393738@news010.worldonline.dk...
> Jeg har været ude og kigge på forskellige CBR600, men er lidt skræmt
> over de priser de vil have for en 93-94 med 40-50 t.km på tælleren. Jeg
> har derfor gået og kigget lidt efter et alternativ til nok den bedste mc
> jeg har prøvet, jeg havde tænkt på den ny model GSX600F jeg ved ikke om
> den skulle have problemmer med knasterne, det virker bare lidt mere
> fornuftigt at købe en mc med kun 2-3 år på bagen og en noget laver km?.
> Jeg har også kigget på en ZZR600 fra 94 men som er en 92 model med 43
> t.km på tælleren til 64900 hos forhandler, den er passet med service.
> Men har hørt fra flere at de godt kan blive lidt trætte efter 40-45 t.km
> er der noget hold i det?
>
> M.V.H
>
> HOLM
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-02 13:47

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?