/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre serienummer på XP
Fra : Peter_Gimm
Vist : 801 gange
300 point
Dato : 29-04-04 18:01

Halløj,

En kammerat har købt en forholdsvis ny PC i den blå avis. XP'en på maskinen var dog ikke en original udgave, så han har været nede og købe en lovlig XP OEM med en ramklods hos en forhandler.
Skal vi starte helt forfra, eller kan man ændre serienummeret et sted på maskinen ?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-04-04 18:22

Kom med en mail adr,så er der en løsning

Kommentar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 29-04-04 18:26

Hej Ole,

Lyder godt. Vil gerne slippe for at skulle starte fra scratch

petergimm@ofir.dk
pft

Kommentar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 29-04-04 18:30

Smider lige 100 oveni for et hurtigt svar

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-04 19:10

Hvis der ikke er nogle data der skal gemmes, så ville jeg da instalere den nye originale XP. Så er din kammerat jo osse berettiget til fuld support fra microsoft, hvis han får brug for det! De crackede versioner af XP der er/har været i omløb, er så fejlbehæftede at I ville gøre PC'en en tjeneste ved at installere et originalt styresystem!

Kommentar
Fra : 888

Dato : 29-04-04 20:18

Du skal bruge en keychanger. prøv at søge efter den på google. her er et eksempel: http://www.downseek.com/download/22040.asp

Jeg kan ikke lige huske hvad det er for en af dem der er den bedste, men prøv at finde et par stykker og find den der er den bedste beskrivelse med af hvordan du skal gøre det.

Kommentar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 29-04-04 20:20

Der er netop en masse data allerede der skal beholdes. Men han har "et par" problemer, da der jo ikke tidligere kunne opdateres med nyere service Packs o.l.

Hurtigt svar modtages med tak

Kommentar
Fra : 888

Dato : 29-04-04 20:30

Hvis du bruger en keychanger er det KUN dit serienummer der bliver lavet om og INTET andet.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 29-04-04 20:38

Klik på Start
derefter på Kør
Skriv: regedit

Se i mapper HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION

Se ProductId

-Croaks

Accepteret svar
Fra : hesp

Modtaget 300 point
Dato : 29-04-04 21:07

har sendt en mail til dig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-04 21:11

Det da muligt man bare kan opgradere med den nye originale så? På den måde mister man jo ikke data. Prøv at sætte den nye XP ind og se om den ikke giver mulighed for opgradering?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 29-04-04 21:46

Jeg har lige sendt løsningen til dig!

Godkendelse af svar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 06-05-04 12:35

Tak for svaret hesp. og øvrige der kom med en rigtig fin løsning !