/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
CD-R
Fra : geu
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 29-04-04 10:15

Jeg har købt nogle CD-R i tyskland i et rør. Men de er ikke som dem jeg plejer og købe der nede. En normal CD-R er ligesom om de er hårde/faste på oversiden. Men dem jeg har købt nu er som om de har glemt og give dem lak på oversiden.. Sølvlaget er blødt og MEGET nemt og risse. Nogen der ved om det er en fejl eller hvad der lige er galt der.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-04-04 10:17

De er helt normale ,overlaget er lagt på til print eller skrift,dem du har fået skal du behandle med varsomhed,de er ømtåelige

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-04-04 10:18

PS. De hedder i annoncen,Med eller uden print

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-04-04 10:20

Hmm.. Kan man selv gøre noget for og gøre den stærkere??
Dem med print har så et hårdt lag oven på???

Accepteret svar
Fra : zomp

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-04 10:35

ja, klarlak på spray eller en ettiket

mvh

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-04-04 10:45

zomp>>> Noget du har prøvet eller noget du tror?? Og hvilken lak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 10:50

Lad nu være med at lakere noget - sæt en label på, det holder godt nok.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 29-04-04 10:55

har prøvet virker fint, den hedder bare klar lak, det er en til dekorationer, men det betyder ikke noget!

Et godt råd er at gøre det før du brænder den, hvis du skulle lakke den forkerte side hehe!
nej, der kan godt smutte noget under CDen sørg for at den ligger plant. Alm spray maling kan vel også bruges, men har ikke prøvet endnu, så den står for egen regning!

man kan jo prøve sig lidt frem, det er jo ikke fordi der er nogen der bliver fattige af den 2 krone......

MVH

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 29-04-04 10:57

-->> refi: hvad koster en label? hvor er de billigst?

det er kun fordi jeg har gratis lak at jeg bruger det!!

mvh

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-04-04 11:00

Når.. Men afsted efter lak, kan jo prøve med et par stykker af dem.

refi>> ja hvor får man billigst 200 labels??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 11:02

Kan købes pakkevis i nærmeste supermarked.
Hvis ikke du skal bruge et printerprogram også koster en pakke med 100 vel ca. 50.-kr
For en 100.- kr seddel får du ofte et printerprogram med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 11:05

Prøv
Elgiganten
Merlin
Div. komputerforretninger
Aldi

Alle steder hvor de har div. printerartikler.
Det behøver jo ikke være HP mærkevære til 200.- kr.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-04-04 15:07

Har nu prøvet det med lak og det ser jo ud til og virke...
>>olehermann: Lidt trist man ikke kan dele

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 29-04-04 15:09

Tak for svaret zomp.