/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bootmenu
Fra : faysal27
Vist : 395 gange
10 point
Dato : 25-05-01 20:31

jeg har installert win2000, og jeg har winme i for vejen.
jeg har så slettet win2000 men kan ikke komme af med bootmenu'en
for jeg ville gerne hav winme/dk og winme/arb på samme tide

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-01 20:18

Fri, 25 May 2001 18:31:11 GMT, skrev "faysal27"
<faysal27.news@kandu.dk>:

>jeg har installert win2000, og jeg har winme i for vejen.
>jeg har så slettet win2000 men kan ikke komme af med bootmenu'en
>for jeg ville gerne hav winme/dk og winme/arb på samme tide

Bootmenuen kommer du af med ved at boote med en startdiskette og
skrive fdisk /mbr og bagefter sys c:\.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Accepteret svar
Fra : Wobert

Modtaget 10 point
Dato : 26-05-01 19:39

i roden på dit c drev ligger der en gemt systemfil der heder boot.ini, den kan du slette, eller åbne med notepad og redigere i.

Du kan sætte din pc til at vise skjulte filer i Vis-menuen > mappeinstillinger >vis-fanen og sætte checkmark i de forskellige indstillinger.

Wobert

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-01 17:51

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:4tbtgtomar4btnejt6s20ctstoodraa3eq@news.inet.tele.dk...
> Fri, 25 May 2001 18:31:11 GMT, skrev "faysal27"
> <faysal27.news@kandu.dk>:
>
> >jeg har installert win2000, og jeg har winme i for vejen.
> >jeg har så slettet win2000 men kan ikke komme af med bootmenu'en
> >for jeg ville gerne hav winme/dk og winme/arb på samme tide
>
> Bootmenuen kommer du af med ved at boote med en startdiskette og
> skrive fdisk /mbr og bagefter sys c:\.

hvad betyder sys c:\.????
Mvh
Anders Lund

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-01 20:56

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> wrote in message
news:9erb96$s96$1@sunsite.dk...
> > Bootmenuen kommer du af med ved at boote med en startdiskette og
> > skrive fdisk /mbr og bagefter sys c:\.
> hvad betyder sys c:\.????

Det skriver du umiddelbart efter fdisk /mbr

--

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-01 21:35

Sun, 27 May 2001 18:51:17 +0200, skrev "Anders Lund"
<webmaster@123grin.dk>:

>hvad betyder sys c:\.????

At de oprindelige systemfiler uden dualboot bliver gendannet.
Er ikke altid nødvendig at gøre, men skader ikke.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe