/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Update til win 2000 forsæt som før
Fra : bog
Vist : 366 gange
28 point
Dato : 30-04-04 18:44

Jeg kører i øjeblikket med win me men det ikke særlig godt

Den er ret kangsom til starste op og der går min. inden de sidste ikoner kommer i proces linien.
og det er som om at det er WINDOWS
der bestemmer hvilken browser jeg skal køre med.
det betyder at den begynder at kommer med sjove
fejlmeddelser og at dne saææt sig fast, så man er nøg til genstartste.

Samt mange andre problmer.

derfor overvejer jeg at opdragere til windows 2000
for med den så skulle min problemer være løst.
kan jeg det og det hele for sætter som der

Jeg GIDER ikke at formatere om.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 30-04-04 18:47

Hej Bog

hvis du ikke gider formatere så gider du heller løse problemet

hvis du vil helt af med ME så skal du formatere....

Det siger min erfaring mig......

olefahnoe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-04 18:52

Du burde kunne opgradere! Prøv det, du vil kunne vende tilbage til ME hvis det ikke virker, med mindre du vælger at installere win2000 som ntfs system!

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 30-04-04 19:24

>Bog

olefahnoe har ret, den bedste måde at få en ren installation, er at formatere, dine mange problemer kan sagtens følge med til win2000.
der bliver jo netop tilstræbt at du skal få så meget af din opsætning som muligt med videre, det er kedeligt hvis det er her dine problemer ligger, dette gælder iøvrigt ikke kun ME (men i særdeleshed). Iøvrigt siges det også at hvis du skal opgradere, skal dit system fungere ordenligt, ellers tager du bare problemerne med dig.

Prøv at søg efter Windows ME her på kandu, så skal du bare se hvor mange problemer der er (ME=Meget Elendigt)

mvh Karsten

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-04 19:31

Prøv at søge på win XP så skal du se hvor mange problemer der er Soenne!! Fordi du ikke har kunnet få ME til at virke, er jo ikke ensbetydende med at det var/er et dårligt system!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-04 19:38

Kan forøvrigt fortælle at jeg har/er været meget tilfreds med winME. Grunden til at jeg skiftede til XP var et bedre filsystem, men ellers har jeg det da stadigvæk liggende på min sekundære harddisk, bl.a. fordi det er et dos baseret system og jeg derfor kan spille spil i ME som XP overhovedet ikke understøtter! Endvidere virker mit Microsoft Sidewinder FF rat under ME, hvad det overhoved ikke gør under XP. Så meget for Microsofts support af deres egen produkter!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-04-04 20:23

Jeg mener nu også, at Windows 2000 er meget bedre end ME, men du kan ikke lave mirakler med den.
Hvis der er fejl i din ME, som giver de problemer du beskriver kan du risikere, at du tager problemerne med og viser det sig, at der er hardwareproblemer kan du ikke løse dem på den måde.
Jeg giver OleFahnoe fuldstændig ret. Der er ingen nemme løsninger.
Hvad nu hvis du har spyware eller registreringsdatabasen er fyldt med rester fra fjernede programmer eller du har måske bare alt for mange aktiverede opstartsfiler.
Alt dette vil du ikke løse med en opdatering, men det er da realistisk at det er der dit problem ligger.
Windows ME er ikke så dårlig, at det du beskriver ikke kan løses.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : lras

Dato : 30-04-04 22:41

Jeg kan kun anbefale at starte helt fra scratch. Jeg forsøgte selv at opdatere fra ME til 2000, men efter en uge med en masse problemer med at få diverse programmer til at virke under 2000 fordi der stadig var komponenter der var registreret under ME, måtte jeg krybe til korset og starte helt forfra med at formatere hard disken og derefter lave en ren installation, der siden har fungeret perfekt, så jeg vil anbefale at springe det mellemliggende tidsræøvende trin over og gå direkte til en ny installation.
Hilsen
Leif

Kommentar
Fra : bog

Dato : 01-05-04 16:48

Jeg har nu opdraderet fra win me win 2000
Tilsyneladensde kan jeg køre myie2 som jeg ikke kunne køre under me.
Samt at den er blevet hurtigere til at starste op.

Jeg skal nok kun have geninstaleret nogle drivere og norton antivirus

Nu må jeg se hvordan det kører ellers må jeg jo dele min hd. i to og formatere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 13:02

Fik du svar?