/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Mystiske blinklys…
Fra : dan.ves
Vist : 1420 gange
60 point
Dato : 01-05-04 20:50

Hvad kan der være galt???
Når min scooter er bare lidt oppe i omdrejninger, og jeg tænder blinklyset lyser det bare konstant. I tomgang virker det fint.
Jeg har for nyligt skiftet cylinder og udstødning, kan jeg være kommet til at skubbe til et eller andet?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-04 21:17

Virker alt andet lys.
Det kan være du har en svag stelledning.
Emesen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 21:43

Dit blinkrelæ er ved at stå af.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-04 22:11

Ja blinkrelæ, eller mere sandsynlig ensretteren.
Og om den lader rigtigt, kan du se når du holder i tomgang, med forlys tændt, så skal du tydeligt kunne se at lyset bliver kraftigere, når du giver bare lidt gas. Hvis det det bliver kraftigere, så er din generator ok.
VH Palle Hansen
PS. Det var meget smart at skrive hvilken maskine vi snakker om.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 01-05-04 22:40

jeg tror nu det er dit batteri....prøv og afmontere det...eller låne et andet...vh trytter

Kommentar
Fra : dan.ves

Dato : 01-05-04 23:10

Alt andet lys virker, og lyset bliver kraftigere når jeg gasser op.
Men nå jeg gasser op og har chookeren nede virker alt som det skal.
Det er en 6 mdr. gl. Aprilia Sonic.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-04 23:33

Det var jo bedst hvis du kendte en anden med samme maskine, og lige kunne låne hans blinkrelæ eller laderelæ:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=246076103&n=282587241&pn=351761942
Laderelæet har nok indbygget ensretter.
Men hvis alt andet elektrisk virker perfekt, så hælder jeg mest til Keldds blinkrelæ.
Og du kan høre hvor det sidder.
Og der sker ikke noget ved at give det en omgang, med Pronto eller WD 40, specielt hvis du kan åbne det og give et pust.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-05-04 23:52

Vores scooter har også gjort det. det var et kabel på blinklyset som var irret til..

Junior

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-04 14:12

Med den beskrivelse >> når chokeren er inde virker det<<
Så har du en løs/dårlig forbindelse nede ved motoren.
Emesen.

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 02-05-04 20:38

det kan være din scooter tager så mange omdrejninger at de får for meget strøm... det er det jo nogle gange... det også derfor at hvis du smider for meget tun på en gammel knallert så sprænger pærene

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:46

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dan.ves

Dato : 04-07-04 12:17

Stelldforbindelsen er fin, batteriet fejler heller ikke noget, pærene springer ikke, og den tager altså heller ikke sindsygt mange omdrejninger... Men hvor sidder blinkrelæet, det er jo lydløst på en Sonic?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 04-07-04 12:44

Hvis det virker i tomgang, kan du lytte dig frem til det, det er jo et relæ, der klikker lidt ved hvert blink.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=273406966&n=282586573&pn=282586514
Hvis du køber et ved Thansen og det skulle vise sig at fejlen ikke er det(Hvad jeg tror det er), så tager de det igen, så længe du ikke har ødelagt det.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dan.ves

Dato : 04-07-04 14:09

Tak for svaret pallebhansen. Jeg må lige ud og prøve igen, så må vi jo se hvad der sker...