/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ikea køkken
Fra : Olemanu6666
Vist : 2813 gange
100 point
Dato : 30-04-04 14:39

Hej

Er der nogle som har gjort sig nogle erfaringer omkring køkken fra Ikea ?

Positive/negative ????

Accepteret svar
Fra : falconi1

Modtaget 110 point
Dato : 30-04-04 14:47

Hej Ole.
Ja, og det er af de positive.
Da vi skulle indrette vores bryggers som grovkøkken for 2 år siden, byggede vi det op af IKEA-moduler.
Det er ikke IKEA-moduler, som vi kender det fra "gamle dage", men vi har virkelig fået kvalitet for pengene. Jeg blev faktisk selv meget positivt overrasket, da jeg så, hvilken kvalitet det er lavet i. Det er blevet flittigt benyttet, men står stadig som splinternyt, og vi glæder os over det, hver gang vi bruger det.
Jeg kan ikke finde noget negativt.

Kommentar
Fra : falconi1

Dato : 30-04-04 14:49

Jeg glemte lige at fortælle, at jeg (udover at være kunde) hverken arbejder i - eller har andre relationer til IKEA.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-04-04 15:04

Ikke som "helt køkken" med sammenhængende skabsmoduler, men jeg har gode erfaringer med deres fritstående moduler (som jeg ikke husker navnet på). Gedigent kram. Men tilbage i halvfjedserne prøvede jeg noget - et ekstraskab. Det var noget juks: Sekunda masonitplade på fjerderangs lister. Det blev IKEA vist selv træt af; i hvert fald har jeg ikke set det siden i en af hans butikker.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-04-04 15:07

Vi købte også et IKEA køkken for 8-9 år siden til vores (helårs)hus og har været VIRKELIG glade for det. Det har faktisk resulteret i at vi har bestilt (og næsten) færdigsamlet endnu et IKEA køkken til vores igangværende sommerhusbyggeri. Det er let et samle med meget gennemskuelige/udførlige samle-monteringsvejledninger som selv handymanden med ti tommelfingre kan samle....(vores søn på 11 år samlede faktisk flere af modulerne helt selv) Hvis du er interesseret kan du/I kigge her for at få lidt inspiration http://www.lejetsommerhuspaafyn.dk/
Du skal også være hjertelig velkommen til at kigge forbi byggeriet hvis du skulle komme til Østfyn.

Jeg/vi kan varmt anbefale et IKEA køkken som jeres næste køkken.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-04-04 15:53

IKEA er ok.
Mange ferielejligheder på kanarieøerne har møbler
og køkkener fra Ikea

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-04-04 17:37

har selv ville have ikea køkken snakked så med en tømmer jeg vist havde sat en del op men han ville ikke mere anbefale et ikea køkken pga. det spåndtræ de bruger er af en dårlig kvalitet det var få et årstid siden??

Kommentar
Fra : falconi1

Dato : 01-05-04 01:12

Så må jeg lige nævne, at ingen af vores elementer består af det spåntræ, som rotw omtaler.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 01-05-04 07:01

Nej det kan jeg heller ikke lige nikke genkendende til! Hvis det IKEA køkken vi har haft de sidste 8-9 år skulle have været af "dårlig" kvalitet spåntræ, så må de IKEA køkkener af "god" kvalitet være ABSOLUTE PERFEKTE. Det vil så være et yderligere argument for at anskffe jer et IKEA køkken, for jeg kan ikke umiddelbart se forskel på det køkken vi lige har købt til sommerhuset og det vi har i vores alm. hus.

Held og Lykke med jeres (fremtidige?!) nye IKEA-køkken.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-05-04 12:01

prøv at save et vægskab over hvilken type træ er det så??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-05-04 12:08

stort set alle køkkenelementer er laver af "spåntræ" nogen i en bedere kvalitet ind andre og det samme gælder for "laminaten" de bruge uden på. lågene kan dog leveres masivt træ også her i forskellig kvalitet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-04 13:05

Forkert rotw
Det var for tyve år siden man lavede alt i spåntræ.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-05-04 18:00

teil: elementerne bliver stadidvæk lavet i "spåntræ" lågen bliver laver i "spåntræ" formstøbt og masivt træ

Kommentar
Fra : Petite

Dato : 02-05-04 14:46

Ja, vi har sørme erfaring med kvik køkken og vil absolut IKKE anbefale det til vores værste fjender...
Vi byggede hus for snart 2 år siden, og bestemte os jo så - desværre - for et kvik-køkken..
Det var den fineste service du kan drømme om, vi fik...lige indtil de havde modtaget betalingen.. Der var flere uheldige episoder med dem.. men den værste er.. at vi fik en fejllevering.. Der manglede en skuffe front til køkkenet. Okay, det er jo hvad der kan ske, tænkte vi... og henvendte os med problemet. Sælgeren vi havde haft kontakt med, lovede os at råde bod på fejlen hurtigst muligt.. og sende os den vi manglede.. Der er nu gået snart 2 år.. og vi har stadig ikke fået vores skuffefront trods jeg ved efterhånden ikke hvor mange henvendelser.. Sidste nyt, er at køkkenet nu udgår, og vi skal vente på at den bliver special lavet til os.. men det har vi nu ventet på i over 1 år.. Så.. jeg kan kun sige.. HOLD JER LANGT VÆK FRA KVIK KØKKEN!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Petite

Dato : 02-05-04 14:47

hov undskyld.. ggg.. læste den som kvik køkken.. Men.. så er der dog en erfaring med, som I kan tage til jer

Godkendelse af svar
Fra : Olemanu6666

Dato : 13-05-04 15:37

Tak for svaret falconi1.