/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad vil det sige at den 4-takter?
Fra : 30scooter
Vist : 564 gange
10 point
Dato : 30-04-04 20:25

Hva vil det sige når en maxi 4-takter? hvordan kan jeg høre om den gør det?

MVh 30scooter

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-04-04 20:28

At den ikke tænder hver gang stemplet er i top
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-04-04 20:30

Det sker normalt ved fuld gashåndtag, du kan høre at den ikke tænder så ofte.

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 30-04-04 20:32

Ved det sige.. at man skal jogge mange gange på kickstarteren. inden den startetr... eller er jeg haet gal på den?

Kommentar
Fra : tunedk

Dato : 30-04-04 20:32

Det er når den får for meget benzin
sæt en minder strålespids eller endnu bedre en indstillig strålespids

Så kan du selv justerer den til motoren kører bedst

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-04-04 20:35

Det giver ikke startproblemer

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 30-04-04 20:35

Jeg har sat en 20mm delorto karburator på maxien. der kan man stille på strålespids. skal jeg bare justere den?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-04-04 20:38

Det er helt klart et benzinproblem og det er nemmest at løse ved at skifte strålespidsen ud med en justerbar, så kan du prøve dig frem

Accepteret svar
Fra : tunedk

Modtaget 20 point
Dato : 30-04-04 20:39

Ja du skal have motoren igang kør en tur fuld gas på
så justerer du til der mest træk i den ikke hakker i det mere

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 30-04-04 20:44

OKi.. tak for hjælpen..

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 30-04-04 20:46

Tak for svaret tunedk.
            og hjælpen til jer andre..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-04 20:50

Hvis din Maxi går jævnt ,er der ingen grund til at rode m. strålespidser.
NÅR den 4takter skal du nok opdage det.Du kan høre det,lyden ændrer sig drastisk,og der er ingen trækkraft.
Hvis den så en dag begynder at 4takte,så skal du skifte strålespidsen til en mindre-sådan.
Hilsen Keldd.