/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Kan nogen hjælpe ?!?
Fra : plutdk
Vist : 437 gange
150 point
Dato : 27-05-02 05:04

Hejsa

Jeg sidder med det problem at jeg meget gerne vil have nedenstående smidt i en tekstfil med resultatet :
d-m/y , G:i hvor der bliver lagt 1 til m
jeg har prøvet flg. uden resultrat.
if ($plustid == 1) {
$until = date("d-m/y , G:i" , time (date("d"),date("m")+1,date("y"),date("G"),date("i")));
}

Nogen der kan hjælpe?

-Michael

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 150 point
Dato : 27-05-02 11:38

Hej

hvis det du mener er "en måned fra nu af" kan du bruge funktionen mktime:
nt mktime ( int hour, int minute, int second, int month, int day, int year [, int is_dst])

if ($plustid == 1) {
$until = date("d-m/y , G:i" , mktime (date("G"),date("i"),date("s"),date("m")+1,date("d"),date("y")));
}

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
if ($plustid == 1) {
$until = strtotime('+1 month');
}

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : plutdk

Dato : 27-05-02 11:46

Mange tak det var ligepræcis hvad der skulle til :)

Havde selv lavet den med mktime .. havde bare i min træthedsrus smidt date("G"),date("i"),date("s") bagerst i køen

Men mange tak

-Michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 19:27

> Nogen der kan hjælpe?

Du har fået svar på eksperten.

--
-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
http://wshlman.moons.dk/ - Say goodbye to GameSpy - A Free Half Life
Manager!
To mail me remove your-pants.