/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
e-mail
Fra : Mjaj
Vist : 362 gange
50 point
Dato : 02-05-04 08:52

Når min kone og jeg modtager e-mail, kan vi ikke se hvem mailen er sendt til. Er der nogle der kan hjælpe os, så vi kan modtage e-mails med adresse?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-05-04 09:02

Hvilket mail program bruger I ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Mjaj

Dato : 02-05-04 09:09

Hej jakjoe
Jeg bruger Outlook

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-05-04 09:22

Klik højre i toppen, værktøjslinien, og klik visninglinie.

Når du så har visningslinie kan du højre klikke på den, og vælge hvad du vil se.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Mjaj

Dato : 02-05-04 09:41

Jeg har fulgt dit råd, men kan ikke finde hvad jeg søger. Når jeg modtager mails, kan jeg ikke se hvem mailen er til, og jeg kan ikke finde noget i visningslinien der kan fortælle hvordan man kan se hvem mailen er sendt til.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-05-04 10:02

Har du højreklikket på visningslinien og valgt kolonner, og hakket det af du vil se ?

Er det altid uden modtager ?
Eller kun enkelte mails ?

Hvis det er enkelte mails, som måske også ser ud til ikke at have noget indhold, så er det sikkert noget med virus !!!
Ud med det.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Mjaj

Dato : 02-05-04 10:15

Jeg har ikke "visningslinie". Der er et "visningspanel" hvor jeg kan få "kopi af vis alle meddelser", "skjul læste meddelser osv. Det er samme tekst som når jeg går i "vis" og derefter aktuel visning.
Det er altid uden modtager

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-05-04 10:27

Er det Outlook eller Outlook Express ??

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Mjaj

Dato : 02-05-04 10:27

Fruen kalder, så jeg bliver desværre nødt til at lukke ned.
Meget venlig hilsen Mjaj

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-05-04 11:20

Hej Mjaj

Som jeg forstår dit spørgsmål - så har I en fælles mailadresse, hvor I vil kunne se om mail er sendt til dig eller din kone, er det korrekt forstået? Man kan se hvem mail er sendt fra, men til?? den er jo sendt til mailadressen. Så I må nok lave hver jeres mailadresse.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-05-04 13:33

grethes>

Ja, du har selvfølgelig ret.
Jeg har tænkt på at det var afsenderen de ikke kunne se.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 13:58

Hvis I højreklikker på mailen og går ind under egenskaber og detaljer kan I se det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 14:00

Endvidere kan i højreklikke øverst der hvor der står Fra -- Emne-- Modtaget og gå ind under kolonner og sætte flueben i Til!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-05-04 14:05

Ja, som jeg skrev kl. 0922....vælg hvad I vil ha´

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 14:06

Sorry jakjoe Er lige vågnet!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-05-04 14:20

Bedre sent end aldrig.
Jeg er da også blevet forvirret undervejs....så det går nok.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Mjaj

Dato : 02-05-04 19:54

Tak for hjælpen alle sammen.
Tedd kom med løsningen her og nu. Højreklik mailen og gå til egenskaber og detaljer.
Ellers er det Grethes løsning der skal bruges
Hilsen Mjaj

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-05-04 20:21

Jeg har nok ikke helt forstået spørgsmålet, men svaret fra tedd fortæller da kun hvem der har sendt mailen og ikke om det er til manden eller konen den er sent til???? og vil man vide hvem en mail er sendt til i en fælles mailadr. som jeg formoder det drejer sig om her, kan jeg ikke se anden mulighed end, afsenderen skriver i "emne" om det er til manden eller konen.

//Grethe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 20:59

Noget andet er at de fleste udbydere tilbyder enten flere email konti eller osse alias! Så I burde mindst kunne oprette et alias til jer begge!

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-05-04 21:07

Ja, man kan da lave alle de email konti man har lyst til, men i den samme konti, kan man da ikke se om det er til den ene eller anden der er sent mail til.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-05-04 21:10

Mjaj er tilfreds, jeg er forvirret.

Højreklik "visningspanel" , højreklik "kolonner" tilføj "Til".

Husk at lukke spørgsmålet

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-05-04 21:20

jakjoe

jeg er også forvirret!!

//Grethe

Kommentar
Fra : Mjaj

Dato : 06-05-04 11:19

Endelig afslutning på spørgsmålet at modtage e-mail med flere adresser. For at kunne modtage mail med adresse til flere personer, på samme computer, skal man oprette en brugerkonto til hver enkelt person. Det er beskrevet i "Komputer for alle" nr. 16 fra 2003 side 40. Tedd er svaret jeg har brug for. Højreklik på mailen og se i "egenskaber".
jakoe skriver at jeg skal huske at lukke for spørgsmålet. Hvordan gøres det? Jeg har prøvet forskellige muligheder, men spørgsmålet bliver liggende i "alle indlæg"

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-04 12:01

Mjaj>

Øverst til højre på den kommentar du synes er tættest på dit spørgsmål trykker du på "Accepter som svar".
Du kan så sende en lille kommentar, eller bare sende på knappen "Godkend svar"

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Mjaj

Dato : 06-05-04 12:26

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-05-04 12:34

Det var vel Tedd der skulle ha´ point ?

Nå, det må jeg afregne senere.

mvh
jakjoe