/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
port forwarding ?
Fra : Smirnoff
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 26-05-02 12:35

Jeg har en win 2000 pro DHCP server, som er tilsluttet ADSL hos TDC via et ATM kort, er det muligt at få den til at sende alt hvad den for ind på WAN:27017 til LAN:27017 og omvendt ???
Som i nok kan regne ud drejer det sig om en CS server som er på mit LAN men som jeg godt kunne tænke mig at andre kunne connecte til

Smirnoff

Kommentar
Fra : Nacx

Dato : 26-05-02 18:54

Nu har jeg ikke abonnement hos TDC, men hos Tiscali, så jeg ved ikke ret meget om et ATM kort(faktisk intet), men hvis du er bag en router også er det nok der forwardingen skal konfigureres, og det kan jeg godt. Er du bag en router?
-Nacx

Kommentar
Fra : Smirnoff

Dato : 26-05-02 19:19

Nej det er et ATM lige som et netkort, det er computeren der fungere som DHCP server eller router.....

Kommentar
Fra : Nacx

Dato : 26-05-02 19:24

OK, se i din manual om ikke der står noget om NAT entries. Hvis dit ATM kort laver NAT, skal du lave en entry på port 27017.
-Nacx

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-02 20:43

Du åbner simpelthen i din firewall på port 27015, så trafikken kan komme igennem. Ellers ville jeg slå DHCP fra og bruge almindelig opsætning.

Og ellers er det om i routeren at få sat en regel eller tabel op i NAT så du får dirrigeret trafikken fra WAN IP til LAN IP, og dette kan være lidt svært med DHCP, derfor anbefaler jeg du slår det fra.

Kommentar
Fra : Smirnoff

Dato : 27-05-02 05:04

Okay prøv nu lige at læs hvad der står, JEG HAR INGEN ROUTER, jeg har et ATM kort og der i ligger min ip adresse til overdenen det eneste jeg skal er at forwarde port 27017 fra ATM kortet til ehternet kortet !!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 13:42

"Smirnoff" <Smirnoff.news@kandu.dk> crashed Echelon writing
news:qP2I8.6540$N46.332980@news010.worldonline.dk:

> Jeg har en win 2000 pro DHCP server, som er tilsluttet ADSL hos TDC via
> et ATM kort, er det muligt at få den til at sende alt hvad den for ind
> på WAN:27017 til LAN:27017 og omvendt ???
> Som i nok kan regne ud drejer det sig om en CS server som er på mit LAN
> men som jeg godt kunne tænke mig at andre kunne connecte til

Du skal finde noget software på nettet som kan agere som router.

Fik aldrig selv stor succes med det, men kig evt. på NAT32.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address