/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten ligger på ryggen......
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 3937 gange
50 point
Dato : 29-04-04 19:24

Hejsa.

Er der nogen der ved hvorfor min kat ligger på ryggen nogle gange? Min kæreste siger at det er fordi hun føler sig tryg?!

vh. Linda

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-04-04 19:34

Det tror jeg godt du kan regne med....det gør min kat også gerne når den er indendøre...men ALDRIG når den slanger sig ude i haven et lunt sted....

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 29-04-04 19:34

Hejsa
Din kæreste har fuldstændig ret ! En af mine hunner gør det også - den ultimative måde for en kat at udvise tryghed og tillid på... ( skulle det være en hunmis, og hun samtidig mjaver og ruller taler vi nok óm løbetid i stedet - men lige nu, så ligger en af mine hunner også sådan !
Ren HYGGE
mvh
Deleur

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-04-04 21:54

Maggies, vores hun-kartheuser, yndlingsstilling, både inde og ude. Da jeg kom ned i morges, lå hun ovenikøbet og sov sådan.
tryg og glad mis.

Kommentar
Fra : louise12345

Dato : 30-04-04 08:45

Når vi er i køkkenet, ligger vores ene hankat altid på ryggen. Alt efter hvor vi bevæger os hen, følger han med. Så har han altid et overblik. Det er tydeligt en nydelse.
mvh. Louise

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-05-04 07:31

man siger at når en kat ligger på ryggen så er det for at komme af med overskud af kropsvarme dvs. at den regulere sin krops temperatur når den gør det .

Kommentar
Fra : lone_dyretho

Dato : 25-05-04 15:40

Det er helt klart et spørgsmål om tryghed.
Ligger katte(dyr) på maven er de klar til angreb, men når de ligger på ryggen er det total overgivelse og dermed tryghed. (dog ikke hvis det er i kamp, så er det tegn på underkastelse)

Lone