/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
W2K lukker
Fra : tunedk
Vist : 370 gange
100 point
Dato : 02-05-04 19:42

Nu har jeg lige fået formateret maskinen og installeret w2k igen

Det første den gør, er at der dukker et vindue op med teksten: windows lukker om 60 sek.

Så står der en tekst: Winnt\system32\lsass.exe afslutter uventet med status kode 128.

Det problem havde jeg også før jeg formaterede maskinen så jeg prøvede at komme af med problemet på den måde, men det er åbenbart ikke lykkes.

så hvordan kan det stadig være der

Lars

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-05-04 19:45

Du har fået besøg af blaster ormen eller en variant

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Windows har nogle huller, som blaster og andre vira angriber igennem,
de kan lukkes ved alle opdateringerne fra windows update:

Hent dem herfra : http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Så er der lukket af for yderligere angreb af blasterormen,

Prøv først at slette blasterormen med det nye blasterfix fra microsoft http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf , hvis den ikke tager den, så prøv avast multifjerner: http://www.arlet.dk/avastmultifjerner.exe

Hvis den imod forventning heller ikke fjerner blasterormen, må vi ty til en hijackthis: http://www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : tunedk

Dato : 02-05-04 19:59

Foreløbig tak for svaret
Jeg har ikke mere tid til computer idag
så det må vente lidt med afprøvningerne.

Lars

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-04 20:00

>>Det første den gør, er at der dukker et vindue op med teksten...<<
Hvis den gjorde det inden du gik på internettet........så blev den da vist ikke formateret.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 20:07
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-05-04 20:10

..eller også er det den ægte vare der melder fejl!

Kommentar
Fra : tunedk

Dato : 02-05-04 20:14

Ja det er skide svært at slippe den computer.

Jeg formaterede c: de 2 andre partioner lod jeg være.

Dette vindue dukkede op før jeg gik på nettet.

Men jeg kan se at c: er formateret for nu ligger der kun w2k på c:

alt andet er væk

Lars

Kommentar
Fra : tunedk

Dato : 02-05-04 20:19

Det er samme instalation jeg bruger på denne pc.

Den anden pc en knægtens og han her været på en masse pornosider kan jeg se.

så kan der ligge er orm på nogle af de ting han har hentet. de ligger E: og F: drev

Lars

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-05-04 20:22

Hent en hijackthis: http://www.arlet.dk/hjt.htm

Så er det nemt at se hvad problemet er...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-05-04 20:23

Nedlukningsfejl på W2K er ikke usædvanlige efter nyinstallation.
Den fejl du får kan skyldes nedlukning af en services tjeneste.
Erfaringsmæssigt er det en god ide, at undlade, at installere drivere før Windows kører uden fejl.
Onboard enheder skal deaktiveres i BIOS og der bør kun være drev og grafikkort isat under installationen.
Grafikkortets drivere skal heller ikke installeres før Windows er på plads.
Årsagen er den beskyttelse MS har indsat til beskyttelse mod forkerte drivere.
Man kan faktisk finde de drivere der laver koks i den ved hjælp af et indbygget program der hedder Verifier.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 13:00

Fik du svar?