/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Registreringsdatabasen
Fra : tunedk
Vist : 473 gange
400 point
Dato : 29-04-04 20:00

Jeg kører med w2k når jeg vil ind i Registreringsdatabasen går jeg ind i start kør og skriver regedit
når jeg har gjort dette popper der et vindue op i 2 sek. for derefter at forsvinde.
hvad kan problemet være?

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 29-04-04 20:14

Prøv med regedt32. Hvis dette heller ikke virker, bør du opdatere dit antivirusprg, og scanne din PC.
Start herefter en jagt på uønskede baggrundsprogrammer ved brug af f.eks Adaware.

Sprenger

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 29-04-04 20:23

Prøv at gå ind i programmet dospromt, og så skriv regedit !!!!!!!!!!1

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-04 20:29

Falcham >
hvorfor skriver den "er du sikker på at du vil tilføje !!!!!!!!!1 i registreringsdatabasen"
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-04 20:38

Hov det var ikke i dospromt men i kør

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-04-04 20:54

Har du administratorrettighed?
Regedit i kør skal virke på en W2K.
Der findes virus, der som beskyttelse af sig selv har deaktiveret adgangen til bl. a. registreringsdatabasen.
En online virusskan vil ikke skade: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-04-04 21:12

housecall er en rigtigt god scanner,
Kan man ikke komme i regedit med startsdisketterne til win2000
mare et foreslag, og for at blande mig lidt
Natmaden
som køre winME

Kommentar
Fra : tunedk

Dato : 29-04-04 22:18

Nu har jeg prøvet alle de "gode" råd men der er ikke nogle af dem der har virket

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-04-04 22:25

...og ingen virus?

Du kan også prøve, at sætte din W2K installations cd i drevet og skrive sfc /scannow i Kør
så vil dine systemfiler blive efterset og repareret.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-04-04 23:18

Dey kunne også tænkes at du har fået spyware på din pc så prøv at scanne din disk med et antispyware program enten her:

http://www.arlet.dk/index.htm?/pakke.htm

eller på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-04 00:15

BjarneD> *****
Først kørte jeg houscall..............OK
Så >sfc /scannow i Kør<
Nu virker regedit i kør
TAK
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-04-04 00:18

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-04-04 00:23

Hvorfor er jeg forvirret?
Hvem spørger, hvem har problemet?

..og så noget helt andet hvorfor begyndte den at lave det nummer, hvad er der sket forud. Havde det været en Win98 ville jeg acceptere det som en selvgenereret fejl, men en W2K er stabil så noget må der være sket.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-04-04 00:29

tunedk spørger, emesen svarer ????????? hvem er hvad og hvorfor ?????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-04 00:29

Sorry BjarneD
Jeg hoppede med ind i spørgsmålet.
Og fik løst et problem som jeg bare ville sige dig tak for.
Samtidig kunne >tunedk< måske se resultatet fra mig, og måske prøve det.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-04-04 00:32

Havde næsten gættet det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-04-04 18:16

Hvad så Tunedk hjalp det dig, eller skal vi have fat i flere gode idéer?

Kommentar
Fra : tunedk

Dato : 30-04-04 18:58

Jeg er lige kommet hjem og har set de gode foreslag så nu må jeg hellere komme igang med at afprøve dem
I skal nok hører om det virker

Lars

Kommentar
Fra : tunedk

Dato : 30-04-04 19:58

Bjarned

Nu har jeg kørt houscall
og derefter sfc /scannow
og det virker stadig ikke.

Lars

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 400 point
Dato : 30-04-04 20:09

Hvis du har lavet spywarescan, online eller med AdAware, som foreslået ovenfor er der nok ikke andre muligheder end at lave en reparationsinstallation.
Sfc /scannnow kan udskifte systemfiler, men hvis filen er blokeret af fremmed software vil det ikke hjælpe at reparere.
Prøv at søge efter filen regedit.exe, som skal ligge i mappen Winnt og i Winnt\servicePackFiles\i386
Start Søg, vølg gennemse og fin mappen Winnt og søg i den.
Hvis filen ikke findes i Winnt, men i i386 kan den kopieres over.
Der er lidt meget, at prøve af, men kun en ting ad gangen!

Kommentar
Fra : tunedk

Dato : 30-04-04 20:26

Bjarned

den sidste var god for nu virker det

Tak skal du have

Godkendelse af svar
Fra : tunedk

Dato : 30-04-04 20:27

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-04-04 20:40

Det var da godt
Hilsen
Bjarne