/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjemmelavet pauseskærm?!
Fra : Newton
Vist : 638 gange
10 point
Dato : 30-04-04 23:14

Hey

Jeg vil gerne lave min egen pauseskærm med billeder, hvordan gør jeg (jeg har Animation Shop 3 og Paint Shop Pro 8)

Hilsen Newton

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 30-04-04 23:44

pauseskærme er lavet med scr filer og dem kan du ikke lave i de programmer.
Prøv at se her: http://www.easyteach.com/free_screensaver.htm

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 01-05-04 00:09

pauseskærme er en slags exe filer
for at at lave pauseskærme kan du bruge visual basic eller c++
men det er ikke noget man bare gør det kræver en del kendskab til programering
det er muligt at du kan finde et program på nettet til at lave pauseskærme med
visual basic findes i micosoft's program pakke "Microsoft Microsoft Visual Studio .NET Pro 2003 UK"
og koster DKK 10.500,00

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-05-04 00:15

Det kan gøres med mindre poul_from.
Linket jeg satte på er til et gratis screensaverprogram, der dog sætter lidt reklame på, men man kan også lave det med et flash program som Anfy, der er beregnet til at lave script direkte på hjemmesider, men hvor man altså også kan bruge nogle af effekterne (med egen grafik) i en screensaver: http://www.anfyteam.com/

Kommentar
Fra : technet

Dato : 01-05-04 01:36

køre du windows xp ??? og har du powerpoint
for så kan du gøre dette

Open your PowerPoint presentation
Choose File, Save As
In the "Save as type:" dropdown list box, choose GIF, JPEG or PNG
Browse to your My Pictures folder (it's inside My Documents)
Type in a file name and click Save
When PowerPoint asks if you want to export every slide in the presentation, click Yes. When the export completes, you'll have one image file for each slide in your presentation in your My Pictures folder
Minimize or quit PowerPoint
Rightclick the Windows desktop and choose Properties
Click the Screen Saver tab
In the dropdown listbox under "Screen Saver" choose "My Pictures Slideshow"
Click Settings if you want to fine-tune the results.
Voila. Instant (and free) screensaver from your presentation, albeit one that lacks animation, transition and sounds.

Godkendelse af svar
Fra : Newton

Dato : 01-05-04 16:59

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 02-12-04 21:39

Hvis du har XP kan du bare bruge 'Pauseskærm' i din skærmopsætning, fylder en mappe med de foto du vil bruge og så bruge den som indhold for din pauseskærm, den brauser du dig frem til i egenskaber i skærmopløsning/pauseskærm. V.h. J Hæggelin