/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win98
Fra : aage
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 26-05-02 08:07

Min Amitec er gået ned midt i en geninstallation af Win98.Hvordan kommer jeg ind igen enten for at geninstallere Win.eller formatere.Jeg har prøvet begge dele,men ScD.kommer med denne besked ScD. har fundet datafejl ,da det løste FAT-indgangen for klynge 636729.Denne fejl forhindrer ScD.i at reparere drevet.

Kommentar
Fra : aage

Dato : 26-05-02 10:19

ked af det.,Det kan ikke lade sig gøre på den måde

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 26-05-02 10:40

Hej Aage.
prøv eventuelt med et 3. parts program, som foreksempel Partion Magic. Det lader til at kunne sætte sig udover data/cluster fejl, og fungerer som en drøm. Bagefter formateringen ville jeg dog nok som parkens skriver, vælge at bruge scandisk fra boot disken, og lave en fuld overflade scanning.
mvh
Robert

Accepteret svar
Fra : GTZ

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-02 12:11

Hej Aage

Det lyder som du er nød til at boote, på noget andet end Win98 hvis du skal have liv i systemet igen.
Det kunne være en startdisk fra før Win98, eller en rescuedisk fra norton eller lignende. Når du har fået liv, så brug Fdisk eller format.
Hvis du har flere Harddiske, eller flere partitioner så prøv at at slå din aktuelle fra patition fra, og boot uden den.
Du kan efterfølgende bruge fdisk til at slette og genstarte partion igen.

mvh.
GTZ

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 10:20

"aage" <aage.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:HT_H8.6448$N46.322597@news010.worldonline.dk...
> Min Amitec er gået ned midt i en geninstallation af Win98.Hvordan
> kommer jeg ind igen enten for at geninstallere Win.eller formatere.Jeg
> har prøvet begge dele,men ScD.kommer med denne besked ScD. har fundet
> datafejl ,da det løste FAT-indgangen for klynge 636729.Denne fejl
> forhindrer ScD.i at reparere drevet.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hej

Har du prøvet at starte op fra en diskette og derfra formateret din HD.

Roland

Kommentar
Fra : Simon123

Dato : 26-05-02 13:56

Hej. Hvis intet fungerer, kan du tage din harddisk ud, sætte de små hvide pinde bagpå til "cable select" (noter dig lige hvor de sad, så du kan sætte dem tilbage igen). Så sætter du den i en anden computer som harddisk nr. 2 og starter den op, hvorefter du ganske simpelt kan højreklikke på drevet inde i windows og vælge "formater". Pil den derefter ud igen, sæt pindene tilbage og sæt harddisken ind i din computer igen, og begynd forfra med installeringen af Windows.

Held & Lykke.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 26-05-02 14:01

Er det Amitech Førstehjælp CD/Disk du kører med ??? Hvis,- hvilken model er din PC ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 26-05-02 22:41

Fdisk harddisken.
Start op med en msdos bootdiskette.
skriv :

c:
format c:/u
sys a: c:
husk at overføre autoexec.bat og config.sys, samt ændre disse så du får startet op med dos-driverne til cd-rom drevet, samt mscdex, så fu kan få kontakt til cd-rom drevet.
Herefter burde du kunne få fat i drevet med cd-rommen i og komme videre herfra