/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger
Fra : Snuske
Vist : 550 gange
600 point
Dato : 27-05-02 10:29

Hej i gruppen
Hvordan sletter man messenger i windows xp?
den står ikke på tilføj og fjern listen
snuske

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 27-05-02 10:34

Denne metode har været vist på DR såvidt jeg kan forstå:

Skriv i "run" menuen

Tast følgende:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 610 point
Dato : 27-05-02 10:37

Hej Snuske
Her er et godt tip som jeg for et stykke tid siden fandt på nettet
Jeg kopierer lige hele tippet så både du og andre kan få glæde af den.

Dette tip er gældende for windows XP
Mangler du Windows-komponenter i "Tilføj/Fjern Programmer"-menuen ?
Windows gemmer som standard nogle af sine egne komponenter, så de ikke er ligetil at afinstallere. Hvis du vil have dem frem igen skal du finde filen sysoc.inf (C:\WINDOWS\INF\SYSOC.INF eller C:\WINNT\INF\SYSOC.INF) hvor disse indstillinger er gemt og redigere lidt i den. (Sørg for først at tage en kopi af filen og gem den som backup-mulighed.
I filen er blandt andet lagret følgende information :
MSWordPad=ocgen.dll,OcEntry,wordpad.inf,HIDE,7
For at få Wordpad tilbage på listen over Windows-komponenter skal du fjerne ordet HIDE, så linien kommer til at se sådan ud :
MSWordPad=ocgen.dll,OcEntry,wordpad.inf,,7
Du finder også programmer som Messenger og Index Server :
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7
IndexSrv_System = setupqry.dll,IndexSrv,setupqry.inf,,7
(Sidstnævnte er som du kan se (både her og i "Tilføj/Fjern") IKKE gemt.
Gem dine ændringer, og nu skulle du allerede være i stand til at se programmerne igen i "Tilføj/Fjern Programmer".

Håber det kan hjælpe dig
MVH Brian

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 27-05-02 10:37

Et tip til hvordan man kan få den til ikke at starte op, men det sletter den selvfølgelig ikke:
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/slaa_fra_Windows%20Messenger.htm

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 27-05-02 11:48

2mmy >>> Ren og skær nysgerrighed :" Hvordan pokker kunne du klare at smide et Formodet Svar ind på 3 Min". ??????

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 27-05-02 12:17

Jeg var lige akkurat blevet færdig med, at læse alle de andre mails fra KanDu da denne dumpede ind
Min rekord på Eksperten var omkring 1 minut og 47 sekunder

Men jeg må indrømme, at jeg ikke er så sikker på hvilket svar, der bliver accepteret
(Jeg bliver altid mistænksom ved så store pointsumme)

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 27-05-02 16:36

Hej 2mmy

Jeg takke for dette TIP:
(Et tip til hvordan man kan få den til ikke at starte op, men det sletter den selvfølgelig ikke:
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/slaa_fra_Windows%20Messenger.htm)

MvH
Croaks

Ps.
Det virke hos mig!

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 27-05-02 16:52

Croaks >> Så lidt. Håber at spørgeren er ligeså tilfreds

Godkendelse af svar
Fra : Snuske

Dato : 27-05-02 21:13

Tak for en udmærket og forståelig kommentar
Snuske

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 27-05-02 21:15

Jeg vidste det.

PARKENSS >> Hvad sagde jeg.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 27-05-02 21:16

Jeg vidste det.

PARKENSS >> Hvad sagde jeg.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 27-05-02 21:51

2mmy >> Ja der fik du ret Men det er også en udmærket beskrivelse briani kommer med.
Det var da værre hvis de point var gået til "du ved nok hvem" :=/

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 27-05-02 21:54

Såvidt jeg kunne forstå på Croaks virkede mine i hvert fald tilfredsstillende.