/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uønsket startside på Explorer
Fra : Headfarm
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 30-04-04 10:30

På Windows Explorer ver. 6 har jeg fået en uønsket startside: about:blank
Hver gang jeg ændrer via Funktioner-internetindstillinger ændres den automatisk tilbage ved næste opstart.
Hvem ved hvor den gemmer sig?

Mvh Headfarm

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-04-04 10:31

Bruger du Avant Browser?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-04-04 10:35

Du skal gå ind på www.spywarefri.dk/forum så kan de hjælpe dig med at få fjernet det snavs du har på din computer. Det er ganske gratis og de er meget dygtige til at rense computere for snavs.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-04-04 10:38

about:blank er iøvrigt blot en indikation af, at der IKKE er angivet en startside

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 30-04-04 10:41

find den startside du vil bruge. gå herefter ind i funktioner, dernæst internetindstillinger og klik derfetr på, brug aktuel side, derefter på anvend og ok. Så burde sagen være på plads.
der kan også skrives inde i internetindstillinger adressen på den siden man ønsker som opstart og derefter anvend og ok

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-04-04 10:44
Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 30-04-04 11:05

Det har jeg osse gjort,men hver gang jeg logger på igen kommer http://mysearchnow.com/ og den har jeg aldrig bedt om

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-04-04 11:08

Mille35 > du skulle også tage at besøge www.spywarefri.dk/forum og få renset din computer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 30-04-04 11:19

det har jeg lige gjort,den er ren men den møg sidde bliver ved at komme som start side

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-04-04 11:27

Hent spysweeper:http://www.spysweeper.com/remove-lop-com.html
Hvad fik du gjort inde ved Spyware fri?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-04-04 11:28

Mille35 >Har du oprettet et spørgsmål derinde og fået svar ? Jeg syntes ikke jeg kan se noget !!!

//bentjuul

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 30-04-04 11:28

Hej bentjuul
Jeg må vist tilslutte mig Mille35. Nu har jeg hentet Spybot og Hijack This og kørt begge flere gange. I Highboot har jeg slettet alt undtagen scanregw og Nprotect.

Alligevel skifter den startside?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-04-04 11:32

Kan vi også se hjt log filen herinde?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-04-04 11:32

Headfarm
Har du oprettet et spørgsmål derinde ? Du skal lægge HiJackThis loggen ind som et spørgsmål på spywarefri, så fortæller de dig hvad du skal slette.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 30-04-04 11:39

Til bentjuul

Nææææ - men hvis jeg sletter det hele (undtagen scanreg og norton) så skulle jeg vel højst kunne ødelægge noget - ikke overse noget
Vel?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-04 11:44

Du må ikke selv fixe noget i HiJackThis loggen for så skal du igennem en geninstallation af din computer.
Men ok jeg kan nok ikke hjælpe mere, når du ikke vil lade spywarefri hjælpe dig, men du skulle tage at se på det link jeg lagde kl. 10.44.

//bentjuul

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 30-04-04 11:45

Søg på google efter " Startup control panel 2.7" download programmet, og installer det.
Så får du et ikon som hedder startup inde på dit kontrolpanel.
Start programmet, så vil du ret hurtigt se at du har et ukendt program liggende som starter op hvergang du starter din computer.
Klil slet på det program, så starter programmet ikke igen, når du booter din computer.
Ændre så din startside i Explorer, og problemet er løst.
Spyware med mere, finder ikke dette, da det er installeret som en "legalt" program.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-04-04 11:57

Hejsa

Prøv lige dette lille tip

Fjern pornoside og anden side fra startside

Blev din startside bemægtiget af en pornoside eller en anden side, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse eller side du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://ww ....
Klik på OK og luk vinduet.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 30-04-04 12:09

Til bentjuul: Det er jo også det råd/link jeg har fulgt.
Til Brian: Jeg fulgte dit råd og skiftede "about:blank" til "http://signon.stofanet.dk"
checker derefter startsiden - og vups kommer Spy Sweeper (netop installeret iflg. andet råd) og spørger om startsiden skal ændres fra aktuel (signon) til about:blank ??

