/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Mainecoon udendørs bur?
Fra : rectum
Vist : 1152 gange
100 point
Dato : 01-05-04 13:27

Jeg skal i gang med at bygge et bur til vores coon killing, men er lidt i vildrede om hvordan det skal være osv.
Nogle har sagt det er forkert at bruge hønse net da det ikke holder når katten bliver større.
Er der nogle der har nogle gode råd og evt. links til sider om at bygge bur?
Hilsen en Glad Coon ejer.
Skal lige tilføje at det skal være ca 3m højt og 2,5m dybt da det skal stå foan et vindue.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-04 20:06

Hønsenet holder i hvert fald til alm. katte. Jeg er også temmelig sikker på, at det vil gøre det til dine. Vores to store katte er henholdsvis meget stor og meget tung. Og de har aldrig fået lavet hul. Men hvis du har råd, er volierenet nok bedre. Det skærer ikke i kattenes poter, når de kravler i det. Vi har lavet et på ca. 3 x 6 m. Og vores katte elsker det. Inde i det, i den ene side, har vi plantet en bambus, så de har noget, der skygger for solen. Og så et klar plade over den ene ende, så de kan være i tørvejr, hvis de vil være ude i regnvejr.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : rectum

Dato : 03-05-04 18:17

Tak for dit svar jette.
Tror det er en go ide med volierenet i stedet for hønsenet, der skal jo ikke ske poterne noget :)

Kommentar
Fra : emely

Dato : 19-05-04 14:22

Vi havde et gammelt æbletræ i haven som ikke gav nogle særlig gode æbler, det fældede vi og anbragte (forsvarligt) inde i mine 3 main coon kattes bur, så nu kan de klatre rundt og højt i buret og hvæsse kløer.
Det gør faktisk at buret er ret attraktivt for kattene. ( De bruger det lige så meget som jeg håbede de ville gøre).

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-05-04 11:20

Hejsa.

Dejlige race du har valgt. (nu er den vel ægte

Kig rundt på de forskellige MCO opdrætter sider, hvor de har løbegårde, der er mange gode råd at hente.! Hønsenet er stærkt nok, også når den bliver ældre. Og poter kommer ikke tilskade... Du vil ikke opleve den hænger i nettet.

Noget helt andet er sørg for rimeligt hurtigt at få en MaineCoon til; Den I har vil komme til at keeeeede sig alene.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-05-04 19:59

Poterne KAN komme til skade i hønsenet. Jeg ved det, for vi har det. Hvis katten springer ned fra "taget" kan den rive en trædepude op.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-04 22:17

Til Jernlady.

Det kommer så sandelig an på kondtrutionen. Og kattene skal vel heller ikke pakkes ind i vat.(?)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-04 22:18

NU MED RETTELSE:
Til Jernlady.

Det kommer så sandelig an på konstruktionen. Og kattene skal vel heller ikke pakkes ind i vat.(?)

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-05-04 22:27

Hej taliskoko.
Det kommer nu også an på hønsenettet. Der sidder tit nogle grater i nettet, hvor løkkerne er samlet. Og dem kan de sagtens rive sig på, hvis de springer en meter eller to. Især når det er oppe fra og ned. - Og nej, kattene skal ikke pakkes ind i vat, men der er vel heller ingen grund til at de kommer til skade, hvis man kan forebygge det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : emely

Dato : 31-05-04 23:58

Hej taliskoko!

Selvfølgelig er alle 3 katte ægte(der er forøvrigt ingen katte der er uægte).
Den store hunkat jeg har er dansk champinon de 2 andre er også præmieret på international katteudstilling.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-06-04 00:26

Til Emely.

Sådan jeg er orienteret, er en parring mellem to forskellig racer f.ek. en huskat og en MCO ikke at betegne som en ægte racekat; I dette tilfælde en Mainecoon, set med "stamtavle øjne". Og det er for mig betegnelsen på en ægte racekat, en ren
race-stamtavle.

Ellers du meget velkommen til at definere en "Ægte" race kat.!!!

Godkendelse af svar
Fra : rectum

Dato : 31-08-04 10:27

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-08-04 10:34

Velbekomme. Håber, misserne vil nyde løbegården lige så meget, som vores nyder det. Husk at sætte et klatretræ ind til dem. Der er nogle specieller træsorter, katte er helt vilde med at hvæsse kløer i, men jeg kan ikke komme på, hvad det er. Men måske kender i nogen, der ved det?
Hilsen Jette