/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Valg af tunsæt
Fra : jespereh
Vist : 1080 gange
50 point
Dato : 01-05-04 22:57

jeg står for at skulle til at trimme min Dr. Big.

Hvilket tunsæt skal jeg vælge ? (1,2 eller 3)
Skal der skiftes krumtap ?
Hvilken dyse str. skal der til ?

1:
Athena cylinder kit 1 :

Cylinder 47,6
Stempel komplet 47,6
Topstykke 47,6
Pakningssæt
Racing tændrør
Racing nåleleje
Carbon membranblade
4 møtrikker

2:
Polini sport :

Cylinder , jern med 5 kanaler
Stempel komplet
Topstykke High komp !
Pakninger
Data :

Bor 47,0
Slag 39,2
ccm 68
Komp 12,6 :1
RPM 10500
HP 8,5

Eller

3:
Topperformances Trophy

Cylinder 47,0 støbejern med 6 skyllekanaler
Stempel 47,0 komplet med 2 ringe
Topstykke 47,0
Pakningssæt

>>jespereh<<

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 60 point
Dato : 01-05-04 23:05

Enten 1 eller 2, men jeg ville nok vælge Athena. Det betyder ikke at Polini er dårligere. Men hvis det kun er Polini Sport du overvejer, er Athena at foretrække.
Hvis du har din originale karburator, skal du have en dyse der svarer til ca. 8-12 str. størrer end den der er i nu.
Hvis du ikke har andet tun, skal du ikke skifte krumtap. Selvom du kommer en tunudstødning på skal den ikke skiftes. En tunudst. ville desuden gøre meget ud af disse cylindre. Dertil et powerluftfilter. Og måske en variator.

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-04 23:50

Som de skriver i Sverige, så skal du have en anden karburator, fjerne begrænsningerne også i udstødningen, så kan du faktisk godt få fart på scooteren uden extra tunsæt.
DR50 Big: Plomberinger i eksospotta. Går meget bra med uplombert potte, 75ccm trimsett (1795,-) og 18-21mm forgasser.
http://www.scooter-racing.dk/hot50.htm
http://pgo.dondata.dk/Guides.html
Men skal det være vildt, syntes jeg du skal snakke med http://www.west-import.dk/
Men vælger du de vildere sæt, kommer du nok ikke uden om racerkrumtap.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 00:58

Du kommer alligevel aldrig til at slå den Kreidler jeg havde havde i 1975 med 10 hk. tunesæt og 5 gears gearkasse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-05-04 01:05

Men det kan jeg måske med min Kreidler Silverstar, med ?HK og 3 gear.
VH Palle Hansen
NB: Kreidler regnes for den bedste knallert der er lavet, fabrikken gik kun ned fordi de aldrig solgte reservedele.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 01:06

Enig palle

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 02-05-04 13:18

>pallebhansen
Den går lige nu 75 km/t irl., men svar nu bare på spørgsmålet, OKAY

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-05-04 15:38

Hvis jeg skulle vælge: Så ville jeg vælge Polini.
Hvorfor, joo, fordi alle kørene på scooterracet i Kolding i går, sagde: Polini, går man ikke fejl af, selvom der da findes andre mærker der i visse tilfælde gør sig bedre på visse maskiner.
PS. Det skal lige siges at mange af dem kørte med vandkølede Polini sæt.
Min mening er at du kan godt være bekendt at fortsætte med et sæt der kører 75, men skal der mere til, så Polini.
Kør det nu pænt til, vend stempelet rigtig, efterspænd topbolte efter 50 kms kørsel, sørg for at pakningsflader er rene og tætte, og så til sidst, brug hjelm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 02-05-04 16:11

Det er sku ikke et sæt der kører 75, men mede alle begrænsingerne tfjernet + 45km/t potte

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 02-05-04 16:15

Hvor meget kommer den så til at køre med polini sport ? + proma legal

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 02-05-04 16:28

Hvis den kører 75 nu, vil den med en af de to første cylindre komme op på 85-90. Og et bedre optræk.

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 02-05-04 20:43

1..... men hva med at smide hebo på istedet?... :) det da kval men du kommer aldrig op på min ciao... med dobbelt kabo.. og 47.6 (JA PÅ EN CIAO)... hah...dog sluger den fucked up meget benz..

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 03-05-04 17:50

Athena kittet er det vildeste af dem der. Man går ikke fejl af Polinis vilde kits, men deres sport og corsa kit er alt for dyre i forhold til ydelsen, der kommer du meget længere med et andet mærke. TP trophy kittet yder bedre end polini sport, men kommer ikke på højde med athena kittet. Nu er der sikkert nogle som vil ævle om at athena kittet ikke holder lige så lang tid da det er alu, men det er nicasil behandlet, som langt de fleste andre alu kits, og da nicasil er hårdere end jern, er holdbarheden rent faktisk bedre. Fordelen med jern kits er at de kan bores op, hvis man gør det på et alu kit, borer man nicasil'en væk, og står tilbage med den bløde aluminium, men hvor mange er det også der borer deres kits op til nye stempler? Det kan ikke betale sig med et scooter kit, som koster ~800kr..

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 04-05-04 18:10

Må vi få billeder af den ciao, eller hva Spawn?

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 05-05-04 08:30

ja må i gerne når jeg lige får dem taget... :)....... kommer nok om en uge eller sådan noget... skal lige finde vores digital kamera :S

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-04 17:17

II_SPAWN_II kan du ikke lige smide de links ind, hvor du har købt delene, og skrive alt hvad der er sat på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:46

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 08:58

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:34

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-05 08:06

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 05-08-05 17:14

Tak for svaret Mordex.