/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dvale-funktion = mistet nætværksforbinde~
Fra : kimsdk
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 29-04-04 09:10

På både bærbar og stationær pc mister jeg netværksforbindelser efter at have brugt knappen "dvale/sleep"? (begge maskiner har installeret Windows 2000 og Novel klient).

Er der nogen der kender et sted hvor man kan downloade Outlook Express 6.0? Det skal være fuld version, og ikke kun installationsfilen til installation over nettet.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 29-04-04 09:26

---->> KAZAA.....hmmm!

har ikke nogen problemer med min dvale

mvh

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 29-04-04 10:17

Har du en Novell klient ovenpå Windows? Jeg tror det er den der laver noget rod!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-04 13:35

Outlook Express er en del af Internet explorer. du kan hente IE6 her
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-04 13:36

Tror du skal ind på netkort indstillinger og fjerne flueben i tillad denne enhed at gå i dvale!

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 29-04-04 13:50

Har prøvet, at fjerne flueben fra den bærbare, men bare det, at den går i pauseskærm gør fejlen.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 29-04-04 13:54

Tak for adressen. De har sanselig sagerne...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-04 13:58

Ja dejligt link!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-04 14:00

Lyder som om du ikke har wake up on Lan sluttet til i bios!

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 29-04-04 14:08

Jeg har IKKE wake up på. Det bør også kun være i tilfældet, at man skal ringe til pcén og starte den op!? (eller hva´).

Kommentar
Fra : esbenr5508

Dato : 02-05-04 12:21

Det er korrekt. Wake on LAN er KUN til når du skal remote computeren og skal tænde den via LAN.

Netforbinelsen bliver naturligvis afkobblet når computeren går i dvale. Problemet må være at den ikke automatisk finder og loggerpå det tilgængelige netværk når den går ud af dvale. Er det wireless netværk det drejer sig om? På min bærbare kan man i windows sætte windows til automatisk at skabe forbindelse til tilgængelige netværk - eller det modsatte. Kunne det have noget med det at gøre. Ellers prøv at gå ind i tilføj/fjern windowskomponenter og fjern netværks modulerne for der efter at geninstallere dem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 16:35

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar

Annuller spørgsmålet
Fra : kimsdk

Dato : 02-02-06 13:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål