/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc virker ikke, og giver sære lyde.
Fra : _saudoo
Vist : 329 gange
200 point
Dato : 01-05-04 23:25

Hej eksperter,

Jeg har for nylig investeret i en saml-selv pc. Jeg har samlet den, og den kan starte op, finde hardware. Altså ser alt ud til at virke.

Men når jeg vil installere min WinXP, så giver den nogle lyde fra speakeren, lige efter den har indlæst filerne, og skal igang med den egentlige process.

Dette kan jeg self. kun få adgang til fordi jeg ændrede boot til:

CDROM
FLOPPY
HDD-01
ENABLE
DISABLE

Og til sidst gik den så meget i lort. Altså den kom konstant med den der larm, så jeg troede at det var for megen varme. Man kan jo sætte den til at reboote ved en hvis temp. Men det var det ikke, jeg clearede min BIOS og startede igen. Så så kom den lige så langt som i starten.

De lyde den kommer med er lange lyde, BEEP BEEP, hele tiden med mellemrum.

Håber i kan hjælpe mig.. :D
Jakob

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 01-05-04 23:52

Jeg havde faktisk samme problem da jeg købte nyt motherboard for kort tid siden. Så jeg smækkede den én på siden, skældte ud og af en eller anden besynderlig grund virkede den bagefter... Efter et par gange kom det igen ved en enkelt opstart, men siden har jeg ikke mærket noget til det. Jeg fatter stadig ikke hvad der er galt, men er meget interesseret i at høre forklaringen...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 00:20
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 00:24

gentagne beeps er som regel en indikation af at dine ram fejler, men kan osse være selve motherboardet!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 09:13

Som tedd; din RAM. Prøv at tage den ud og montér den så igen. Den skal ikke sidde ret skævt før skidtet kun virker periodevis.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 02-05-04 12:40

OKay tak, jeg prøver lige.

Det skal siges det er et NF7 fra ABIT.. tror jeg... i hvertfald et til amd processoren Athlon XP 2800+

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 02-05-04 12:40

OKay tak, jeg prøver lige.

Det skal siges det er et NF7 fra ABIT.. tror jeg... i hvertfald et til amd processoren Athlon XP 2800+

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 13:10

..og til tedd vil jeg lige sige TILLYKKE med den fine præmie igår

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 13:16

Tak Molo! Var du ude og vifte med det sorte flag i går?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 13:31

Undskyld vi 'smalltalker' lidt _saudoo (Virker RAM'en og Comp.'en nu?)

tedd -> Jeg gik med enhedslisten og anarkisterne fra Blaagårds plads til fælledparken under højlydt Tekno
Jeg slog mine bare tæer, da jeg var i buskene at tisse, så nu humper jeg. Pragtfuld dag ! Jeg nåede både spruthus (Smil), Christiania, HC. Ørstedsparken (skålede lidt med bumserne, grønlænderne og de hjemløse), Indre Nørrebro og Fælledparken (..og plathøvlen Lykketoft's tale.) Meget solidarisk med bryggerierne var jeg...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 13:44

Ja det lyder som en god 1ste Maj! Jeg er i Himmerland for øjeblikket! Den eneste procession var da Nabo farmeren satte sine kvier på gras! Men det var nu osse ret underholdende!

Ja Undskyld saudoo Hvor langt er du kommet?

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 02-05-04 16:06

Lortet det virker ikke.. :(

Alt er kørende, og bliver fundet. Jeg har prøvet med forksellige ram, men ligevidt. Den lukker ned efter indlæsning at installationsprammer.. og kan først tændes når man trækker power-kablet ud..

Jeg fatter ikke hvad de er galt... :|

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-04 16:15

Din XP er måske syg ! Kan du boote med en diskette ? http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Planken

Dato : 02-05-04 20:12

Hej jeg havde også dette problem før i tiden med at den ikke kunne installer win Xp med det var et problem med min køler de havde sat en for lille på da jeg købte bundkort og cpu en amd 2800Xp barton efter jeg fik en større blæser på virket den igen uden problemer, så tjek at din køler er stor nok

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 02-05-04 21:20

Okay... jeg prøver lige med boot-disken.. øhm, og jeg tror ikke det er køleren, der er max gal, og indkøbe ved siden af cpuen.. :D

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 03-05-04 19:50

Det virker heller ikke. Og jeg har prøvet med en anden cd. Jeg har også prøvet at slå den lidt, og råde af den. Men intet virker.. :(

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-04 19:53

Garantien virker vel stadig og du har 30 dages ombytningsret. Byt stumperne eller få pengene retur.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 04-05-04 10:09

Så hvilke stumper ombyttet ?? bundkort?? :S

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-05-04 13:05

Jeg ville lige prøve, at installere xp kun med det mest nødvendige sat til!. Altså videokort og en harddisk! Hvis det virker, så er det nok ikke motherboardet! og dobbeltcheck alle kabler osse usb og firewire og hvad der ellers er.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-05-04 13:07

selvfølgeligt osse et cd rom drev, men prøv evt. at den til som slave på første ide channel, altså den som harddisken sidder på!

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 13-08-04 18:07

Har lige fundet fejlen!!

Skidtet manglede strøm.. selvom der sad 300 watt i.. :S

350 kunne gøre det!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 14-08-04 13:56

Tror nu mere på en defekt strømforsyning! Skidtet burde starte med kun en harddisk og grafikkort. Har selv kørt med en AMD 2800+ med både 2 harddiske, cd og dvd brænder, strømkrævende grafikkort, extra blæsere, med en 300 W strømforsyning!

Godkendelse af svar
Fra : _saudoo

Dato : 21-10-06 16:41

Tak for svaret tedd.