/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Link til ascii koder
Fra : 2100
Vist : 3646 gange
50 point
Dato : 29-04-04 19:21

Jeg mangler et godt link til ascii koder. Jeg har selv denne link, http://www.asciitable.com/ men der mangler mange koder som jeg ikke kan se.
Eks. Skal bruge en kode til ”pil ned” denne skulle være ved at trykke ”alt 25” men vises ikke på siden, samt mange flere. Ligeledes vil jeg gerne vide hvad htlm koden er. Til ”pil ned” har jeg fået oplyst koden &”8595; den kan jeg heller ikke finde.
http://www.kandu.dk/dk/kurser/html/tegn.asp findes de heller ikke.
Håber at i har nogle link som jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-04-04 19:36

↓ = ALT25.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 19:36
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-04-04 19:37

Aha - trykker ALT+25 og i det felt jeg skriver vises en fin pil Men Kandu læser koden bagved som &#8595

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-04 19:43
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-04-04 19:44

indtil du finder det rigtige link, kan du så ikke bruge dette
i winXP-start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-tegnoversigt-rul ned til wingdings1,2,3
der ligger "alle" tegn
ferik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 19:45

Misforstår jeg noget.
Den med pil ned har været oppe at vende flere gange.

Koden Alt+25 viser en pil ned (det er jo blot et tegn), men er meningen ikke koden til "tastatur pil ned"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-04 19:49
Kommentar
Fra : 2100

Dato : 29-04-04 21:23

refi & molokyle: tak for jeres link, men kan desværre ikke finde koder til foreks. Pil ned m.m - ligeså html koden

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-04-04 21:29

se her
http://www.bbsinc.com/iso8859.html
næsten helt i bunden
søg evt. på down arrow og du vil finde denne her ↓

klik ikke her hvis du har sarte øjne..................!!!!!!!
http://www.spacebarcowboy.com/ascii/a-z/a-z.html

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-04-04 21:38

dettte alæser piletasterne ,,, også på det nummerriske tastatur.
Kode
function keyDown(){
k=window.event.keyCode;
if(k==104){tast="op"};
if(k==98){tast="ned"};
if(k==100){tast="venster};
if(k==102){tast="hoejre"};

if(k==38){tast="op"};
if(k==40){tast="ned"};
if(k==37){tast="venster};
if(k==39){tast="hoejre"};
}

det er javascript , men koder er vel koder, med mindre at de er kodede
Natmaden

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-04-04 23:52

>dk: he he - det var den slags man var henvist til i starten på det hedengangne FIDO net når det skulle være smålummert derude på BBS'erne

mvh Berpox

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 30-04-04 10:29

Det er gode link alle sammen, men jeg endnu ikke kunne finde nogle, hvor der står hvad koden for html er. eks. "pil ned" ↖ hvad med "pil op" &#859? o.s.v.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-04 12:16

Hvad vil du også bruge piletaster til i HTML. HTML er jo statisk.

Jeg er lidt på gyngende grund, da jeg aldrig har haft brug for at scanne tastatur for F-taster og lign. i HTML. Jeg husker dog fra 'gamle' dage, når man skulle aflæse udvidede tastatur koder i f.eks C : http://www.c-for-dummies.com/lessons/bonus/07/

Koderne er her : http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vccelng/htm/ascii_8.asp

..og de udvidede her : http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vccelng/htm/ascii_8.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 30-04-04 12:28

Til MOLOKYLE: Det som jeg vil bruge pil til, er at indsætte en pil "op - ned - m.m som henvisning på en side. Men i frontpage kunne jeg ikke bruge "alt 25" pil ned, derfor måtte jeg bruge koden i html. forstår du hvad jeg mener nu.
mvh. 2100

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-04 16:52

Bruger du da det rigtige tegnsæt på din side : http://www.w3.org/TR/html401/sgml/entities.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-04 16:56
Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 30-04-04 17:40

Tak for svaret molokyle. Nu fandt du det jeg søgte, godt arbejde og en god weekend til dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-04 21:29

..og i lige måde.

</MOLOKYLE>