Nå - alle I gode hjælpere. Jeg når ikke mere nu men kigger videre i aften.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-04-04 13:57

Ok, Og der skriver du nej!

Kommentar
Fra : AltidJyde

Dato : 30-04-04 14:28

Mille35
Du skriver, at du får http://mysearchnow.com/ som startside?
Har du inst. hotbar i din outlook express? da jeg fjernede min hotbar, slap jeg samtidig for http://mysearchnow.com/

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 30-04-04 15:17

hvordan kan jeg se om jeg har hotbar i outlook

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 30-04-04 15:20

Jeg har ikke hotbar installeret

Kommentar
Fra : AltidJyde

Dato : 30-04-04 15:34

Ok. Det hjalp hos mig, derfor troede jeg...
Men held og lykke

Kommentar
Fra : penny

Dato : 30-04-04 20:17

klik på start og siden søg, skriv msconfig, klikk på fanblad startup, så kan du se hvad din compurerstarter op med, og kan fjerne det du vil.
penny

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 01-05-04 01:19

Hej penny m. fl.

Nu er jeg da kommet så langt at jeg mener at have konstateret at det ikke er et program der kører i baggrunden. Det er tilsyneladende en indstilling i Explorer eller noget der startes samtidig med Explorer da det kommer samtidig med opstart af denne (dette afsløres af Spy Sweeper der reagerer på skiftet af startside idet der startes op)

Fandt du noget mille35?

Mvh Headfarm

Kommentar
Fra : Wile

Dato : 02-05-04 14:00

Hej Mille - jeg har lige haft akkurat det samme problem med min computer. Jeg kørte spybot 2 gange hvorefter jeg gik ind i start --> kør og skrev msconfig. Under fanebladet "start" kunne jeg så fjerne alle de programmer jeg ikke ville ha' til at starte op sammen med min computer...
I øvrigt så viste det sig at jeg havde fået de fleste "bad products" fra KaZaA... Jeg har nu installeret Kazaa light i stedet for og har ikke haft problemer siden... :)

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 05-05-04 09:58

Hej Wile
Tak ,men har prøvet,men den der hjemme side står der ikke.. http://mysearchnow.com/ bliver ved med at komme ,jeg sætter igen Feks.tdc.dk ind som start side og gør det 4 gang,og tdc kommer så frem fire gange og vupti er den dumme hjemmeside der igen,og jeg siger jer den hjemmeside er møg side,der spreder sig reklame over alt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-04 10:05

prøv,vis du har Spybot SD så kopier det link du vil have til at være din startsid og åben spybot>værktøjer>browsersider>du vil kunne se din nuværende
start side her>marker denne>gå op i toppen>ændre>der kommer en boks frem
slet den nuværende side og sæt det link ind som du har kopieret>ok

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-04 10:07

og kør så en scan med spybot

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-04 10:13

og under immunisering>indstaller browser hjælp>og spyvare blaster + sæt et flueben i spær host filen til read only opdater spyware blaster og enable all
protection

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-04 10:15

+ immuniser all

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 05-05-04 12:50

Det skal jeg prøve når jeg får fri fra arbejde... tak Manse

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 05-05-04 16:49

Jepper nu har jeg fået den start side jeg gerne vil MEN Der ligger stadig en værktøjslinie som jeg aldeles ikke vil ha ,hvad gør jeg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-04 16:53

har du været inde i kontrolpanel>tilføj og fjern programmer og se om den er der
og så fjerne den,vis så kør et regcleaner program bagefter,og hvad hedder denne værktøjs linie?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 06-05-04 07:12

view dvd axis

Kommentar
Fra : stskad

Dato : 16-10-04 18:17

svar til 'briani': jeg kan godt ændre min startside på den måde. Ok.

men hvad gør jeg når min explorer er spærret for ændring af startside ?, den er 'blanket ud'

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 16-10-04 20:41

Prøv at send en ny log herind
Følg denne anvisning punkt 1-4 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm resultatet skal du kopier ind i denne tråd.

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 07-06-06 22:46

Nu må vi vist hellere lukke det gamle spørgsmål.