/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
hvad skal der stå i config.asp ??
Fra : Surf
Vist : 418 gange
60 point
Dato : 02-05-04 15:26

ja hvad skal der stå i config asp

for i config.asp stået der sådan her
---------------------------------------------------------------------------------
'strDBType = "sqlserver"
strDBType = "access"
'strDBType = "mysql"

strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("database/snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 2000 using virtual path
'strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/USERNAME/db/snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 2000 on Brinkster
'strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\inetpub\dbroot\snitz_forums_2000.mdb" '## MS Access 2000
---------------------------------------------------------------------------------
og når jeg så vil ind på siden fået jeg det her
---------------------------------------------------------------------------------
ADODB.Field error '800a0bcd'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

/forum/default.asp, line 95
---------------------------------------------------------------------------------
og line 95 er den der

Dim strVersion, strForumTitle, strCopyright, strTitleImage, strHomeURL
---------------------------------------------------------------------------------
og min forum skal gerne være i http://www.boker.dk/forum/

håber at der er nogen der kan hjlæpe mig her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 20:26

Måske de kan hjælpe dig her : http://activedeveloper.dk/

..eller her : http://netcoders.dk/

Jeg kan finde et par links til config.asp spørgsmål, men dit spørgsmål er vist af mere specifik karakter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-05-04 21:32
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 21:45

Nydeligt, men jeg ville nu lægge JavaScript i en extern fil : <script type="text/javascript" src="functions.js"></script>
..sat ind i <head>...</head>. ..og så gemme al JavaScript i functions.js.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 05-05-04 09:20

Jeg kan se du er igang med at sætte snitz forum op. Det er også et ganske godt forum . Især hvis man bruger ASP

Du skal jo vide hvilken type database du har, og hvad din internet udbyder bruger!

I dette Fjerne du " ' " udfra den rigtig type Database
'strDBType = "sqlserver" - Kan jeg ikke lige huske :(
strDBType = "access" - Hvis din database er en microsoft Database (*.mdb)
'strDBType = "mysql" - Hvis din database er en MySQL database. (for det meste brug af PHP bruger. Men KAN også bruges af ASP)

Disse forskelle stings har også noget med hvad slags database du briger og hvordan den ligger...
Du skal huskei server.mappath at den peger på det sted hvori din database ligger på serveren.
Du kan også se til sidst at programmørene har været rigtig hjælpsom også der at skrive hvad slags database forbindelse det er.
strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("database/snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 2000 using virtual path
'strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/USERNAME/db/snitz_forums_2000.mdb") '## MS Access 2000 on Brinkster
'strConnString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\inetpub\dbroot\snitz_forums_2000.mdb" '## MS Access 2000

Hvis så alt dette er rigtig sat op, så lyder det som om du har en tom database!!!

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 12-11-06 10:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål