/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Stor skuffelse ved Melodi Grand Prix!
Fra : ras65
Vist : 648 gange
30 point
Dato : 26-05-02 21:00

Jeg synes det var en MEGA stor skuffelse melodi grand prix. Jeg havde troet at vi havde en real change for at vinde, specialt da jeg havde hørt alle de andre grand prix sange. De var sq for grimme!

Hvad var jeres yndlings sang?
Min var - Den danske - Tell my who you are

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 26-05-02 21:10

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke havde den danske som favorit, men mere den fra Maltha - men selvfølgelig håbede jeg på, at vi vandt .
Det er da næsten imponerende, at vi kunne få så få point. Men som EB siger:
"Malene havde ellers ydet en fin præstation på scenen - men sangen faldt åbenbart ikke i vores europæiske naboers smag."

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 26-05-02 21:21

Jeg ville nu ikke betragte E.B. som seriøs kilde, når man kigger på hvad deres journalist sagde til DR's TV-Avis, da de spurgte ham om hvad overskriften ville blive, på dagens avis, efter at Malene W. Mortensen havde tabt.

Men hver sin smag ;-()

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 26-05-02 21:25

Seriøs kilde? Jeg bruger dem ikke som kilde, de kom bare med et udtryk jeg godt kunne lide. Normal er sladderblade altid negative, så jeg synes egentlig, at det var ret pænt udtrykt.

> når man kigger på hvad deres journalist sagde til DR's TV-Avis
Jeg læser normalt ikke E.B., jeg så bare overskriften da jeg var nede og købe ind - så det kan jeg ikke udtale mig om

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-05-02 20:06

d. 26/05/02 20:59 skrev ras65 på ras65.news@kandu.dk i artiklen
lcaI8.6650$N46.364310@news010.worldonline.dk:

> Jeg synes det var en MEGA stor skuffelse melodi grand prix. Jeg havde
> troet at vi havde en real change for at vinde, specialt da jeg havde
> hørt alle de andre grand prix sange. De var sq for grimme!
>
> Hvad var jeres yndlings sang?
> Min var - Den danske - Tell my who you are

Personligt var jeg nu mest til den estiske svensker ...

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 40 point
Dato : 26-05-02 21:33

Hejsa
Ja, efter at have hørt alle sangene, var den danske også klart min favorit. Jeg undrede mig først over den manglende gode smag hos vores europæiske broderlande, men tænker, at når der de seneste år er kommet flere og flere østeuropæiske lande med i EU og dermed melodigrand-prix, er det nok deres til tider, anderledes smag, der gør det mere uforudsigeligt, hvem der vinder. Men klart, den danske var/er bedst. )
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 26-05-02 21:37

kære 2mmy

heller ikke her...det jeg mente var at jeg så det i DR's TV-Avis, som interviewede en journalist fra E.B. om hvad overskriften ville blive. Det var det jeg mente hvis det ikke fremgik klart nok af tidligere indlæg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-05-02 21:03

In an article of 26 May 2002 Pernille & Peter wrote:

> Personligt var jeg nu mest til den estiske svensker ...

Ja, havde hun været bare en lille smule mere opringet og en lille smule
mere nedringet, så var hun sgu flækket på midten, og det...

--
Uffe Holst

Kommentar
Fra : hschak

Dato : 26-05-02 22:33

Jeg syntes Marlene gjorde hvad hun kunne og det var flot nok. trods det hun helt klart viste hun var nervøs . det kunne man nu ikke undgå at se. Og husk så lige at grand prixét jo egentlig kun er en fest europa holder sammen.
Hvis jeg skal vælge en vinder var det 1. Malta
2.Danmark
3.Estonia

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 27-05-02 01:07

Hej

Den danske melodi havde under ingen omstændigheder fortjent en sidsteplads. Jeg har en fornemmelse der siger mig, at der er gået politik i dette år`s Grand-prix !
Danmark er simpelthen blevet boycuttet pgr. af visse Politiske holdninger ,der har været blændet op for under den Danske Valgkamp. Ingen point fra Sverige,---hvornår er det sket før ?? Set i relation af, at Svensk TV mellem linierne sammenlignede den nye regering med Hitler fremfærd !!! Bare èt eksempel,--andre Europæiske lande har jo også taget stor afstand fra Danmarks nye Flygtninge politik,---sååå !!!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-05-02 23:33

In article <lcaI8.6650$N46.364310@news010.worldonline.dk>,
ras65.news@kandu.dk says...
> Jeg synes det var en MEGA stor skuffelse melodi grand prix. Jeg havde
> troet at vi havde en real change for at vinde, specialt da jeg havde
> hørt alle de andre grand prix sange. De var sq for grimme!
>
> Hvad var jeres yndlings sang?
> Min var - Den danske - Tell my who you are

Helt klart den belgiske
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 05:21

ras65 <ras65.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lcaI8.6650$N46.364310@news010.worldonline.dk...

> Hvad var jeres yndlings sang?
> Min var - Den danske - Tell my who you are
___________

Alt det hele var en gang dunk-dunk-dunk-skralderværk, men skulle jeg tvinges
til at vælge ville jeg som den mindst dårlige vælge den belgiske. Det
lignede rock`n`roll. - Jeg er dog lidt i tvivl da den bosniske var mest kvik
og munter. Der var juhu dubiduh-piger med, som gav sange en vis slagerpræg.
Men alt i alt en omgang gylle. SÅDAN! - undskyld.

Hilsen musikexperten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 07:10

In article <lcaI8.6650$N46.364310@news010.worldonline.dk>,
ras65.news@kandu.dk says...

> Hvad var jeres yndlings sang?
> Min var - Den danske - Tell my who you are
>
Med Fare for at blive kaldt Upatriotisk og det er er værre mener jeg at
MGP 2002's bedste sang var Belgiens. Den var anderledes end alle de andre
og så passede sangerens stemme til sangen og musikken.

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"
-K. Schumacher

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 27-05-02 08:47

Hej igen
Ikke helt uinteressant vinkel, dér fra Parkenss, dog tror jeg at det er en kombination mellem ændret smag og måske politisk boycot, hvilket dog er ufatteligt primitivt og usagligt. Men det kan jo kun bero på gisninger. Underligt er det dog! På den anden side fik Israel dog en del stemmer og med den usaglige hetz, de har været udsat for, skulle man da tro, at de var de første det gik ud over!
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-05-02 11:29

Jeg synes vi fortjenete en plads mellem de 10 første. Årsgen til at vi havnede på en sidste plads var tilfældigt.

Årsagen skal findes i point-systemet. Pointsystemet var bygget op på den måde at der kun fra hvert land blev givet point til 7-8 melodier.

Jeg synes desuden, at der i år var ret mange gode melodier. og der var stor spredning om hvem de enkelte lande synes var den bedste og skulle have 12 point.

Vi fik kun 6 (4,1,1) point fra i alt 3 lande, hvis nu vi hos mange andre lande var placeret på en plads efter point, så blev det jo ikke registreret, men talte som en sidste plads.

Så hvis alle lande skulle afgive stemmer på alle andre undtagen sig selv, var vi aldrig havnet på en sidste plads.

Synd at Malene skulle blive offer for et dårligt pointsystem.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 10:09

On Mon, 27 May 2002 00:32:50 +0200, Kirstine <minipip@mail.dk> wrote:

>In article <lcaI8.6650$N46.364310@news010.worldonline.dk>,
>ras65.news@kandu.dk says...
>> Jeg synes det var en MEGA stor skuffelse melodi grand prix. Jeg havde
>> troet at vi havde en real change for at vinde, specialt da jeg havde
>> hørt alle de andre grand prix sange. De var sq for grimme!
>>
>> Hvad var jeres yndlings sang?
>> Min var - Den danske - Tell my who you are
>
>Helt klart den belgiske

Belgiens

eller måske den Græske, fordi det heller ikke bare var mainstreampop
som de fleste andre

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Kommentar
Fra : Nadine

Dato : 27-05-02 19:59

Hej allesammen!!!

Jeg blev også overrasket over, at Danmark fik den sidste plads i år!!!
Danmark var ikke min favorit, men jeg synes den skulle have været højere placeret. Jeg er helt enig i, at det skyldes Danmarks lidt dårlige ry, hvad angår udlændingepolitik. Det er lidt trist, at det er sådan, da Grand - Prix jo egentlig skal være med til at landene kommer tættere på hinanden.
Jeg synes hellere ikke Østrig var så dårlig, men de fik jo hellere ikke det, som de egentlig skulle have fået! Det skyldes nok også deres dårlige ry!!!

Trist, men det hele hænger på én eller anden måde sammen!

Mine favoritter: Belgien, Malta, Estonia.

Mvh
Nadine